logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Katowickie neony przed Galerią Katowicką

   14.11.2014, przeczytano 2668 razy
ilustracjastrzałka

Neony z Katowickiego Składu Neonów: Kino MILLENIUM, Boże Dary, KATOWICE i cztery litery z napisu MARIACKA przez dwa tygodnie świecić będą na specjalnej konstrukcji na placu Szewczyka przed Galerią Katowicką. Na rogu ul. 3 Maja i Stawowej zawiśnie zrekonstruowany neon z herbaciarni Randia. Galeria Katowicka jest partnerem projektu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/katowickie-neony-przed-galeria-katowicka,23214,artykul.html

- W ramach REAKTOR KATOWICE*, projektowi, który towarzyszy XVI Ogólnopolskiemu Festiwalowi Sztuki Reżyserskiej Interpretacje, zostałem zaproszony do prezentacji neonów w przestrzeni miejskiej – mówi Krzysztof Krot z Katowickiego Składu Neonów. Tak powstał pomysł, by choć na chwilę powrócić z naszymi eksponatami do centrum miasta, niegdyś słynącego z setek reklam neonowych.

Ekspozycja trwać będzie do 18 listopada br. w dwóch lokalizacjach. Pierwszą jest plac Szewczyka, gdzie dzięki pomocy Galerii Katowickiej na specjalnie zamontowanej konstrukcji rozbłysną: Kino MILLENIUM, Boże Dary, KATOWICE i cztery litery z napisu MARIACKA. Kilkadziesiąt metrów dalej – na rogu ulic Stawowej i 3 Maja zamontowany zostanie słynny kolorowy czajniczek z dawnej herbaciarni RANDIA (wiernie zrekonstruowany na podstawie dokumentacji technicznej przez Miłosza Łankiewicza z katowickiej pracowni– Neon IRSA). Projektantem neonu, jednego z setek dawniej rozświetlających centrum Katowic, jest jego ojciec –Zbigniew Łankiewicz.

W zbiorach Katowickiego Składu Neonów znajduje się tej chwili blisko 20 eksponatów. Wszystkie z Katowic i okolic,od właścicieli starych obiektów i instytucji. Najsłynniejszy napis „KATOWICE" pochodzi z nieistniejącego dworca PKP, najstarszy zaś –to blisko 40-letni neon z byłego bogucickiego kina Millenium.

Zbiory Katowickiego Składu Neonów wzbogacają miejskie archiwa, które dotyczą kilkuset świetlnych reklam. Znajdują się wśród nich dokumenty techniczne, rysunki i projekty katowickich neonów.

Na czas ekspozycji świetlnych reklam w centrum Katowic, które w latach 60. i 70. były nazywane miastem tysiąca neonów lub polskim Las Vegas, przypada szczególna rocznica – 9 listopada 1911 roku francuski fizyk i wynalazca Georges Claude złożył wniosek o udzielenie patentu na pierwszy neon reklamowy.

Dodatkowe informacje:

* REAKTOR KATOWICE to projekt społeczno-artystyczny, który od 2014 r. towarzyszy Ogólnopolskiemu Festiwalowi Sztuki Reżyserskiej Interpretacje. To cykliczne spektakle, koncerty, warsztaty, spotkania i inne działania zlokalizowane w różnych dzielnicach Katowic. Fundacja FOMA, inicjator przedsięwzięcia, koncentruje się na procesie budowania relacji, szczególnie poprzez działanie w lokalnych społecznościach.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764