logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mgenerator.pl mobilizuje firmy na koniec roku

  PR 16.12.2014, przeczytano 741 razy

Aż 72 proc. menedżerów w polskich firmach nie dysponuje wyodrębnionym budżetem na rozwój firmowej strony internetowej lub e-sklepu. W efekcie, nie posiadają odpowiedniej infrastruktury do obsługi milionów mobilnych klientów - użytkowników smartfonów i tabletów. Z pomocą mogą przyjść niewykorzystane budżety marketingowe, dostępne zwłaszcza pod koniec roku. Jak skutecznie zainwestować te pieniądze w krótkim czasie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mgenerator.pl-mobilizuje-firmy-na-koniec-roku,23515,artykul.html

Wartość polskiej gospodarki internetowej w ciągu ostatnich 6 lat podwoiła się, do czego w dużej mierze przyczynił się rozwój handlu internetowego. Już na koniec 2013 roku w Polsce działało ponad 20 tysięcy e-sklepów, a wartość rynku handlu elektronicznego wynosiła 25 mld zł. Tegoroczne prognozy mówią o nawet 20-procentowym wzroście.

To dwucyfrowe tempo wzrostu, jakie utrzymuje się od kilku lat sprawia, że handel internetowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin rodzimej gospodarki. Jednocześnie jednak, zdaniem 70 proc. właścicieli e-sklepów, doszli oni do punktu, w którym konkurowanie ceną nie wystarczy i potrzeba bardziej innowacyjnych, nietypowych rozwiązań. Jednym z nich może być stworzenie mobilnej wersji sklepu internetowego.

Mamy już ponad 10 lat doświadczenia w branży, co daje nam ugruntowaną pozycję rynkową. Obecnie jesteśmy największym specjalistycznym e-sklepem foto-wideo w Polsce, co oczywiście sprawia, że klienci oczekują od nas więcej  – mówi Jarosław Banacki, prezes zarządu Cyfrowe.pl. – Dlatego właśnie, postanowiliśmy stworzyć wersję mobilną naszego sklepu internetowego. Oczywiście przy ponad 20 tys. produktów i kilkuset zamówieniach dziennie potrzebowaliśmy rozwiązania, które to „udźwignie”; nie mogliśmy pozwolić sobie na półśrodki. Dlatego właśnie postanowiliśmy przy tym wdrożeniu skorzystać z rozwiązań ekspertów od mobile’u – firmy mGenerator.pl – mówi Jarosław Banacki.

Mobile nie tylko dla e-commerce

Jednak mobile to dobre rozwiązanie nie tylko dla handlu internetowego. Co prawda, według raportu mGenerator.pl „Handel mobilny w praktyce 2014”, zaledwie 5,3 proc. z ponad 2 tysięcy przebadanych firm posiada stronę w wersji dostosowanej pod smartfony i tablety, jednak Ci najwięksi już dostrzegają znaczenie kanału mobilnego. Nie można przy tym zapomnieć o popularności rozwiązań mobilnych wśród konsumentów. Już teraz co drugi Polak posiada smartfon, a blisko 90 proc. z nich codziennie wykorzystuje mobilny internet w poszukiwaniu informacji. Dlatego, w przypadku firm ważna jest nie tyle sama sprzedaż czy większa konwersja, związana z kanałem mobilnym, co przede wszystkim efekt wizerunkowy, a przede wszystkim świadome budowanie marki.

- Jako lider rynku innowacyjnych usług cyfrowych, dostarczający na szeroką skalę szybki szerokopasmowy internet i cyfrową telewizję, odpowiadamy też na potrzeby mobilnych klientów. Przykładem jest tu chociażby aplikacja Horizon Go, pozwalająca na korzystanie z oferty telewizyjnej UPC na smartfonach i tabletach, czy też UPC Phone, która pozwala na swobodne korzystanie z telefonu stacjonarnego przez komórkę, również za granicą. Jednak mobilność to dla nas również sposób kontaktu z klientami, stąd niezwykle ważne jest dla nas posiadanie mobilnej wersji naszych kanałów komunikacji z mediami i otoczeniem, na czele z platformą UPC Newsroom – mówi Michał Fura, kierownik komunikacji korporacyjnej i public affairs UPC, która także skorzystała z oferty mGenerator.pl.

Mobilna konwersja najskuteczniejsza

2 na 3 polskich internautów to konsumenci cyfrowi, którzy dokonują zakupów online, jak również szukają informacji o firmach. Jak pokazują badania, w przypadku wyszukiwań lokalnych, najlepiej konwertują te mobilne. Warto zaznaczyć, że aż 78 proc. wyszukiwań za pomocą smartfonów kończy się zakupem. W przypadku tabletów odsetek ten wynosi 64 proc., wśród komputerów stacjonarnych i laptopów zaledwie 61 proc.

Nasz sklep posiadał już wersję mobilną, stąd wiedzieliśmy, że mobile sprzedaje. Jednak analizując współczynnik konwersji mieliśmy świadomość, że mogłoby być lepiej. Wersja oferowana przez naszą dotychczasową platformę e-commerce’ową była podstawowa, mało spersonalizowana i wizualnie z pewnością nie zachęcała do zakupu. Dlatego właśnie postanowiliśmy zainwestować w taką wersję sklepu mobilnego, która przyciągnie  internautów i przemieni z większą skutecznością odwiedzających w klientów – mówi Tomasz Wójkowski, prezes HOJO.pl, największej w Polsce platformy internetowej łączącej firmy sprzątające z firmami i osobami poszukującymi profesjonalnych usług sprzątania. Wybór padł w tym przypadku na platformę mGenerator.pl, ze względu na elastyczność i kompleksowość oferowanych mobilnych rozwiązań. Dodatkowo, dzięki wdrożeniu nowego m-sklepu oferującego produkty do sprzątania mogliśmy wzbogacić go o nową funkcjonalność - zamawianie usług sprzątania, które również w ramach naszej działalności oferujemy. – dodaje Wójkowski.

Zwiększenie sprzedaży, poprawa konwersji, zaspokojenie potrzeb użytkowników czy też budowanie innowacyjnego wizerunku to efekty, jakie można osiągnąć dzięki wdrożeniu mobilnych rozwiązań – stron, sklepów czy aplikacji. Niezależnie od potrzeb mobile to dobre rozwiązanie zarówno dla firm małych, średnich czy globalnych koncernów. Dziś takie rozwiązania można wdrożyć niewielkim nakładem środków finansowych, a koniec roku to doskonały moment do przeprowadzenia MOBILizacji w biznesie.

Źródło: mGenerator.pl

Dodatkowe informacje:

Źródła:
· Badanie „Wyzwania CMO 2014. Dokąd zmierza marketing?” (Microsoft, IAB Polska, Infotarget)
· Raport „Homo informaticus: Jak cyfrowi konsumenci zachowują się w sieci” (EY)
· Raport „Local Media Tracking Study,”(Burke, Inc.)
· Raport mGenerator.pl “Handel mobilny w praktyce 2014”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764