logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak e-sklepy mogą skutecznie pozyskać klienta w przedświątecznym szale zakupowym

  PR 28.11.2014, przeczytano 1136 razy

Przeciętny Polak chce w tym roku wydać nawet 500 zł na prezenty świąteczne, a aż 2 na 5 zamierza zrobić to właśnie w internecie. Nadchodzące Święta to już tradycyjnie żniwa dla e-sklepów. W tym czasie będą one notowały nawet 3-krotnie większy ruch. Jednak konkurencja jest ogromna. Jak wyróżnić się na tle innych sklepów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-e-sklepy-moga-skutecznie-pozyskac-klienta-w-przedswiatecznym-szale-zakupowym,23357,artykul.html

Raport Deloitte podaje, że przeciętna polska rodzina wyda na organizację tegorocznych Świąt i zakup prezentów nawet 1160 zł. Spora część tej kwoty przeznaczona zostanie na prezenty. Według badań serwisu PayU, na nie najczęściej wybierzemy kosmetyki, książki, gry i filmy, zabawki, odzież i artykuły elektroniczne. 


 

W poszukiwaniu prezentów internauci udadzą się na platformy zakupowe oraz do sklepów internetowych. To właśnie one w tym okresie przeżyją prawdziwe oblężenie. Szał zakupów potrwa jednak znacznie dłużej, gdyż po świętach rozpoczną się wyprzedaże. Będą kusiły wieloma atrakcyjnymi ofertami związanymi z obniżkami cen. Część klientów wyda też w ten sposób pieniądze znalezione pod choinką lub wymieni nietrafione prezenty.


Czas żniw w e-commerce

Okres przedświąteczny to czas, w którym sklepy internetowe mogą pochwalić się największymi obrotami. W tym czasie wydają też więcej środków na reklamy oraz różne akcje promocyjne. – Czwarty kwartał to okres, w którym, jak wynika z badań, 80 proc. sklepów notuje największe przychody w ciągu całego roku. Już od połowy listopada obserwujemy duży wzrost liczby kampanii reklamowych – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią w Sociomantic Labs. Sklepy chcą w ten sposób szybciej pobudzić koniunkturę i zdobyć jak najwięcej klientów.

Walka o większe przychody ze sprzedaży trwa

Co zrobić, aby klient szukający prezentów w sieci, trafił właśnie do naszego sklepu i dokonał zakupu? Sprzedawcy mają na to różne sposoby. Już wcześniej uruchomili specjalne promocje, akcje w mediach społecznościowych i wysyłkę na masową skalę newsletterów. Czy tym jednak przykuwają uwagę potencjalnych klientów? W natłoku świątecznych reklam może okazać się, że wręcz przeciwnie. Zjawisko ślepoty bannerowej jest już powszechnie znane. Sklepy internetowe sięgają więc po inne rozwiązania zachęcające klientów do robienia zakupów w postaci akcji sprzedażowych, takich jak Czarny Piątek czy Cyber Poniedziałek, które są już tradycją w USA. Polska również posiada swój odpowiednik – Dzień Darmowej Dostawy.

Jak przykuć uwagę klienta?

O skuteczności takich akcji promocyjnych świadczą wyniki oraz bardzo duże zainteresowanie klientów. Ogólne zachęcenie do kupowania to jedno, a spowodowanie, żeby kupowano właśnie u nas, to drugie. Aby wyróżnić się spośród bardzo aktywnej w tym czasie konkurencji, trzeba czegoś więcej. Najprostszym sposobem jest szybkie zbadanie i zaspokojenie potrzeby danego klienta, który „wybrał się” na zakupy. Jak to zrobić? – Obecnie nie jest to już problem. Nowoczesne systemy są w stanie bardzo szybko analizować duże ilości danych. Przygotowane na podstawie wyników tych analiz reklamy, tworzone są  w oparciu o zainteresowania konkretnego użytkownika, oglądane przez niego strony  i historię zakupów - wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs - Taka reklama tzw. osobista, dużo łatwiej przyciąga uwagę klientów, gdyż odpowiada na ich konkretne potrzeby – dodaje Wyszyński. Personalizacja ofert, według firmy badawczej ResearchNow, może przyczynić się do nawet 2-krotnie większej skuteczności reklam. Taki mechanizm warto także wykorzystywać  w reklamie mobilnej oraz w newsletterach.

Internet odgrywa coraz większa rolę w procesie zakupowym. To dobra wiadomość dla e-sklepów. Warto w tym czasie personalizować kampanie reklamowe, gdyż to wpłynie na ich większą zauważalność. Efekty będą oczywiste – lepsze wyniki sprzedażowe.

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764