logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT: TVP przesadziła z lokowaniem produktu. Kara: 100 tys. zł

  PR 23.10.2014, przeczytano 1103 razy

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na Spółkę Telewizja Polska S.A. kary w łącznej wysokości 100 000 zł za naruszenia przepisów regulujących rozpowszechnianie przekazów handlowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit%3A-tvp-przesadzila-z-lokowaniem-produktu.-kara%3A-100-tys.-zl,23002,artykul.html

Przeprowadzona przez KRRiT analiza audycji nadanych 2 kwietnia 2014 r. przez TVP 1 w godz. 17:30-18:30 oraz przez TVP 2 w godz. 20:30-22:00 wykazała, że doszło do naruszenia art. 16a ust. 7 ustawy rtv, który zabrania przerywania audycji w celu nadania reklam lub telesprzedaży w programach publicznej radiofonii i telewizji. W trakcie emisji seriali „Klan” (TVP 1) oraz „Na dobre i na złe” (TVP 2) rozpowszechniane były w dolnej części ekranu (tzw. scrollu) komunikaty będące w ocenie KRRiT  autopromocją. Kary za te naruszenia wynoszą po 25 000 zł.

Analiza przesłanego do KRRiT przez TVP 1 odcinka serialu „Klan” z 24 marca 2014 r. wykazała natomiast naruszenie art. 17a ust. 5 pkt. 1, czyli nadmierną ekspozycję, polegającą na nienaturalnym wkomponowaniu w treść audycji lokowanego produktu w taki sposób, że stał się on tematem głównym. Dialog bohaterów został skonstruowany w celu prezentacji produktu, zaś odniesienia do zasadniczej treści audycji i relacji wzajemnych bohaterów były jedynie tłem i pretekstem do tej prezentacji. Przewodniczący KRRiT za to naruszenie nałożył na nadawcę karę w wysokości 50 000 zł.

Przy ustalaniu kar Przewodniczący KRRiT kierował się przesłankami określonymi w art. 53 ust. 1 ustawy, tj. zakresem i stopniem szkodliwości naruszenia, możliwościami finansowymi nadawcy, a także jego dotychczasową działalnością.

Źródło: KRRiT

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764