logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana

  PR 24.11.2014, przeczytano 2041 razy
ilustracja
Monika Tomsia

W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowało TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm%3A-nadal-najczesciej-cytowana-jest-prasa-drukowana,23301,artykul.html

„Gazeta Wyborcza” była cytowana w październiku 633 razy, „Rzeczpospolita” – 614. Na trzecią w rankingu stację RMF FM powoływano się 258 razy, zaś na czwarty TVN24 – 212. Tygodnik „Wprost”, który spadł na piąte miejsce, cytowany był w październiku 184 razy.

Najczęściej cytowanymi w październiku tematem w większości badanych mediów była wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia, specjalistka ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Kolejnymi były sytuacja na Ukrainie i wybory samorządowe. Chętnie komentowano także tzw. aferę szpiegowską oraz tragedię w Katowicach i w kopalni Mysłowice-Wesoła.

Na prasę powoływano się znacznie częściej niż na słowo mówione czy publikowane online. Wśród prasy codziennej za liderami rankingu znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”, cytowane kolejno 140 i 121 razy. Za „Wprostem” na liście najczęściej cytowanych tygodników znalazł się „Newsweek”, którego publikacje przywoływano 149 razy.

O ile czołówka rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych nie zmienił się od września, o tyle nastąpiły pewne przetasowania w rankingu telewizyjnym i radiowym – podkreśla Monika Tomsia. – Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną nadal pozostaje TVN24, natomiast TVP INFO, które we wrześniu zajmowało czwarte miejsce, w październiku znalazło się na miejscu drugim (66 cytowań). Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową nadal jest RMF FM, natomiast Radio ZET z miejsca trzeciego wskoczyło na miejsce drugie.

Od cytowanego w październiku ponad 250 razy RMF FM kolejne na liście Radio ZET i Tok FM znacznie odstają – powoływano się na nie odpowiednio 107 i 106 razy.

Nadal niemal ex aequo wśród portali internetowych najczęściej cytowanymi mediami są TVN24.pl oraz Onet.pl – informuje przedstawicielka Instytutu Monitorowania Mediów.

Na portale jednak powoływano się znacznie rzadziej niż na prasę. Liderów cytowano kolejno 83 i 82 razy, zaś kolejny na liście portal specjalistyczny Sportowefakty.pl przywoływano 76 razy.

Lidera na rynku prasy regionalnej – „Dziennik Polski” – cytowano 31 razy, a kolejne na liście tytuły: „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Zachodni” kolejno 15 i 14 razy.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych możemy wyróżnić trzy pierwsze miejsca w trzech kategoriach. W kategorii prasa będzie to tradycyjnie „Puls Biznesu”, wśród portali internetowych ekonomicznych będzie to Bankier.pl, a wśród stacji telewizyjnych – TVN24 Biznes i Świat – mówi Monika Tomsia.

Na Bankiera pl. powołano się w październiku 30 razy, zaś na biznesowy kanał TVN-u pięciokrotnie.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764