logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przygotować skuteczne case study

  PR 02.04.2014, przeczytano 3526 razy

Porządne case study to same korzyści. To skuteczne narzędzie content marketingu, świetny sposób promocji firmy wsparty na filarach autentyczności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-skuteczne-case-study,21275,artykul.html

Źródła

Metoda case study to nic innego jak analiza i omówienie konkretnych przypadków, zdarzeń, projektów ujętych precyzyjnie, w szerokiej perspektywie. To pojedynczy przypadek opisany w sposób szczegółowy, stanowiący spotkanie teorii z praktyką.

Rodowodu metody case study doszukiwać należy się w praktykach pierwszych amerykańskich szkół kształcących studentów w dziedzinie prawa i biznesu. Prekursorem w tym zakresie był Uniwersytet Harvarda. Tam metoda case study powstała jako praktyczny sposób nauczania, którego wyznacznikiem był realizm wprowadzony do sal wykładowych. Dziś case study stanowią codzienność na wielu różnych płaszczyznach i w rozmaitych naukach oraz branżach. Jedną z nich jest marketing.

Moc konkretu

O skuteczności reklamy nie trzeba nikogo przekonywać. Zastosowanie obok niej także case study może przynieść jednak dodatkowe korzyści. Studium przypadku ma bowiem pewne charakterystyczne elementy, dzięki którym trafia do wyobraźni potencjalnego klienta w sposób konkretny, poprzez podanie dokładnych informacji o potrzebach zaspokajanych przez daną usługę czy produkt. Case study w ujęciu PR-owym to po prostu wyrażona konkretnie efektywność przeprowadzonych działań. Podnosi ono wiarygodność firmy przedstawiając celność zrealizowanego projektu w odniesieniu do specyfiki klienta i wyzwana, zastosowanych narzędzi i ostatecznych owoców. Case study przedstawiane potencjalnym klientom odnosi największą skuteczność w dwóch przypadkach. Po pierwsze, gdy usługa którą oferujemy jest mocno innowacyjna. Konkretny przykład staje się wówczas znacznie bardziej zrozumiały niż wizja stworzona w wyobraźni. Po drugie zaś, gdy branża jest mocno nasycona danymi usługami. Wtedy przykłady realizowanych projektów pozwalają się wyróżnić.

- Case studies nie tylko budują zaufanie i zwiększają wiarygodność firmy. Są też doskonałym narzędziem edukowania klientów w jaki sposób nasze produkty i usługi mogą wpłynąć na rozwiązanie ich problemów czy osiągnięcie przez nich zamierzonych celów. Są też w końcu dowodami naszego doświadczenia – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

Wyznaczniki

By jednak case study spełniło swoją rolę, trzeba przygotować je w naprawdę dobry sposób. Muszą znaleźć się w nim takie elementy jak klient (konkretny opis), wyzwanie (potrzeba), rozwiązanie (działania, narzędzia, projekt) i efekty. Konieczny jest kontakt z klientem, który wpłynie nie tylko na wiarygodność casu, ale może także otworzyć jego twórcy dodatkowe, niedostrzegane dotąd perspektywy. Ważne też by treści pozbawione były zbędnych szczegółów. Atrakcyjne są wszelkie wizualne urozmaicenia: zdjęcia, tabele, wykresy, video. Trzeba też w końcu pamiętać, że case study to nie reklama. Autentyczność i konkret muszą być jego wyznacznikami, gdyż to właśnie one stanowią o jego wartości.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764