Cały świat żyje zbliżającą się wielkimi krokami Oskarową galą. Kto w tym roku zdobędzie tytuł najlepszego aktora i aktorki? Które filmy zostaną ocenione najwyżej? Oficjalnych laureatów Nagród Akademii Filmowej poznamy dopiero w niedzielę, już teraz jednak możemy przekonać się, kto otrzymałby Oscara, gdyby decyzję podejmować mieli użytkownicy mediów społecznościowych.
Oscarowa noc jest niezwykle ważna nie tylko dla całego przemysłu filmowego, ale także dla marek, które robią, co w ich mocy, aby skorzystać na towarzyszących wydarzeniu emocjach. Najważniejsi są jednak aktorzy, filmy oraz ich twórcy. Sotrender przeanalizował popularność nominowanych do Oscara filmów oraz aktorów w mediach społecznościowych. Wyniki analizy zaprezentowane zostały na infografice.
Nominowani do Oscarów przegrywają z Greyem
Wszystkie spośród ośmiu filmów nominowanych w tym roku w kategorii Najlepszy film posiadają profile na Facebooku. Najpopularniejszy z nich okazuje się być "American Sniper" z ponad 1,5 mln fanów, będący jednocześnie jedynym tytułem, który przekroczył liczbę miliona fanów. Na kolejnych pozycjach znalazły się "The Grand Budapest Hotel" oraz "The Theory of Everything". Natomiast spośród pięciu filmów nominowanych w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny, jedynie dwa prowadzą komunikację na Facebooku: polska produkcja "Ida" oraz argentyński "Wild Tales", który może poszczycić się liczbą ponad 120 tys. fanów.
Aktorzy niezainteresowani społecznościami
Większość aktorów i aktorek nominowanych do Nagród Akademii Filmowej nie korzysta aktywnie w mediów społecznościowych. Jedynie Reese Witherspoon oraz Bradley Cooper posiadają swoje oficjalne fanpage. Bardzo małą popularnością cieszy się także Twitter, na którym oprócz Witherspoon aktywni są również Steve Carell, Julianne Moore i Michael Keaton. Najwięcej, bo aż 3,86 mln, obserwujących zgromadził z tego grona Steve Carell.
Więcej informacji znaleźć można na blogu Sotrendera:
http://blog.sotrender.com/2015/02/social-media-oscars-infographic
Źródło: Sotrender