Na stronie logodlapolski.pl zaprezentowano trzy wersje logo mającego reprezentować nasz kraj, oparte na kreacji Wally Olinsa, znanej nam już z kampanii "Polska. Spring into new". Do stworzonej wówczas propozycjidodano jeszcze dwie wariacje na jej temat, poddając cały zestaw pod publiczne głosowanie.
Polacy mają do wyboru trzy mutacje logotypu opartego na symbolice sprężyny, a internetowe głosowanie potrwa do 28 października br.
Skąd sprężyna? Jak tłumaczą organizatorzy, symbolika sprężyny ma wyrażać charakter i energię Polaków oraz nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Podwaliny koncepcji kreatywnej stworzył ponad 10 lat temu nieżyjący już, brytyjski specjalista od brandingu Wally Olins. Projekt logotypu dla Polski był jego ostatnią pracą.
Jak przypominają organizatorzy (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Fundacja „Marka dla Polski”), bezskuteczne próby opracowania oficjalnego logo dla Polski trwają od połowy lat dziewięćdziesiątych XX w. Szansą na szczęśliwy finał ma być zatwierdzenie w zeszłym roku przez Radę Promocji Polski pod przewodnictwem ministra spraw zagranicznych dokumentu „Zasady promocji marki POLSKA”. Przeznaczoną do dalszych prac "linię znaku" Rada zatwierdziła w czerwcu br.
Organizatorzy są przekonani, że głosowanie nad trzema wersjami sprężyny jest aktem dającym ostateczny wybór Polakom, którzy w ten sposób mają okazję zdecydować jak będzie mógł wyglądać logotyp naszego kraju. Taki tryb wyłonienia ostatecznej wersji ma być zgodny z naszymi narodowymi cechami (twórczym napięciem).
- "Pierwszy raz w historii, to społeczeństwo wybierze oficjalny logotyp dla kraju, który po przekazaniu Skarbowi Państwa będzie miał szansę stać się znakiem oficjalnym. Chcemy by obywatele dostrzegli w sobie te cechy, które stanowią o naszej wyjątkowości i zapewniają Polsce stabilny stały rozwój. Uwierzmy w swoje możliwości!" - apelują organizatorzy głosowania, wyjaśniając zarazem cele projektu: "Potrzebny nam jest silny, integrujący działania promocyjne znak (który nie zastąpi GODŁA czy FLAGI będących oficjalnymi symbolami naszego państwa). Stanowić będzie wizytówkę polskich produktów, usług i naszej zdolności do zmian, kreatywnych poszukiwań i innowacyjnych rozwiązań."
Do głosowania namawia m.im. Andrzej Pągowski, jeden z ambasadorów kampanii:
Upust twórczemu napięciu można dać na stronie logodlapolski.pl.
Źródło: Signs.pl