logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja szkoleniowa: Reklama (nie)odpowiedzialna społecznie

  PR 09.02.2018, przeczytano 702 razy

Przyswajanie przekazów reklamowych zajmuje nam więcej czasu niż wszystkie lekcje wiedzy o społeczeństwie razem wzięte. Przekaz reklamowy zajmuje nam więcej czasu niż wizyty we wszystkich kościołach i obrządkach łącznie. Treści reklamowe - niezależnie od tego, że namawiają do zakupów - współtworzą naszą kulturę, nasze postawy, nasz świat wartości. Kto jednak bierze za to odpowiedzialność?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-szkoleniowa%3A-reklama-%28nie%29odpowiedzialna-spolecznie,35382,artykul.html

Zapraszamy do dyskusji na temat odpowiedzialności społecznej twórców i osób decydujących o kształcie reklamy oraz komunikacji marketingowej w kontekście treści dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, przekonania religijne, narodowość oraz wykorzystania w przekazach marketingowych symboli patriotycznych, postaci historycznych i informacji o wydarzeniach historycznych.

Mówiąc o społecznej (nie)odpowiedzialności reklamy, przedstawimy podstawowe mechanizmy rządzące naszą percepcją reklamy oraz kształtowaniem naszego postrzegania świata przez reklamę. Powiemy, dlaczego reklama jest matką post-prawdy. Pokażemy, jak odróżnić wulgarną przemoc języka od subtelnej manipulacji stereotypami. Powiemy wreszcie, jak najlepiej przekonać samych siebie, że to wszystko nie jest naszą winą.

Wyjaśnimy jak prawo reguluje reklamę w przepisach ogólnych i szczegółowych przepisach branżowych, a także jakie są reguły odsyłające do pozaprawnych systemów, takich jak samoregulacja.

Uczestnicy spotkania poznają jak działają zapisy Kodeksu Etyki Reklamy - w praktyce i aktualnej sytuacji  społecznej. Opowiemy o tym, jak dbać o najwyższy standard reklam oraz jak zapobiegać wpadkom, błędom i gdzie szukać rady.

Partnerami merytorycznymi wydarzenia są Collegium Civitas oraz kancelaria prawna Bird&Bird. Udział jest płatny.

Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Dodatkowe informacje:

Kiedy: 26 lutego 2018 r.
Gdzie: Marzyciele i Rzemieślnicy // Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy
Warszawa, ul. Bracka 25

O Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy:
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy odpowiada za samoregulację w dziedzinie reklamy. Działalność związku opiera się na Kodeksie Etyki Reklamy, który określa standardy komunikacji marketingowej. Członkami Rady Reklamy są organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media i agencje reklamowe/domy mediowe: Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Związek Pracodawców Prywatnych Mediów, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polski Przemysł Spirytusowy, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska, Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych – Polbisco, Krajowa Unia Producentów Soków, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Sygnatariuszami Kodeksu Etyki Reklamy są reklamodawcy, media oraz agencje reklamowe/domy mediowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764