logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Metodyka testów A/B dla serwisów kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl

  PR 07.05.2015, przeczytano 1078 razy

Testy A/B prowadzone dla sklepów internetowych należą do kanonu metodyk optymalizacji konwersji. W przypadku serwisów kontentowych trudno mówić o prostych konwersjach mierzących wszystkie istotne interakcje użytkownika z serwisem. Co więc będzie konwersją dla wyszukiwarki lokalnej, jaką jest panoramafirm.pl?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/metodyka-testow-a-b-dla-serwisow-kontentowych-na-przykladzie-wyszukiwarki-panoramafirm.pl,24786,artykul.html

Najnowsze case study pokazuje, jak zespół Panoramy Firm wspólnie z Conversion.pl poradził sobie z takim wyzwaniem. Dzięki zaprojektowaniu odpowiednich metryk oraz połączeniu danych o twardych konwersjach z pomiarem satysfakcji wypracowano unikalną metodykę testów A/B.

To innowacyjne rozwiązanie pozwala mierzyć „niemierzalne” – czyli satysfakcję użytkownika i sprowadzać ją do wspólnego mianownika z klasycznymi konwersjami. Ponadto, z biznesowego punktu widzenia, daje możliwość optymalizacji serwisu w oparciu o rzetelne dane ilościowe.

„Projekt realizowany dla wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl pokazuje, że punktem wyjścia dla rozwoju analityki internetowej są potrzeby biznesowe. Najpierw powstają pytania. W poszukiwaniu rozwiązań i odpowiedzi dobierane są metody i metryki, które stanowią podstawę optymalizacji i zmian w serwisie.”- mówi Bogna Mikołajewska, Project Manager Conversion

Case study „Testy A/B w serwisach kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl” prezentuje:

  • jak zdefiniowano konwersję w serwisie kontentowym jakim jest panoramafirm.pl
  • jak mierzono satysfakcję użytkownika za pomocą współczynnika bazującego na metodyce NPS
  • jak wdrożono ankiety badające satysfakcję i w jaki sposób zintegrowano je z Google Analytics i Adobe Analytics
  • jak opracowano metodykę procesu testowania A/B dostosowaną do potrzeb Panoramy Firm.

 

„Patrzymy na analitykę cyfrową jako integralny element doskonalenia user experience. Nasza wizja data-driven design zakłada bliską współpracę i uzupełnianie kompetencji projektantów i analityków. Prezentowany projekt, łączący dane ankietowe z click stream jest tego przykładem. Mam również nadzieję, że inspiracją dla innych” – mówi Piotr Poznański, Traffic and Product Development Manager w Eniro Polska.

Case study „Testy A/B w serwisach kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl” jest dostępne do pobrania w formacie pdf.

Źródło: Eniro Polska Sp.z o.o.

www.panoramafirm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764