logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wybrać najlepsze słowa do pozycjonowania strony?

  PR 09.07.2014, przeczytano 996 razy

Pozycjonowanie strony www polega na utrzymaniu jej w czołowych wynikach wyszukiwania. Wybór odpowiednich słów kluczowych (takich, które wpisują internauci szukając oferowanych przez nas produktów bądź usług) jest jedną z podstawowych rzeczy, które musimy wziąć pod uwagę. Na dobór odpowiednich fraz wpływa wiele czynników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wybrac-najlepsze-slowa-do-pozycjonowania-strony,22142,artykul.html

Przede wszystkim muszą to być słowa ściśle określające naszą działalność, ale także zasięg (jeśli świadczymy usługi na terenie tylko jednego miasta warto pamiętać aby dodać jego nazwę do naszej frazy). Ważne jest też to, jakie wyrażenia wybrała nasza konkurencja, aby móc się od niej odróżnić albo zaczerpnąć inspiracji w poszukiwaniu własnych słów kluczowych.

Od czego zacząć

Rozpoczynając poszukiwanie najlepszych słów kluczowych, należy zorientować się, na jakie frazy występuje nasza domena w wyszukiwarce i które z nich mają największą liczbę wyszukiwań. Takie dane możemy uzyskać korzystając z np. narzędzia SEMSTORM. Możemy również wypisać słowa określające naszą ofertę, których chcielibyśmy użyć przy pozycjonowaniu strony www. Pamiętajmy jednak, aby unikać ogólnych określeń, jak np. „fryzjer” czy „suszarka”. Należy też wziąć pod uwagę, kto będzie je wpisywał w wyszukiwarkę. Warto spojrzeć na swoją działalność oczami potencjalnych klientów. Nie muszą być oni fachowcami i nie muszą znać specjalistycznego języka z branży, dlatego warto przemyśleć czy tego typu słów nie skreślić z naszej listy.

Przyjrzyjmy się konkurencji

Gdy już mamy spis fraz, które chcielibyśmy wykorzystać warto zastanowić się, jakie słowa wykorzystuje nasza konkurencja. Listę takich słów kluczowych również można sprawdzić w narzędziu SEMSTORM. Istotne jest, aby zadbać o oryginalność wyrażeń, natomiast nie wybierać fraz odbiegających od profilu naszej działalności. Jeśli oferujemy usługi fryzjerskie, to nasza strona nie powinna pojawiać się w wynikach wyszukiwań po wpisaniu słów „biznes plan salonu fryzjerskiego”. Sama pozycja w wynikach wyszukiwania nie przyniesie nam zysków, jeśli nie pokrywa się z potrzebami potencjalnych klientów.

Sześć rzeczy, o których warto pamiętać przy wybieraniu najlepszych słów kluczowych dla naszej strony:

  1. Powinny one precyzyjnie określać naszą działalność, bądź rodzaj produktów.
  2. Unikajmy wyrażeń ogólnych.
  3. Jeśli prowadzimy działalność lokalną, uwzględnijmy nazwę miasta czy województwa.
  4. Zwróćmy uwagę na słowa konkurencji.
  5. Zaplanujmy budżet - nie zawsze droższa fraza przyniesie nam realne zyski.
  6. Jeśli w grupie naszych klientów nie znajdują się specjaliści, unikajmy słownictwa branżowego.

Źródło: Semstorm

www.pl.semstorm.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764