logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miłość do zdrowia w kampanii Carrefour

  PR 31.07.2014, przeczytano 1594 razy

Carrefour odpowiada na potrzeby Polaków, którzy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego odżywiania i realizuje kampanię „Z miłości do Zdrowia”. Poza rozszerzeniem oferty produktów bezglutenowych, ekologicznych, lokalnych oraz dla diabetyków czy oferty wyselekcjonowanych produktów „Jakość Carrefour”, sieć organizować będzie akcje edukacyjne dla konsumentów. Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat zasad zdrowego odżywiania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/milosc-do-zdrowia-w-kampanii-carrefour-,22308,artykul.html

Z badania „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadzonego w lipcu 2014 roku przez TNS Polska na zlecenie Carrefour w pięciu największych miastach w Polsce, w tym w Krakowie, wynika, że ponad dwie trzecie Krakowian rozumie zdrową żywność jako produkty bez konserwantów (67 proc.), a blisko połowa z nich uważa, że zdrowe jedzenie to takie, które nie zawiera sztucznych barwników. 41 proc. badanych w Krakowie utożsamia zdrową żywność z warzywami i owocami, blisko jedna czwarta respondentów z produktami ekologicznymi (24 proc.), a dla 17 proc. badanych zdrowa żywność oznacza żywność wytworzoną w sposób tradycyjny.

Odpowiadając na te potrzeby, Carrefour umożliwia swoim klientom szeroki wybór m.in. produktów ekologicznych. Obecnie kompleksowa oferta tych produktów, dostępnych również w wybranych sklepach Carrefour w Krakowie, liczy ponad 300 pozycji asortymentowych. Na targu świeżości klienci odnajdą owoce i warzywa, również takie produkowane w gospodarstwach ekologicznych. Klienci Carrefour wybierać mogą certyfikowane produkty ekologiczne spośród tych wytwarzanych także pod marką własną Carrefour BIO. Produkty marki własnej poza tym, że oznaczone są logo unijnym posiadają dodatkowo certyfikat Agriculture Biologique, przyznawany przez francuskie Ministerstwo Rolnictwa potwierdzający ich ekologiczny rodowód.

Rozszerzenie oferty produktów ekologicznych jest tylko jednym z elementów wzbogacania asortymentu hipermarketów Carrefour. Dokonywane przez nas analizy rynku wyraźnie wskazują na zwrot klientów w stronę produktów spożywczych o zwiększonej wartości zdrowotnej. Reagujemy na tę zmianę potrzeb konsumentów poprzez produkty, które wprowadziliśmy do nowoutworzonej strefy „Świat Zdrowia”, ale również przez wzbogacenie oferty produktów lokalnych pochodzących od małopolskich rolników i drobnych wytwórców – mówi Robert Noceń, Dyrektor ds. Eksploatacji Hipermarketów Carrefour Polska.

„Świat Zdrowia” to specjalnie oznaczona strefa, którą klienci znajdą w wybranych sklepach Carrefour w Krakowie oraz w Warszawie. W niej, oprócz certyfikowanych produktów ekologicznych znajdują się również produkty bezglutenowe, sojowe, o obniżonej zawartości kalorycznej oraz dla diabetyków. Z badań TNS Polska dla Carrefour wynika, że dla 27 proc. mieszkańców Krakowa oferta tego typu produktów jest wciąż trudno dostępna, dlatego Carrefour poza rozszerzeniem asortymentu na kolejne krakowskie lokalizacje, planuje wprowadzać do sprzedaży nowe produkty z tej linii.

Kampania „Z miłości do Zdrowia” to również wsparcie lokalnych producentów oraz współpraca z producentami regionalnej żywności tradycyjnej. Carrefour współpracuje z ok. 400 lokalnymi dostawcami, którzy dostarczają do najbliższych sklepów sieci m.in. pieczywo i produkty mleczne. W niektórych przypadkach współpraca ta owocuje powstawaniem produktów z certyfikatem „Jakość Carrefour”, który gwarantuje pełną identyfikowalność produktu „od pola do stołu”. Dotychczasowe doświadczenie w tym zakresie pozwala myśleć o poszerzeniu oferty o kolejne produkty od małopolskich dostawców.

Obecnie dyrektorzy sklepów Carrefour w Krakowie rozwijają współpracę z lokalnymi dostawcami, którzy oferują m.in. wędliny, ryby, warzywa, owoce oraz nabiał. Jednocześnie celem Carrefour jest pozyskiwanie nowych dostawców, którzy mogą zaoferować wysokiej jakości lokalne, tradycyjne specjały produkowane przy użyciu dawnych metod.

Jak wynika z badania, krakowscy konsumenci, częściej niż mieszkańcy innych miast, ze zdrową żywnością kojarzą żywność wyprodukowaną w sposób tradycyjny. Może to odzwierciedlać fakt, że mieszkańcy Krakowa są zaliczani do tej części społeczeństwa polskiego, która charakteryzuje się większym poziomem tradycjonalizmu i jest bardziej religijna, co ze sobą wyraźnie współgra - zaznacza prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Działania prowadzone przez Carrefour wpisują się w realizowany przez sieć strategię biznesu odpowiedzialnego społecznie: oprócz dostarczania klientom wysokojakościowych produktów spożywczych, celem Carrefour jest także wspieranie polskiej przedsiębiorczości, w tym małych i średnich producentów rolnych.

W czasie trwania kampanii „Z miłości do Zdrowia” Carrefour Polska będzie się angażował w sponsoring wydarzeń sportowych oraz przeprowadzał akcje edukacyjne na temat zdrowego odżywiania, także na terenie krakowskich sklepów.

Źródło: Grupa Carrefour

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764