logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo dla Polski: Twórcze napięcie i trzy sprężyny

   14.10.2014, przeczytano 5328 razy
ilustracja

Na stronie logodlapolski.pl zaprezentowano trzy wersje logo mającego reprezentować nasz kraj, oparte na kreacji Wally Olinsa, znanej nam już z kampanii "Polska. Spring into new". Do stworzonej wówczas propozycjidodano jeszcze dwie wariacje na jej temat, poddając cały zestaw pod publiczne głosowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-dla-polski%3A-tworcze-napiecie-i-trzy-sprezyny,22910,artykul.html

Polacy mają do wyboru trzy mutacje logotypu opartego na symbolice sprężyny, a internetowe głosowanie potrwa do 28 października br.

Skąd sprężyna? Jak tłumaczą organizatorzy, symbolika sprężyny ma wyrażać charakter i energię Polaków oraz nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Podwaliny koncepcji kreatywnej stworzył ponad 10 lat temu nieżyjący już, brytyjski specjalista od brandingu Wally Olins. Projekt logotypu dla Polski był jego ostatnią pracą.

Jak przypominają organizatorzy (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Fundacja „Marka dla Polski”), bezskuteczne próby opracowania oficjalnego logo dla Polski trwają od połowy lat dziewięćdziesiątych XX w. Szansą na szczęśliwy finał ma być zatwierdzenie w zeszłym roku przez Radę Promocji Polski pod przewodnictwem ministra spraw zagranicznych dokumentu „Zasady promocji marki POLSKA”. Przeznaczoną do dalszych prac "linię znaku" Rada zatwierdziła w czerwcu br.

Organizatorzy są przekonani, że głosowanie nad trzema wersjami sprężyny jest aktem dającym ostateczny wybór Polakom, którzy w ten sposób mają okazję zdecydować jak będzie mógł wyglądać logotyp naszego kraju. Taki tryb wyłonienia ostatecznej wersji ma być zgodny z naszymi narodowymi cechami (twórczym napięciem).

- "Pierwszy raz w historii, to społeczeństwo wybierze oficjalny logotyp dla kraju, który po przekazaniu Skarbowi Państwa będzie miał szansę stać się znakiem oficjalnym. Chcemy by obywatele dostrzegli w sobie te cechy, które stanowią o naszej wyjątkowości i zapewniają Polsce stabilny stały rozwój. Uwierzmy w swoje możliwości!" - apelują organizatorzy głosowania, wyjaśniając zarazem cele projektu: "Potrzebny nam jest silny, integrujący działania promocyjne znak (który nie zastąpi GODŁA czy FLAGI będących oficjalnymi symbolami naszego państwa). Stanowić będzie wizytówkę polskich produktów, usług i naszej zdolności do zmian, kreatywnych poszukiwań i innowacyjnych rozwiązań."

Do głosowania namawia m.im. Andrzej Pągowski, jeden z ambasadorów kampanii:

Upust twórczemu napięciu można dać na stronie logodlapolski.pl.

Źródło: Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ktoś się fest napocił przy tych "sprężynach"... Ciekawe kto za to zapłaci / zapłacił...

Może dodatkowo coś takiego - głosuję na alternatywne C
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/381x345q90/661/cup7bn.png[/img]

avatar użytkownika
,

**** mnie to akurat dziwi.

avatar użytkownika
,

przypomina mi sie dyskusja na forum nt tworzenia logo ...przez profesjonalistow.. i za ile to robic...

avatar użytkownika
,

Podejdę jeszcze raz do tematu w weekend.
Może po absyncie załączy się tryb twórczy i ujrzę sprężynki a po czymś mocniejszym skojarzę to z Polską...

Już wiem... Grafik wozi się Vectrą z zawieszeniem Irmschera! Stąd te czerwone sprężyny. Pół Polski ma Opla tak więc po nitce do kłębka :D

avatar użytkownika
,

Może artysta kiedyś widział wyklejacza bilbordów jak kleił z vektry i doznał iluminacji...
Prawdziwy artysa nie jeździ vektrą przecie. Audi A6 minimum
  

avatar użytkownika
,

Czepiacie się a nie jesteście na bieżąco - po reklamie Opla z kluczykiem zgubionym w samolocie wszyscy powinni już wiedzieć, że marka ta awansowała do klasy business.  

avatar użytkownika
,

Dlatego mam Opla :D  

avatar użytkownika
,

Ręce opadają...
Tego typu znaczków było już kilka, jak nie kilkanaście. I gdzie się podziały? Kto je pamięta? A kto zapamięta jakąś sprężynę?
Oczywiście trzeba będzie wytłumaczyć, że to sprężyna i dlaczego akurat to, a nie np. orzeł.
Znak tak nieoczywisty i z tak pokrętnym wyjaśnieniem, niezrozumiały dla Polaków (a co dopiero dla zagraniczniaków), podzieli lost tych wszystkich latawców.
Dlaczego kolejny raz nie bierze się przykładu z mądrzejszych rozwiązań?
Znowu ktoś robi ze mnie idiotę. Muszę przestać, bo mi się podnosi ciśnienie...
:)

avatar użytkownika
,

Tak na serio: to pierwsze logo pana Olinsa jest bardzo słabiutkie, właściwie nie ma jeszcze na tyle mocnych cech charakterystycznych i indywidualnych aby mogło przyjąć na siebie funkcję logo. Powiedzmy że to trochę za mało jak na logo, szansa na sensowną zapamiętywalność i rozpoznawalność jest mizerna. Ale te dwie kolejne propozycje trudno uznać nawet za żart - gdyby nie poważne instytucje i osoby zaangażowane w ten projekt można by podejrzewać, że chodzi raczej o jakąś prowokację w stylu SA Wardęgi.

Trąbienie o tym że daje się Polakom jakiś wybór i celebrowanie publiczne tej kpiny nie pozwala się już jednak potraktować jak żart. To raczej ponury dowód na to jak ci wszyscy trębacze traktują nas - społeczeństwo - i jaki poziom reprezentują ci ludzie.
  

avatar użytkownika
,

smiechu warte ... przecierz nie o logo w tym chodzilo...ktos musial przytulic troszku zer i tyle...

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764