logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Intencje zakupowe i demografia w Adkontekst

  PR 11.09.2014, przeczytano 1300 razy

Reklamodawcy sieci Adkontekst mogą już korzystać z nowych form targetowania przekazu reklamowego do konkretnych segmentów rynkowych - w oparciu o dane demograficzne i dane o intencjach zakupowych. Jest to możliwe dzięki współpracy Adkontekst m.in. z serwisem Goldenline oraz porównywarką cen Nokaut


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/intencje-zakupowe-i-demografia-w-adkontekst,22601,artykul.html

W ramach poszerzania oferty stworzone zostały profile socjodemograficzne, zawierające takie informacje jak płeć i wiek, a także  profile zawodowe definiujące branżę oraz stanowisko użytkownika. W krótkiej perspektywie sieć Adkontekst planuje również wprowadzenie dodatkowego kryterium profilowania: wykształcenia. Reklamodawca określając grupę docelową kampanii przy pomocy profilu zawodowego może zatem dotrzeć do osób decyzyjnych z interesującej go branży, np. właścicieli firm, dyrektorów sprzedaży czy też programistów. 

Z kolei współpraca z porównywarką cen pozwoliła na stworzenie kilkudziesięciu profili  intencji zakupowych, określających, czego użytkownik szukał oraz jakie kategorie i jakie produkty oglądał w porównywarce (np. AGD małe, akcesoria dla dzieci). 

“Dodatkowe możliwości targetowania są potężną formą wsparcia dla reklamodawców z wielu branż, m.in. e-commerce - pozwalają na zwiększenie skuteczności kampanii dzięki wykorzystaniu wiarygodnych i wartościowych danych od dużych partnerów.” - komentuje Łukasz Duda, Chief Revenue Officer, Netsprint. 

Szeroki zakres dostępnych danych pozwala tworzyć profile przekrojowe, np. osoby zainteresowane zakupem dóbr luksusowych i należące do kadry kierowniczej, którym reklamodawca może emitować reklamy samochodów luksusowych. Korzystanie z tych danych w ramach kampanii CPC w Adkontekście będzie dodatkowo płatne. 

Wprowadzenie nowych form targetowania w Adkontekst jest zapowiedzią wejścia Netsprint na rynek DMP (Data Management Platform). Zadaniem tych platform jest zarządzanie danymi o użytkownikach identyfikowanych poprzez pliki cookie. DMP gromadzą i synchronizują dane z różnych źródeł np. newsletter, strona www, system zamówień e-commerce oraz umożliwiają targetowanie reklamy do wyznaczonej grupy użytkowników (np. w ekosystemie RTB). 

Targetowanie reklam w oparciu o demografię i intencje zakupowe to kolejny krok Adkontekst w obszarze rozwoju Audience Targetingu. Już na początku 2013 roku w Adkontekst wprowadzone zostało targetowanie na profile zainteresowań użytkowników  oraz retargeting. Z kolei w sierpniu bieżącego roku Netsprint uruchomił usługę Adkontekst Audience Report, która pomaga reklamodawcom planować kampanię reklamowa oraz optymalizować treści www poprzez udzielanie odpowiedzi na pytanie, które segmenty użytkowników konwertują oraz angażują się na jego serwisie www.

W ramach audience targetingu użytkownicy są identyfikowani poprzez pliki cookie. Platforma Netsprint Audience gromadzi te dane, a następnie analizuje je oraz segmentuje, czyli przypisuje użytkowników do określonych profili marketingowych. Następnie w oparciu o te dane, wyliczana jest liczba użytkowników, do których może dotrzeć reklamodawca kierując kampanię do danego profilu (tzw. liczność). 

Szersze informacje dotyczące opisanych nowych możliwości targetowania w Adkontekst dostępne są tutaj: http://www.adkontekst.pl/reklamodawcy/dlaczego-to-dziala/jak-skutecznie-dotrzec-do-klienta

Źródło: Adkontekst

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764