logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak zabezpieczyć interesy konsumentów - samoregulacja branży telemarketingowej

  PR 31.03.2015, przeczytano 843 razy

Program Listy Robinsonów ma na celu ochronę konsumentów, którzy nie życzą sobie otrzymywania niezamówionej, adresowanej do nich Informacji handlowej skierowanej następującymi środkami przekazu: telefon (stacjonarny i komórkowy), poczta elektroniczna oraz list tradycyjny (pocztowy).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zabezpieczyc-interesy-konsumentow---samoregulacja-branzy-telemarketingowej,24396,artykul.html

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB stworzyło Listę Robinsonów dla rynku Polskiego już w 1996 roku. Najnowsza edycja Listy wykorzystuje charakterystyczne dla XXI wieku cyfrowe kanały komunikacji. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady działania zmodernizowanej Listy Robinsonów.

Jak działa Lista Robinsonów?

Konsument, który nie życzy sobie otrzymywać niezamówionej, adresowanej do niego Informacji handlowej, może zgłosić swój udział w Programie Listy Robinsonów poprzez zarejestrowanie swoich danych za pomocą formularza internetowego, telefonu (w tym również poprzez przesłanie wiadomości tekstowej) oraz zwykłego listu pocztowego. Dane, które konsument może zastrzec to numer telefonu, adres poczty elektronicznej i adres pocztowy.

Zarejestrowanie danych kontaktowych Użytkownika na Liście Robinsonów (tj. w Bazie Danych) ma ten skutek, że Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB udostępni firmom zrzeszonym w SMB oraz innym sygnatariuszom Listy Robinsonów (zwanymi w regulaminie programu „Organizacjami Korzystającymi”) dane kontaktowe zarejestrowanego konsumenta, zgodnie z zakresem rejestracji na Liście Robinsona, w celu niekierowania do Użytkownika Informacji handlowej.

W jaki sposób można przesyłać Informację handlową do konsumenta, który jest zarejestrowany na Liście Robinsonów?

Zarejestrowany Użytkownik może udzielić indywidualnej zgody na otrzymywanie Informacji handlowej od konkretnego podmiotu także wtedy, jeśli zarejestrował swoje dane kontaktowe na Liście Robinsonów. W takiej sytuacji, Użytkownik musi udzielić zgody na otrzymywanie Informacji handlowej od konkretnego podmiotu po dniu rejestracji danych kontaktowych objętych zgodą na Liście Robinsonów. Tym samym podmiot, którego dotyczy zgoda Zarejestrowanego Użytkownika, będzie mieć prawo do wysyłania Informacji handlowej do Zarejestrowanego Użytkownika, który udzielił mu indywidualnej zgody na wysyłanie takich materiałów, pomimo rejestracji tych danych kontaktowych na Liście Robinsonów.

Mam zgodę konsumenta na Informację handlową z roku 2014. Konsument zarejestrował się na Liście w marcu 2015 r. Czy mogę nadal wysyłać do niego komunikację marketingową?

Fakt zarejestrowania się na Liście Robinsonów unieważnia wcześniej udzielone zgody - tj. zgody udzielone przed datą rejestracji na Liście Robinsonów – na otrzymywanie Informacji handlowej udzielone konkretnym podmiotom przez konsumenta. Użytkownik może udzielić zgody poszczególnym podmiotom na otrzymywanie Informacji handlowej, ale będzie ona ważna tylko wtedy, jeśli zostanie udzielona po dacie rejestracji na Liście Robinsonów.

Sprawne funkcjonowanie serwisu zapewniają nasi partnerzy: Wierzbowski Eversheds (partner prawny), Telebot (partner technologiczny).

Biorąc pod uwagę wiele lat doświadczeń członków SMB w komunikacji marketingowej i uważnie obserwując dojrzalsze rynki zachodnie, jesteśmy przekonani, że wprowadzenie zmodernizowanej Listy Robinsonów będzie mieć pozytywne skutki dla całego rynku. Konsumenci uzyskają dodatkowe narzędzia do zarządzania swoją prywatnością i tym samym łatwiej i szybciej będą mogli ochronić się przed niechcianą komunikacją marketingową. Uwzględnienie preferencji konsumentów w działaniach marketingowych ze strony firm jest z kolei dowodem dojrzałości biznesowej i sprzyja budowaniu wizerunku organizacji społecznie odpowiedzialnej, zarządzaniu ryzykiem oraz efektywnemu wykorzystaniu środków finansowych.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB

www.smb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764