poniedziałek 21.04.2014, 111 gości [ lista ]
Portal polskiej reklamy wizualnej

klejenie plexi

REKLAMA
Strony (2):   1 2
chmiel - avatar użytkownika
+

w Signs.pl od 10.09.2002
Warszawa

wiadomości: 4
IP: 80.54.225.XXX
2004-01-14 22:08
Profil zawodowy: nie określono

Podczas klejenia powstają mikropęknięcia przy krawędziach plexi (2mm przeźroczysta wytłaczana). Plexi była cięta laserem. Stosuje klej ACRIFIX116. Wydaje mi się że pęknięcia powstają tylko na krawędziach ciętych laserem. Proszę o pomoc. Jaki klej zastosować, czy może zmienić materiał na plexi wylewną?
arplex - avatar użytkownika
+ + +

w Signs.pl od 28.09.2002
Bydgoszcz

wiadomości: 44
IP: 195.149.86.XXX
2004-01-15 10:37
Profil zawodowy: nie określono

Niestety tak się zdarza kiedy kleimy klejami rozpuszczalnikowymi. Związane to jest z naprężeniami powierzchniowymi wywołanymi zmianą temp. podczas cięcia pleksi. Mądre książki polecają wygrzewać pleksi w piecach w temp 75-80 st.C przez 1-2 h/mm grubości aby wyeliminować wilgoć. Ale to nie jst za proste rozwiązanie. Łatwiejsze jest zastosowanie innego niż laserowe sposobu cięcia np. piłą. Co do zastosowania pleksi CN to może to pomóc, ale nie gwarantuję, ponieważ mikropęknięcia i itam się czasami zdarzają (chociaż w o wiele mniejszym stopniu).
chmiel - avatar użytkownika
+

w Signs.pl od 10.09.2002
Warszawa

wiadomości: 4
IP: 80.54.231.XXX
2004-01-15 11:05
Profil zawodowy: nie określono

wygrzewanie plexi powinno się wykonać przed cięciem laserem czy po wycięciu elementów przed klejeniem? Słyszałem że jakimś kwasem da się kleić plexi. Może to jest jakieś rozwiązanie?
arplex - avatar użytkownika
+ + +

w Signs.pl od 28.09.2002
Bydgoszcz

wiadomości: 44
IP: 195.149.86.XXX
2004-01-15 16:45
Profil zawodowy: nie określono

Czy przed cięciem czy po. Dobre pytanie. Wiem że przed formowaniem próżniowym wygrzewa się np PC. A w tym przypadku raczej po. Nazywa się to relaksacją.
Co do klejenia polecam gamę profesjonalnych klei Acryfix.Np 107, 106, lub 108. Od kwasów raczej bym stronił.
Miłego klejenia
grzegora75 - avatar użytkownika
?

w Signs.pl od 15.12.2003

wiadomości: 3
IP: 213.76.27.XXX
2004-01-19 15:51
Profil zawodowy: nie określono

Witam

Nie jestem specjalistą od cięcia laserem. Lecz od 5 lat tnę plexi ploterem cnc.
Jeśli chodzi o mikropęknięcia po sklejeniu to najczęściej ( zawsze ) takie pęknięcia wychodzą jeśli:
1. Stosujesz plexi XT.
2. Odtłuściłeś krawędź przed klejeniem "chemią" (dynksem, benzyną,) BARDZO WAŻNE .

Co do klejenia plexi stosuję Metylenu Chlorek
(kwas jak to nazywacie) jest bardzo dobry i tańszy od wielu kleji.

Pozdrawiam Grzesiek
Istar - avatar użytkownika
+

w Signs.pl od 05.09.2002
Bydgoszcz

wiadomości: 28
IP: 213.76.148.XXX
2004-01-19 23:42
Profil zawodowy: nie określono

We wszystkich tworzywach krystalicznych, a tkim jest plexi postają naprężenia własne. Będą one większe lub mniejsze w zależności od sposobu produkcji, ale wystąpią zawsze gdyż są związane z różnicą szybkości stygnięcia powierzchni i wnętrza tworzywa.Na powierzchni występują naprężenia rozciągające które sprzyjają powstawaniu drobnych pęknięć powierzchniowych. Dlatego wygrzewanie tworzywa przed obrobką, jak wyżej powiedział kolega arplex, powoduje zmniejszenie tych naprężeń. Ale trudno jest przeprowadzić ten proces w warunkach firmy reklamowej. Jeśli nawet jakiś element "odprężymy" i pożniej poddamy go cięciu laserem to spowodujemy kolejne powstanie naprężeń związane z topieniem krawędzi. Czyli najlepiej byłoby odprężyć materiał a następnie ciąć tak aby nie spowodować lokalnie podniesienia temperatury (albo wolne cięcie , albo b. dobre chłodzenie) co przy obróbce tworzyw sztucznych jest b. trudne ze względu na słabe odprowadzanie ciepła.Dodatkowo istniejące lub wtórnie powstałe naprężenia uwidaczniają się szczególnie łatwo pod wpływem działania rozpuszczalników lub innych aktywnych powierzchniowo substancji, co trafnie zauważył kolega grzegora75, a nazywa się to korozja naprężeniowa.
Jeśli chodzi o rozpuszczalniki to PMMA rozpuszcza się w acetonie, toluenie czy octanie etylu, ale lepiej stosować kleje firmowe ze względu na trujące dzialanie ww rozpuszczalników. Chociaż sam nie zajmuję się przetwarzaniem plexi , to mam nadzieję że tych kilka moich uwag pomoże kolegom w dalszych poszukiwaniach i pracy.
INTERFORM - avatar użytkownika
+ +

