Trzy wersje filmowych spotów (dwie po 30 sekund i jedna 15-sekundowa) pokazują w humorystyczny, nieco przejaskrawiony sposób sytuacje, w jakich możemy znaleźć się podczas wizyty w galerii handlowej – w sklepie z perfumami, sprzętem AGD oraz grami komputerowymi.
W każdym z nich sprzedawca (w tej roli zawsze ten sam charakterystyczny aktor) usilnie stara się namówić swojego klienta do zakupu jak największej ilości rzeczy ze swojego asortymentu. Klient jednak, z pozycji którego obserwujemy całą sytuację, nie ulega presji i wyposażony w telefon z aplikacją mobilną serwisu wie, że zawsze „lepiej kupi na Ceneo”. Tak właśnie brzmi motto najnowszej kampanii.
Z badań TNS Polska na zlecenie Ceneo.pl wynika, że na internetowe zakupy chodzi już niemal każdy Polak, a aż 83% z nich bardzo je lubi. Cenią w nich oszczędność zarówno pieniędzy jak i czasu. Dzięki porównywarce mogą znaleźć towar w naprawdę najlepszej cenie – wyszukując go online, albo weryfikując podczas tradycyjnych zakupów. Z serwisu Ceneo.pl miesięcznie korzysta niemal 5,9 mln użytkowników (Megapanel PBI/Gemius – sierpień 2014), z czego co piąta osoba za pomocą urządzenia mobilnego.
- Celem kampanii jest promocja brandu Ceneo właśnie przez pryzmat aplikacji mobilnej – mówi Jakub Walczak, Kierownik Działu Marketingu. - Chcemy pokazać, że zakupy mogą był łatwe, szybkie i przyjemne, także na telefonach komórkowych – czyli w dowolnym miejscu w którym się znajdujemy - podkreśla.
Według przytoczonych wyżej badań, 70% polskich internautów korzysta z porównywarek.
- Nasz model funkcjonowania uległ jednak transformacji. Ceneo.pl służy już nie tylko do wyszukiwania najlepszych okazji cenowych. Stało się miejscem, w którym użytkownik może przeprowadzić cały proces zakupowy od początku do końca: od wyszukania produktu, poprzez sprawdzenie informacji na jego temat, zapoznanie się z opiniami o sklepie aż po wybór towaru, zamówienie i dokonanie płatności. W naszych przekazach promocyjnych pokazujemy łatwość kupowania i porównywania cen przy użyciu darmowej aplikacji mobilnej dostępnej na każdym typie telefonu, dzięki której zawsze i wszędzie mamy do dyspozycji bogatą ofertę w konkurencyjnych cenach – mówi Jakub Walczak.
Kampania rozpoczęła się 20 października br. i potrwa do połowy grudnia. Jej zasięg medialny będzie się sukcesywnie zwiększał: w pierwszym etapie obejmie telewizję, do której w listopadzie dołączy internet i radio, a w grudniu – w najgorętszym przedświątecznym okresie zakupowym – również outdoor.
Spoty pojawią się we wszystkich największych stacjach telewizyjnych (TVP1 i 2, TVN i Polsat) oraz radiowych (Polskie Radio, RMF, Radio ZET). Szczególnie szeroko zakrojona będzie kampania internetowa – kreacje (zarówno spoty filmowe jak i kreacje display) pojawią się w serwisach i portalach takich jak Onet, Interia, TVN, Eska i Filmweb.
Grudniowe działania outdoorowe oparte będą na standardowych billboardach i citylightach oraz na specjalnym rozwiązaniu w formie citylightu z bezpłatną bramką WIFI. Te ostatnie pojawia się w pobliżu galerii handlowych – klienci będą mogli zrobić zakupy bez wchodzenia do galerii, lub odwrotnie – dokonać transakcji w internecie, po obejrzeniu produktu „na żywo”.
Za kreację oraz realizację spotów odpowiada agencja Gong. Zakupem mediów ATL oraz outdooru zajął się dom mediowy Equinox Polska. Planowaniem kampanii w internecie Ceneo.pl zajęło się samodzielnie.
Źródło: Ceneo.pl