Przyswajanie przekazów reklamowych zajmuje nam więcej czasu niż wszystkie lekcje wiedzy o społeczeństwie razem wzięte. Przekaz reklamowy zajmuje nam więcej czasu niż wizyty we wszystkich kościołach i obrządkach łącznie. Treści reklamowe - niezależnie od tego, że namawiają do zakupów - współtworzą naszą kulturę, nasze postawy, nasz świat wartości. Kto jednak bierze za to odpowiedzialność?
Zapraszamy do dyskusji na temat odpowiedzialności społecznej twórców i osób decydujących o kształcie reklamy oraz komunikacji marketingowej w kontekście treści dyskryminujących ze względu na płeć, rasę, przekonania religijne, narodowość oraz wykorzystania w przekazach marketingowych symboli patriotycznych, postaci historycznych i informacji o wydarzeniach historycznych.
Mówiąc o społecznej (nie)odpowiedzialności reklamy, przedstawimy podstawowe mechanizmy rządzące naszą percepcją reklamy oraz kształtowaniem naszego postrzegania świata przez reklamę. Powiemy, dlaczego reklama jest matką post-prawdy. Pokażemy, jak odróżnić wulgarną przemoc języka od subtelnej manipulacji stereotypami. Powiemy wreszcie, jak najlepiej przekonać samych siebie, że to wszystko nie jest naszą winą.
Wyjaśnimy jak prawo reguluje reklamę w przepisach ogólnych i szczegółowych przepisach branżowych, a także jakie są reguły odsyłające do pozaprawnych systemów, takich jak samoregulacja.
Uczestnicy spotkania poznają jak działają zapisy Kodeksu Etyki Reklamy - w praktyce i aktualnej sytuacji społecznej. Opowiemy o tym, jak dbać o najwyższy standard reklam oraz jak zapobiegać wpadkom, błędom i gdzie szukać rady.
Partnerami merytorycznymi wydarzenia są Collegium Civitas oraz kancelaria prawna Bird&Bird. Udział jest płatny.
- Więcej informacji: https://www.radareklamy.pl/szkolenia
Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy