logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Freedom Express” - polska wystawa zawita do europejskich stolic

  PR 19.09.2014, przeczytano 1207 razy
ilustracjastrzałka

Ekspozycja powstanie w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „Freedom Express” prowadzonej przez Narodowe Centrum Kultury, we współpracy z Fundacją Europejska Sieć Pamięć i Solidarność. Wystawa plenerowa ma być podróżą prezentującą różne drogi do wolności w Europie Środkowo-Wschodniej i pod koniec roku odwiedzi europejskie stolice.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/freedom-express----polska-wystawa-zawita-do-europejskich-stolic,22654,artykul.html

Za realizację multimedialnej wystawy pod hasłem „Drogi do przełomu. Europa Środkowo-Wschodnia 1939-1989” w oparciu o projekt pracowni architektonicznej Nizio Design International odpowiedzialna będzie Grupa Advertis.

  

Projekt opiera się na instalacji ośmiu przestrzennych bloków, które ustawione są równolegle wzdłuż osi zorientowanej na wybrany element pejzażu danego miasta. Dzięki temu wystawa będzie z łatwością adaptowała się do przestrzeni miejskich placów i arterii, pozwalając pieszym na zagłębienie się w ekspozycję pokazującą przeszłość Europy Środkowo-Wschodniej i realia dawnych państw bloku wschodniego – mówi architekt Mirosław Nizio, założyciel pracowni Nizio Design International.

Struktura wystawy odwołuje się do figury jadącego pociągu. Duże znaczenie nie tylko w warstwie estetycznej, lecz także interpretacyjnej będzie miało oświetlenie oraz kolorystyka poszczególnych modułów.  Informacje zaprezentowane zostaną w formie mozaiki graficzno-tekstowej składającej się z 307 reprodukcji zdjęć oraz materiałów archiwalnych, opatrzonych siedmioma wersjami językowymi opisu merytorycznego w językach: polskim, angielskim, węgierskim, niemieckim, niderlandzkim, francuskim oraz rumuńskim. Wystawa „Freedom Express” to przykład realizacji, w której rozwiązania technologiczne, takie jak ruchome elementy czy manualne przeglądarki są nie tylko uatrakcyjnieniem formy, lecz także nośnikiem służącym wzmocnieniu przekazu. 

To bardzo ciekawy projekt i duże wyzwanie także pod względem logistycznym – ekspozycja składa się dwustu kubików, spośród których część ma przybrać formę interaktywną. Charakter wystawy determinuje jej konstrukcję. Musimy w ciągu ośmiu tygodni przygotować instalację, z wymienną płaszczyzną językową, która następnie będzie wielokrotnie montowana i rozmontowywana przez osoby postronne – wyjaśnia Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis.

Wystawa przedstawiała będzie wydarzenia z lat 1939-1991, ze szczególnym podkreśleniem przemian roku 1989. Warszawa będzie pierwszym przystankiem ekspozycji, która w wersji wirtualnej będzie dostępna także na stronie internetowej kampanii Freedom Express: www.freedomexpress.enrs.eu

Źródło: Grupie Advertis

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764