logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miastoszpeciciel 2014

   01.07.2014, przeczytano 2832 razy
ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim organizuje drugą edycję Miastoszpeciciela – konkursu na nośnik reklamowy najbardziej oszpecający przestrzeń. W ubiegłym roku tytuł ten przypadł stojącemu w centrum Olsztyna „Okrąglakowi” przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego. Kto zostanie Miastoszpecicielem 2014? O tym zadecydują internauci i jurorzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/miastoszpeciciel-2014,22074,artykul.html

Jak będzie przebiegać konkurs?

Od 28 czerwca do 1 sierpnia czekamy na zgłoszenia kandydatów do Miastoszpeciciela. Zdjęcia wraz z krótkim opisem miejsca przesyłać należy na adres konkurs(at)miastomoje.org.

Do konkursu można zgłaszać:

  • nośniki reklamowe, które szczególnie niszczą przestrzeń publiczną swoim umiejscowieniem;
  • nieruchomości (budynki/działki), których właściciele dopuścili, by stały się one szpetnym nośnikiem reklamowym.


Co ważne: oceniamy lokalizację nośnika (nieruchomości) i jej wpływ na krajobraz czy przestrzeń miejską. Nie oceniamy grafiki, która znajduje się na danym nośniku.

Wszystkie propozycje będą pojawiać się na profilu konkursu na Facebooku –  www.facebook.com/Miastoszpeciciel. Dziesięć zdjęć mających najwięcej polubień przejdzie do drugiego etapu konkursu, który rozpocznie się w sierpniu. Miastoszpeciciela z tych propozycji wybierze jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Roszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim).

W tym samym czasie Miastoszpeciciela publiczności wybiorą internauci. Głosować na niego będzie można między 4 a 8 sierpnia na Facebooku (również klikając „Lubię to” przy wybranym zdjęciu).

Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.


Dlaczego Miastoszpeciciel ?

Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.

Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”.  Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.

Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
Piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Nadesłane prace powinny być ilustracją hasła marki: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”. Łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. Produkty ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764