36 PZU Maraton Warszawski już za nami. Ukończyło go ponad 6 tys. biegaczy, każdy we własnym tempie i w… różnych butach. LEWIS PR na zlecenie adidas Poland policzył je wszystkie.
Projekt "Bootcount" zrealizowano przy użyciu trzech kamer GoPro nagrywających w zwolnionym tempie ostatnie metry przed metą pokonywane przez biegaczy. Następnie klatka po klatce materiał wideo został poddany analizie, a każdy but odnotowany i sklasyfikowany. Celem projektu było lepsze poznanie preferencji warszawskich maratończyków. LEWIS PR przeanalizował buty pod kątem ich marek, jak również wyników osiągniętych przez biegaczy.
Uczestnicy popisali się niemałą inwencją wybierając, oprócz popularnych butów biegowych, niestandardowe rodzaje obuwia. Zdarzyły się przypadki pokonania 42 km w klapkach, skarpetkach czy nawet, w najbardziej bliski naturze sposób – czyli na boso. Zainteresowanie i zdziwienie publiczności wzbudził biegacz w stroju motocyklisty, biegnący w bardzo - wydawałoby się - niewygodnym motocyklowym obuwiu. Równie ciekawy był przypadek biegacza, który przez całą trasę kopał przed sobą piłkę futbolową.
Projekt z ramienia agencji koordynował Krzysztof Chodkowski.
Źródło: LEWIS PR