w Signs.pl od 12.07.2001
Kraków

wiadomości: 66
IP: 195.46.43.XXX
 2004-01-21 18:45
Profil zawodowy: nie określono

Ciekawe polaczenie wiedzy praktycznej i teoretycznej

Trzeba sobie jasno powiedziec, do elementow klejonych stosowac nalezy wylaczni epleksiglas wylewany. Nie ma on pierwotnych napiec wewnetrznych, a wtornych jak to kolega ladnie nazwal, powstaje mniej. Ma on znacznie lepsze wlasciwosci fizyczne i mechaniczne. Miedzy innymi wyzsza temperature miekniecia, dzieki czemu ladniej i szybciej sie skrawa. W trakcie ciecia mechanicznego mozna go chlodzic zwykla woda.

Co do klejenia jedna uwaga... o ile benzyna nie szkodzi zbytnio klejonym krawedziom, to DENATURAT czy alkohol etylowy w jakiejkolwiek innej postaci, jest dla pleksiglasu zabojczy. Sklejony z pleksiglasu ekstrudowanego element potraktowany alkoholem, to najlepsza droga do placzu za miesiac albo dwa, gdy zaczna w nim wrecz wypadac dziury

W naszej firmie probowalismy wielu klejow, ale ostatecznie uznalismy, ze nie ma nic lepszego niz czysty chloroform.

To by bylo tyle

Pozdrawiam


-----------------
Hubert
INTERFORM
Kompleksowa Obsługa Reklamowa
szirman - avatar użytkownika
?

w Signs.pl od 25.08.2009
Kraków

wiadomości: 1
IP: 195.116.209.XXX
 2009-08-25 08:44
Profil zawodowy: nie określono

Mam pytanie w sprawie wygrzewania, relaksacji pleksi. Jak stosować wzór na wygrzewanie pleksi? Czy układając pleksi 2 mm w stos o wysokości np. 10 cm liczę wysokość stosu czy grubość pojedynczej płytki pleksi. Proszę o pilną i wyczerpującą odpowiedź.
exponat - avatar użytkownika
+

w Signs.pl od 04.09.2007
WARSZAWA

wiadomości: 7
IP: 89.72.54.XXX
2009-12-02 23:31
Profil zawodowy: nie określono

a my plexe trniemy laserem, nic nie odpuszczamy...nie stosujemy kleju tylko żywicę epoksydową dwuskładnikową do....zalewania pinsów i buttonów...i powiem tyle...nie ma nic lepszego! sklejona w teownik plexa 8mm jest nie do rozdarcia ręcznie! Wodoodporność 100%
zrobiliśmy tym akwarium 70 litrowe i nadal stoi. aha...klej jest tak przeźroczysty że mozna skleić 2 płytki ze sobą do lica i będą tak samo przeźroczyste.
Wady 2....cena i czas schnięcia - ok 24 godzin na amen w cieple.
pueblo300 - avatar użytkownika
+ +

w Signs.pl od 09.12.2008
Poznań

wiadomości: 4
IP: 79.184.225.XXX
2009-12-03 22:16
Profil zawodowy: nie określono

Do klejenia plexi polecam Metylenu chlorek-taniocha.

REKLAMA

Przejdź do:
Polecamy książkę:
(księgarnia Helion.pl)

Signs.pl nie odpowiada za treść zamieszczanych przez użytkowników wpisów i komentarzy. Publikowanie treści naruszających przepisy prawa skutkuje odpowiedzialnością karną i cywilną autora.
Kurier e-mail
  • Najważniejsze wiadomości z branży! Przykłady
  • Bezcenne porady warsztatowe na forum!
  • Nowości Signs.pl, ważne komunkaty...
  

Najnowsze artykuły: wybór redakcji

tytulObróbka krawędzi
Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (19):

Obróbka krawędzi

tytulKlejenie
Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (18):

Klejenie

REKLAMA:
      
Jesteśmy też na:  
Certyfikat NazwaSSL