logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Liczy się każde opakowanie: kampania edukacyjna

  PR 29.10.2014, przeczytano 991 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 11 tysięcy ton opakowań po środkach ochrony roślin zwrócili do sklepów rolnicy w ostatniej dekadzie. Rusza kolejna kampania edukacyjna, która ma zachęcać użytkowników tych środków do odpowiedzialnego i bezpiecznego zarządzania opakowaniami po nich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/liczy-sie-kazde-opakowanie%3A-kampania-edukacyjna,23053,artykul.html

Prawo zobowiązuje użytkowników środków ochrony roślin (ŚOR) do zwrotu opakowań po tych produktach, punkty sprzedaży - do ich przyjęcia, a producentów i importerów - do zorganizowania systemu zbierania i zagospodarowania opakowań. Aby wyjść naprzeciw tym wymogom prawnym, w 2004 roku Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin (PSOR) zorganizowało i do dziś nadzoruje System Zbiórki Opakowań.

"W ciągu dziesięciu lat zebraliśmy od rolników łącznie ponad 11 tysięcy ton opakowań po środkach ochrony roślin. W 2013 r. - ponad 1700 ton. 70% rolników deklaruje, że zwraca opakowania do sprzedawcy - mówiła Aleksandra Mrowiec z PSOR podczas konferencji prasowej, podsumowującej funkcjonowanie Systemu. - Poziom zbiórki wynosi ponad 60%. Tak wydajnym programem może pochwalić się tylko kilka krajów europejskich, m.in. Niemcy".

Jak podkreślała Anna Wittbrodt z firmy Remondis - operatora Systemu, w jego ramach użytkownicy ŚOR mogą bezpłatnie wypełnić swój prawny obowiązek - wystarczy, że przyniosą do sklepu czyste, trzykrotnie wypłukane opakowania. Punkty sprzedaży są zaopatrywane w worki do ich zbierania oraz zasady zbiórki, a operator Systemu zapewnia odbiór i zagospodarowanie opakowań na koszt producentów i importerów.

O znaczeniu takich działań dla rolników i środowiska naturalnego mówili podczas spotkania Marian Sikora z Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych oraz dr Grzegorz Doruchowski z Instytutu Ogrodnictwa. "Dzięki Systemowi poprawia się także wizerunek rolnika. To już nie rolnik, który wyrzucał opakowania w lesie czy palił je, ale odpowiedzialny, dbający o środowisko człowiek" - podkreślał Doruchowski.

Przedstawiciele PSOR zaprezentowali także kampanię edukacyjną "Liczy się każde opakowanie", skierowaną do rolników. "Nasza kampania obejmie całą Polskę; oprócz materiałów typowo edukacyjnych, pojawią się także materiały multimedialne i konkursy - mówiła podczas spotkania Anna Tuleja, dyrektor PSOR. - Mamy nadzieję, że uda się nam podwyższyć poziom zbiórki, choć już ten dziś osiągnięty uznajemy za sukces".

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin (PSOR), Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764