logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing zintegorwany czyli siły, a zamiary

  PR 08.08.2014, przeczytano 1547 razy
ilustracja

Według badań przeprowadzonych przez Econsultancy i Oracle Marketing Cloud, aż 67 %, czyli zdecydowana większość firm stawia na integrację kluczowych działań marketingowych we wszystkich możliwych kanałach komunikacji z klientami. Trzeba jednak pamiętać że droga od pomysłu do wdrożenia bywa długa i kręta. Dlaczego? Powodem okazuje się brak środków finansowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-zintegorwany-czyli-sily%2C-a-zamiary,22356,artykul.html


Marketing zintegrowany, czyli Integrated Marketing Communication (IMC) to metoda  realizacji celów marketingowych za pomocą różnorodnych, zharmonizowanych ze sobą działań, które w połączeniu prowadzą do potęgowania osiąganych efektów. Dzięki synchronizacji wielu środków przekazu marketerzy, świadomi ograniczeń poszczególnych kanałów, zwiększają szanse na rozprzestrzeniania swoich treści, dotarcie do wielu konsumentów jednocześnie i w efekcie, osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych.

W badaniu Econsultancy i Oracle Marketing Cloud wzięło udział prawie 1000 specjalistów z branży marketinowej i e-commerce. Okazało się, iż mniej niż połowa z nich (49%) uważa, że firmy dla których pracują są gotowe na wprowadzenie zintegrowanej komunikacji.  Równocześnie, jedynie 7% z nich jest pewnych, że ich organizacja jest w stanie skutecznie działać na tym polu.    

Na pytanie dotyczące utrudnień w prowadzeniu zintegrowanej komunikacji, aż dwadzieścia dwa procent respondentów odpowiada jednoznacznie.  Według nich to brak zasobów jest największą przeszkodą w osiąganiu spodziewanych efektów. Jedna piąta ankietowanych twierdzi, że do kluczowych czynników sukcesu w działaniach marketingu zintegrowanego należą: doskonała strategia i poznanie potencjalnego klienta. W rzeczywistości, 21% badanych zgadza się, iż zrozumienie klienta oraz ścieżek którymi porusza się on w Internecie jest najważniejszym czynnikiem gwarantującym sukces. Równocześnie, aż 57% badanych potwierdza, że nie zna swojej grupy docelowej na tyle, aby odpowiednio skomponować swoją ofertę.

Marketingowcy rozumieją, iż kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii jest zrozumienie i poznanie klienta. Niestety w dalszym ciągu, mniej niż połowa respondentów decyduje się na analizę grupy docelowej – komentuje Kamila Szwagiel, GRUPA 365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764