logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing mix zautomatyzowany: produkt i cena

  PR 07.10.2014, przeczytano 1082 razy

Tworzenie oprogramowania dla marketingu (marketing software) wymaga produktu szytego „na miarę” przez ludzi z doświadczeniem i znajomością branży. Nie sprawdzi się tu podejście narzucające wszystkim klientom jedno, nawet najciekawsze rozwiązanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-mix-zautomatyzowany%3A-produkt-i-cena,22835,artykul.html

O ile bowiem oprogramowanie np. dla działów personalnych zawiera zazwyczaj dość uniwersalne funkcjonalności, sprawdzające się w firmach działających w różnych branżach, o tyle marketing software wymaga indywidualnego podejścia. Niezbędne jest dokładne rozpoznanie celów i potrzeb klienta, a także niekonwencjonalnych pomysłów marketingowców.

Jak IT może wspomóc marketing? Sprawdźmy na przykładzie pierwszych dwóch składowych klasycznego marketing mix (4xP: Product, Price, Place i Promotion).

Product (produkt)

Gdyby nie on, wszystkie pozostałe elementy kompozycji marketingowej nie miałyby sensu. W cyfrowym świecie szczegółowa i spójna informacja o produkcie to kluczowy czynnik wpływający na decyzję zakupową. Odwrócony efekt ROPO (Research Online-Purchase Offline), polegający na oglądaniu i porównaniu produktów „w realu", by później kupić je w e-sklepie, to coraz popularniejszy model zakupów. Jednocześnie rośnie też grupa klientów, którzy, podejmując decyzję, w ogóle nie chcą ruszać się sprzed monitora. Kluczowe jest dostarczenie im kompleksowej informacji o produkcie, także umożliwiającej porównanie go z innymi, konkurencyjnymi. Warto pamiętać, że wielu klientów oczekuje od sprzedawcy pomocy w wyborze produktu. Idealne narzędzie w takich sytuacjach to asystent lub konfigurator sprzętu.

Przy coraz bardziej złożonych modelach działania, częstokroć na wielu rynkach narodowych, niezbędny jest szybki przepływ informacji o produkcie od producenta, przez dystrybutora, aż do klienta.

- Dokładna specyfikacja techniczna, fotografie, także obrotowe czy 3D, filmy i inne materiały promocyjno-reklamowe, instrukcje obsługi, często w różnych językach. Wszystko dostępne online, na przykład poprzez platformy e-commerce – wymienia Marcin Michalski, prezes Zarządu firmy Sagiton, zajmującej się wyspecjalizowanym wsparciem IT dla działów marketingu oraz branży marketingowej (agencji reklamowych, marketingowych i PR, domów mediowych).  – To obszar, w którym wsparcie IT dla działań marketingowych jest całkowicie niezbędne, zarówno na poziomie udostępniania danych klientom, jak i ich wymiany z producentami czy dystrybutorami za pośrednictwem extranetu – dodaje.

Price (cena)

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, jednak w biznesie nie sposób tego tematu uniknąć, gdyż argument cenowy wciąż ma bardzo duże znacznie. Przy ogromnej konkurencji na rynku, często wiążącej się z wojnami cenowymi, oprogramowanie lub moduł w systemie CRM, którego zadaniem jest łatwe zarządzanie cenami czy rabatami, staje się czymś niezbędnym.

- To także znakomita okazja do tego, by nawet prowadząc sprzedaż na dużą skalę, stworzyć stałym klientom poczucie spersonalizowanego traktowania dzięki indywidualnym cennikom, zawierającym wynegocjowane warunki handlowe – zauważa Marcin Michalski. Odpowiednie oprogramowanie umożliwia także zarządzanie zniżkami grupowymi, np. dla posiadaczy kart rabatowych.

Niestety nawet najbardziej wyjątkowy produkt w nadzwyczaj atrakcyjnej cenie nie odniesie rynkowego sukcesu, jeśli nie znajdzie się w tych samych miejscach, co jego potencjalni nabywcy, których trzeba zdobyć i utrzymać. Dlatego na marketing software składają się również narzędzia wspomagające dystrybucję i promocję. To już jednak temat na kolejną opowieść.

Źródło: Sagiton

www.sagiton.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764