logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację - młody fotograf z Poznania laureatem ogólnopolskiego konkursu

  PR 18.11.2014, przeczytano 1590 razy
ilustracjastrzałka

W Poznaniu nie brakuje fotograficznych talentów. Jakub Walczak z Zespołu Szkół Łączności w Poznaniu, zajął pierwsze miejsce w ramach Lekcji 1 III edycji konkursu organizowanego w ramach ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. Nagroda – aparat fotograficzny NIKON, pozwoli na dalsze szlifowanie umiejętności młodego fotografa. Uczeń ma szansę na stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje---mlody-fotograf-z-poznania-laureatem-ogolnopolskiego-konkursu,23252,artykul.html

„Akcja (foto)edukacja” to już III edycja edukacyjnego programu NIKON Polska przygotowanego z myślą o młodzieży szkolnej, aby wyrównać jej dostęp do wiedzy fotograficznej. Składają się na niego atrakcyjne, multimedialne lekcje, przygotowywane pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Startować można w dwóch kategoriach – indywidualnej oraz grupowej, jako reprezentacja szkoły. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych lekcji otrzymają aparaty fotograficzne, a zwycięzca III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Nagroda w postaci warsztatów po każdej lekcji, a na koniec edycji wyposażenia pracowni fotograficznej czeka również na najlepsze szkoły.


W kategorii indywidualnej Jury postanowiło nagrodzić Jakuba Walczaka z Zespołu Szkół Łączności w Poznaniu. Nie każdy potrafi podejść odpowiednio blisko, tak by znaleźć się w samym sercu wydarzeń. Na podstawie zgłoszonych fotografii można powiedzieć, że Jakub nie ma z tym najmniejszych problemów. Jest tam, gdzie fotograf powinien się znaleźć. Zróżnicowanie nadesłanych kadrów przekonuje, że autor potrafi nie tylko zrobić dobre zdjęcie, ale też odnaleźć je na tle pozostałych ujęć. „Mimo różnorodnej kompozycji kadrów zdjęcia są spójne – nie tylko ze względu na tematykę i miejsce wykonania, ale też z powodu konsekwentnej post edycji. I tu na koniec dołożymy łyżkę dziegciu do całej beczki miodu.”-orzekło Jury.


Do zwycięzcy trafi aparat fotograficzny marki NIKON. Ma on szansę również na zdobycie nagrody głównej – stypendium naukowego w wysokości 10 000zł. 


Dostępna jest już druga lekcja pt. „Fotografia otworkowa – wczoraj i dziś” uczy jak kreatywnie wykorzystywać niedoskonałości techniczne. Zdjęcia można zgłaszać do 28 listopada br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl 


„Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764