W środę 9 kwietnia 2014 w warszawskim klubie Loft 44 (ul. Powązkowska 44) rozstrzygnięto drugą edycję konkursu AdMan Roku. W konkursie organizowanym przez miesięcznik „Press” na najlepszego w branży reklamowej zagłosowało 54 agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych.
Tytuł AdMan Roku 2013 zdobył Marcin Maj, wiceprezes OS3 Group. Został doceniony za stworzenie grupy, charyzmę i wolę walki na trudnym rynku” – m.in. tak pisali o nim głosujący przedstawiciele agencji i domów mediowych. Dzięki jego wizji i determinacji niewielka agencja interaktywna w ciągu kilku lat zmieniła się w grupę komunikacyjną, która bez kompleksów staje do przetargów z najsilniejszymi firmami na rynku i to nie tylko o budżety na działania w Internecie. Stworzona przez Maja grupa jest w ciągłej budowie i z sukcesem rozszerza swoje kompetencje. Maj w głosowaniu branży zdobył 78 punktów.
– To dobry znak, kiedy człowiek z branży interactive stoi wśród takich znamienitych nazwisk z reklamy. To od was się uczyłem. Nagroda ta pokazuje, że digital wchodzi na salony. Ta nagroda daje mi poczucie, że jutro jest po co wstawać – powiedział Marcin Maj, odbierając nagrodę.
Drugie miejsce w konkursie AdMan Roku 2013 zajął Sławomir Stępniewski – CEO Dentsu Aegis Network Poland. W głosowaniu agencji i domów mediowych zdobył 48 punktów. Głosujący docenili go za zdolność budowania z niczego. Swój projekt zaczynał tworzyć od kilku osób. Dziś jest szefem grupy będącej częścią globalnego holdingu, przejmuje i buduje nowe spółki, które złożyły się na największą i najbardziej konkurencyjną grupę komunikacyjną w Polsce.
Trzecie miejsce głosujący w konkursie przyznali Jackowi Stalewskiemu, prezesowi i współwłaścicielowi agencji Grandes Kochonos – zdobył 26 punktów. „On jest niezatapialny, on i jego drużyna niezatapialnych” – brzmiało jedno z uzasadnień. Stalewski został doceniony za profesjonalizm, skuteczność, koleżeńskość i pomysłowość zarówno biznesową, jak i życiową, a także za wprowadzenie i utrzymanie wyróżnialnego formatu dla marki Play i wygranie przetargu Wedla.
Czwarte miejsce (24 punktów) zajął Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa. „Ścigałem się z nim od lat wielu i szanuję go jako groźnego i motywującego do wysiłku przeciwnika” – napisał o nim jeden z konkurentów. Gutkowski od początku był jej głównym strategiem, wyznaczającym kierunki rozwoju. Jego decyzje pomogły agencji, początkowo tradycyjnie ATL, przejść pomyślnie transformację w stronę nowych mediów. Obecnie Gutkowski zarządza agencją, która ma ugruntowaną pozycję także na rynku usług internetowych.
Piąte miejsce zajęli ex aequo Agnieszka Kosik (CEO MediaCom Warszawa) i Jan Majle (dyrektor kreacji Change Integrated) – zdobyli po 22 punktów. Kosik zyskała uznanie za skuteczną strategię dla firmy i dbałość o jej pozycję i wizerunek. MediaCom podczas konkursów Effie jest w czołówce najbardziej skutecznych domów mediowych i zajmuje coraz wyższą pozycję w rankingu RECMA. Z kolei Jan Majle utożsamiany jest z sukcesem i wysokim standardem pracy w reklamie. To współautor m.in. nagrodzonej w Cannes telewizyjnej reklamy Škody „Bagażnik” i wiralowej kampanii dla Škody „Yeti w Tatrach”. Kampania jego autorstwa „Język polski jest Ą-Ę” była jedną z najczęściej nagradzanych w 2013 roku, otrzymała m.in. cztery Złote Bębny na festiwalu Golden Drum.
Wybór AdMana Roku organizatorzy (redakcja „Press”) oddali w ręce branży. Agencje i domy mediowe głosowały na kandydatów, wybranych wcześniej przez 26 przedstawicieli branży reklamowej oraz dziennikarki „Press” piszące o komunikacji marketingowej. Głosować mogli reprezentanci wszystkich firm działających w obszarze komunikacji marketingowej: agencje reklamowe, agencje digitalowe, domy mediowe.
Ideą konkursu jest wyróżnienie osoby, której zawodowa działalność i postawa jest przykładem dla wszystkich profesjonalistów z branży.
Mecenasem konkursu jest Ströer, a partnerem Biuro Reklamy Polskapresse.
Źródło: Press