IDMnet już kolejny raz obsługuje kilkumiesięczną akcję dedykowaną dla marki Fairy. Partnership prowadzony przy współpracy z serwisem wielkiezarcie.com potrwa do końca lutego 2015 roku.
Spółka IDMnet, bazując na marketingu treści, grywalizacji i mechanizmach społecznościowych, przygotowała dla marki Fairy kampanię na portalu kulinarnym wielkiezarcie.com. Akcja promuje dwa produkty - cytrynowy płyn do mycia naczyń oraz kapsułki do zmywarki Fairy All-in-1 Platinum. W serwisie powstała specjalna sekcja „Strefa Fairy”. IDMnet odpowiada za produkcję: sekcji, kontentu i mechanizmów społecznościowych, moderację forum, realizację i obsługę konkursów, administrację treściami, a także promocję akcji w sieci.
- Ideą, która nam przyświecała od początku, było, aby Strefa Fairy przede wszystkim angażowała użytkowników i zachęcała ich do powrotu. Szukaliśmy narzędzi, które pozwoliłyby najlepiej zrealizować założony cel, a po udanej pierwszej odsłonie akcji z 2012 roku mieliśmy spore apetyty na sukces. Na ten moment po 3 miesiącach akcji i bieżącej analizie danych możemy powiedzieć - tak, to, co zrobiliśmy, naprawdę działa - mówi Joanna Głuskowska, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży IDMnet.
Finalnie Strefa Fairy to edukacja i poradnictwo (systematycznie dodawane treści w postaci artykułów oraz przyjemnych w odbiorze animacji), rozwijanie zainteresowań (mnóstwo inspirujących przepisów od redakcji i użytkowników), społeczność (prężnie działające forum dyskusyjne, możliwość komentowania i oceny dodawanych przepisów, dzielenie się ze znajomymi), grywalizacja (użytkownicy są nagradzani punktami za poszczególne aktywności w Strefie, np. za zapraszanie znajomych, polecenie i tworzenie treści czy komentowanie). W ramach sekcji funkcjonuje także moduł „Mam ochotę na…”, dzięki któremu w szybkim czasie użytkownik może stworzyć menu śniadaniowe, obiadowe, kolacyjne według własnych preferencji.
- Strzałem w dziesiątkę okazało się być forum. Wyszliśmy od prostego podziału forum na fanów gąbki i fanów zmywarki, jednak szybko okazało się, że to nie wystarcza. Na ten moment mamy kilkadziesiąt kategorii, a zaakceptowane i moderowane tematy liczymy w tysiącach - mówi Aleksandra Matusiak, senior project manager.
Mirror Strefy Fairy został osadzony na serwisie społecznościowym Nk.pl. Ponadto treści dostępne są dla użytkowników smartfonów i tabletów. Kontent (w tym przypadku animacje poświęcone danej tematyce) dystrybuowany jest też na specjalnym kanale akcji na YouTube.
- Chcąc zbudować odpowiednie zaangażowanie, musieliśmy wyjść na przeciw użytkownikom i dać im możliwość korzystanie ze Strefy Fairy, kiedy, gdzie i jak chcą. Tu kluczowe okazały się być dwa obszary - społeczności i mobile. Połączenie Nk.pl z API pozwala użytkownikom tego serwisu na pełne korzystanie z sekcji, w tym rywalizowanie w konkursach - podkreśla Radosław Szczęsny, senior project manager.
Działania na rzecz promocji marki Fairy wspierane są szeroką kampanią w serwisach należących do Grupy ZPR Media, serwisach partnerskich IDMnet, mediach społecznościowych oraz w kanale mobilnym.
Źródło: Time S.A.