logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Kolumna czarnego znika w trakcie wydruku. Mimaki JV 33

Strona 1/3  1 2 3

| 25.09.2014 11:09

Witam serdecznie, mam problem z jedną z moich drukarek. W trakcie drukowania wypada mi kolumna czarnego testu. Po twardym czyszczeniu wszystko wraca do normy. Działam w kolorach CMYK. Oto co zrobiłem :
1. Zamieniłem miejscami dampery (Nie przyniosło to rezultatu, ta sama kolumna czarnego wypada)
2. Zmieniłem Captop (Nic się nie zmieniło)
3. Zmieniłem pompkę (Nic się nie zmienio)

Czy oprócz głowicy mogło zawieść coś jeszcze ? Pozdrawiam

avatar użytkownika
+ +

wiadomości: 34
w Signs.pl od 29.07.2014
IP: 80.55.228.XXX

| 26.09.2014 10:09

Powietrze w układzie.

avatar użytkownika
+ + + + +

Nysa
wiadomości: 261
w Signs.pl od 16.11.2004
IP: 217.99.132.XXX

| 26.09.2014 14:09

Wydaje mi się że to jednak nie powietrze. Przy zamianie dumperów problem pojawiłby się w innej kolumnie. Pozdrawiam

avatar użytkownika
+ +

wiadomości: 34
w Signs.pl od 29.07.2014
IP: 80.55.228.XXX

| 26.09.2014 19:09

głowica do wymiany, jak po zamianie damperów jest ten sam objaw tzn że układ jest ok tylko głowica wypada...

-----------------
Plotery, Serwis, Atramenty Eco Led UV
www.servicecall.pl

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 366
w Signs.pl od 27.06.2010
IP: 89.70.246.XXX

| 29.09.2014 18:09

Jezeli masz kasety możesz mieć na nich nie szczelność. Ja np. mialem złamaną igłe .

brak ikonki
+ +

małopolskie
wiadomości: 3
w Signs.pl od 29.09.2014
IP: 31.61.140.XXX

| 29.09.2014 21:09

..pytanko - rozwiązałeś problem - bo dziś u mnie urodził się ten sam problem.

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
wiadomości: 923
w Signs.pl od 07.05.2004
IP: 31.174.126.XXX

| 29.09.2014 21:09

Było ostatnio:LINK
gdzieś tam opisywałem to bo miałem taki sam objaw zakończony wymianą głowicy.

Jak zamiana damperów daje taki sam efekt to już wina tylko w głowicy.

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 347
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 83.142.121.XXX

| 01.10.2014 06:10

U mnie pomogło czyszczenie jednej z kolumn. Czyli :
1.Strzykawka, wężyk i płyn czyszczący.
-wyprowadzasz głowicę do końca i wyjmujesz dumper z uszkodzonej kolumny testu dumper w którego miejsce podpinasz wężyk. W strzykawkę nabierasz płynu i puszczasz płyn do środka.
Ja osobiście robiłem to z taką siłą aż do pojawienia się widocznego strumienia z każdej dyszy.
Mam oryginalną głowicę DX5 (Podobno są one bardziej odporne na tego typu naprawy).
Rozwiązanie problemu jest tymczasowe, operację powtarzałem trzy razy. Ale i tak nie masz nic do stracenia, ponieważ są dwa wyjścia.
Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia !


A no i pamiętaj aby najpierw sprawdzić wszystkie ewentualności, tak jak kolega mówi zamień dumper z dobrej kolumny i sprawdź co się stanie.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: tyoandtya dnia 01.10.2014 06:52)

avatar użytkownika
+ +

wiadomości: 34
w Signs.pl od 29.07.2014
IP: 80.55.228.XXX

| 01.10.2014 14:10

Ludzie! Czytajcie co było napisane (z zamianą damperów i co sie dzieje po ich zamianie) i oszczędźcie sobie uwag których wdrozenie w zycie może spowodować nieodwracalne strany na kilka tysięcy złotych tj. na zakup i wymianę głowicy! Akurat DX5 jest wyjątkowo mało odporna na przepychanie strzykawką (w odróznieniu od DX4) i jedno mocniejsze naciśnięcie i po niej!

Jest tak jak napisał Servicecall tj. na 99,9% problem leży w głowicy ale... I tu powstaje pytanie czy siada po stronie elekto czy toru tuszu. Jeśli to pierwsze to po niej, a jeśli to drugie to albo - rozszczelniła się na uszczelce miedzy adapterem a głowicą (do naprawienia), albo pękł króciec na który siada damper i wymiana adaptera rozwiaze problem (jelsi uda Ci sie kupić taki adapter), albo doszło do rozszczelnienia membrany wewnętrznej (choć tutaj zwykle zaciagałaby kolor obok) i tutaj już jest trup.

Jednak wszystko co zrobisz jest obarczone sporym ryzykiem i jeśli nie czujesz się na siłach to zadzwoń po serwis zanim zarżniesz głowicę na amen albo nie daj boziu - spalisz stopień mocy w maszynie.

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 02.10.2014 06:10

Witam
Od niespełna 7 lat posiadam taki ploter do zeszłego roku stały 2
I w nich rownież miałem takie problemy
Przetestowałem większość farb na rynku szukając wad i zalet i we wszystkich wraz z moją pojawiał sie problem gubienia sekcji najcześciej po zjeździe karetki na captop
Wg mojej opini to jest kombinacja dwóch problemów a mianowicie : elektrozawór i damper
Rozwiązanie było banalnie proste jak mawiają buddyści " jeśli nie ma rozwiązania to usiądź i sobie je przypomnij "
Teraz juz nie mamy tego problemu ponieważ wlewamy farbę do kasety przy wyłączonej drukarce i zimnych elektrozaworach , najcześciej po skończonej pracy
A jeśli jest potrzeba dolania farby w czasie pracy , wyłączamy ploter na 15 minut następnie dolewamy farbę i czekamy następne 15 min żeby pęcherzyki powietrza swobodnie uwolniły sie z farby
To nie prawda ze ta drukarka nie potrafi pracować na otwartym systemie jak przekonują niektórzy sprzedawcy tylko kwestia odpowiedniego wlewania farby
Dodam ze w tej chili testujemy każdą wyprodukowaną partie naszego atramentu , wiec często przelewamy maszynę i w cziągu tygodnia zwykle pracuje testowo na trzech atramentach : eko, nano, mild i przy wszystkich przelaniach stosujemy tę samą procedurę od tego czasu nie mamy problemów z zanikaniem sekcji
Wniosek : elektrozawory rozgrzane nie lubią mikroskopijnych pęcherzyków powietrza pojawiających sie przy wylewaniu atramentu do kasety
Pozdrawiam
Marek Polewka

-----------------
Atramenty, Laminaty płynne, chemia dla drukarni wielkoformatowej

avatar użytkownika
+ + +

Bielsko-Biała
Śląskie
wiadomości: 110
w Signs.pl od 22.01.2010
IP: 83.16.32.XXX
Strona 1/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764