logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym: Kampania społeczna Fundacji PZU

  PR 30.07.2014, przeczytano 1734 razy

Czy miłość może poprawić bezpieczeństwo na drogach? W Fundacji PZU wierzymy, że tak. Dlatego głównym założeniem startującej właśnie kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” jest pokazanie pozytywnego wpływu, jaki mogą mieć na kierowców ich bliscy. Z raportu „Z bliskimi po drodze” wynika, że zaangażowanie i odpowiednie reakcje pasażera przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kochasz-powiedz-stop-wariatom-drogowym%3A-kampania-spoleczna-fundacji-pzu,22295,artykul.html

Badania* przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Fundacji PZU pokazują, że większość, bo aż 65% pasażerów uważa, że ich interwencje mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Jednak 73% kierowców przyznaje, że pasażerowie nie zwracają im uwagi, gdy niebezpiecznie prowadzą samochód. Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” ma zachęcić pasażerów do reakcji, a kierowców do ostrożnej jazdy.

Kampania Fundacji PZU jest pierwszą w Polsce tego typu akcją skierowaną przede wszystkim do bliskich kierowców. Zamiast szokować skutkami brawurowej jazdy, skupia się na pozytywnym przekazie. Działania edukacyjne mają zachęcić pasażerów do reagowania na niebezpieczne zachowania i pokazywać, jak poskromić „wariata drogowego”.

Kluczowym narzędziem i symbolem kampanii jest niebieskie serduszko. Przygotowano ich ponad 2 miliony. Serduszko z gotowym lub osobistym tekstem, umieszczone w samochodzie, ma przypominać kierowcy, że jest kochany i ze względu na czekających na niego bliskich powinien jechać ostrożnie. Serduszka będą rozdawane w oddziałach PZU, przez agentów PZU, ale także na autostradzie A2. W ich dystrybucję włączy się również policja.

- „PZU od lat podejmuje działania, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.  To obszar aktywności społecznej, który jest nam szczególnie bliski od wielu lat. Angażowanie się w inicjatywy, które wpływają na zmniejszenie liczby wypadków jest celem, który stawiamy sobie na równi z celami biznesowymi. Idea naszej tegorocznej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” oparta jest na trosce o osoby, z którymi jesteśmy związani emocjonalnie. Możemy w ten sposób dotrzeć  z pozytywnym przekazem do ogromnej rzeszy użytkowników dróg. Realizację tegorocznej edycji kampanii powierzyliśmy Fundacji PZU. Szczególnie chcielibyśmy podziękować także policji, która aktywnie zaangażowała się w akcję i rozda kilkaset tysięcy serduszek” – mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU SA.

Raport „Z bliskimi po drodze” pokazuje, że na zmianę niebezpiecznych zachowań największy wpływ mają uwagi osoby bliskiej, czyli żony/partnerki, męża/partnera, rodziców czy dzieci kierowcy. Na ich interwencje połowa kierowców reaguje spokojnie, a aż jedna trzecia zmienia swoje zachowanie. Większość prowadzących auto twierdzi, że najskuteczniej działa zwykła prośba.

- „’Wariat drogowy’ to nie tylko kierowca, który nagminnie łamie przepisy czy jeździ z nadmierną prędkością. To każdy, kto nie zapina pasów bezpieczeństwa czy w nieodpowiedni sposób korzysta z telefonu podczas jazdy. Wierzę, że możemy ich przekonać do zmiany niebezpiecznych nawyków. Kampania powinna zaowocować wypracowaniem w pasażerach naturalnego odruchu reagowania na ryzykowne zachowania kierowców. Z przygotowanego raportu wynika, że działania w tym obszarze mogą przynieść realny skutek w postaci zwiększenia bezpieczeństwa na drogach” - mówi Bogdan Benczak, prezes Fundacji PZU.

Kampania zakłada zintegrowane działania reklamowe, PR oraz online. Jej elementami będą m.in. spot TV z udziałem Marcina Dorocińskiego, outdoor, reklama na autobusach, a także strona www.stopwariatom.pl. Na tej stronie odbywać się będzie stały konkurs na najlepszy tekst na serduszko. Nagrodzone hasła będą drukowane na serduszkach w setkach tysięcy egzemplarzy w całej Polsce.

Kampania zakłada także działania w internecie, w mediach społecznościowych oraz z udziałem popularnych twórców internetowych. Ponadto, na najbardziej uczęszczanych wakacyjnych trasach będzie można spotkać wolontariuszy PZU, którzy będą informowali pasażerów o kampanii wraz z policyjnymi patrolami. Nie zabraknie akcji skierowanych do najmłodszych.

Źródło: Grupa PZU

www.pzu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764