logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Czas na fotoedukację - sukces młodych fotografów z Radomia

  PR 18.11.2014, przeczytano 1803 razy
ilustracjastrzałka
Adamczyk Karolina ZSSOSiU Radom

W Radomiu nie brakuje fotograficznych talentów. Uczniowie z Zespołu Szkół Skórzano-Odzieżowych, Stylizacji i Usług z Radomia, zajęli pierwsze miejsce w ramach Lekcji 1 w konkursie organizowanym w ramach ogólnopolskiego programu „Akcja (foto)edukacja”. Nagroda – warsztaty fotograficzne, pozwolą na dalsze szlifowanie umiejętności młodych fotografów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czas-na-fotoedukacje---sukces-mlodych-fotografow-z-radomia,23253,artykul.html

„Akcja (foto)edukacja” to już III edycja edukacyjnego programu NIKON Polska przygotowanego z myślą o młodzieży szkolnej, aby wyrównać jej dostęp do wiedzy fotograficznej. Składają się na niego atrakcyjne, multimedialne lekcje, przygotowywane pod okiem pedagoga i specjalistów w obszarze fotografii. Startować można w dwóch kategoriach – indywidualnej oraz grupowej, jako reprezentacja szkoły. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Laureaci poszczególnych lekcji otrzymają aparaty fotograficzne, a zwycięzca III edycji – stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł. Nagroda w postaci warsztatów po każdej lekcji, a na koniec edycji wyposażenia pracowni fotograficznej czeka również na najlepsze szkoły.


Klaudia Popis ZSSOSiU Radom

Zwycięski zestaw nadesłany w odpowiedzi na pracę domową w ramach Lekcji 1 Edycji III Akcji (foto)edukacji przyszedł z Radomia. Jury doceniło nie tylko fakt, że znaczna większość zgłoszonych fotografii została wykonana specjalnie na potrzeby tego zadania. Najważniejsze bowiem były jeszcze dwa inne czynniki: jakość zdjęć oraz spójność zestawu. Spójność w tym wypadku nie oznacza jednorodności tematycznej, lecz w miarę równy poziom. Widoczne staje się wtedy, że cała grupa uczniów biorących udział w akcji poradziła sobie z tematem tak samo dobrze. Dodatkowym atutem nagrodzonego zestawu jest różnorodność tematów, która obejmuje zarówno aranżowane zbliżenia biżuterii, jak i sytuacje zastane w przyrodzie. „Otrzymaliśmy fotografie, które zdecydowanie eksplorują możliwości estetyczne takiego rozwiązania, lecz nie uciekają w – łatwą do uzyskania przy tej technice – abstrakcję.”-orzekło Jury.


Karolina Rutka ZSSOSiU Radom

W zwycięskiej szkole przeprowadzone zostaną warsztaty fotograficzne, które pozwolą na dalsze rozwijanie umiejętności uczniów. Szkoła ma również szansę na wygranie nagrody głównej – wyposażenia pracowni fotograficznej. 

Dostępna jest już druga lekcja pt. „Fotografia otworkowa – wczoraj i dziś” uczy jak kreatywnie wykorzystywać niedoskonałości techniczne. Zdjęcia można zgłaszać do 28 listopada br. na adres: konkurs@akcja-fotoedukacja.pl 


Socha Karolinka ZSSOSiU Radom

„Akcja (foto)edukacja” trwa cały rok szkolny. Finał III edycji planowany jest na 26 czerwca 2015 r. 

Więcej informacji na temat projektu Akcja (foto)edukacja” można znaleźć na stronie: www.szerokikadr.pl/lekcje 

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764