logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Mimaki JV3 - wymiana łożysk

Strona 1/2  1 2

| 22.04.2014 16:04

witam,

czy ktoś ma może doswiadczenie z wymiana łożysk karetki w Mimaki JV3 160S ?
czy to jest trudne zadanie?
czy lepiej się do tego samemu nie zabierać tylko wezwac serwis?
sami coś tam robiliśmy wcześniej w ploterze ale wiper, filtry czy encoder to nie są skomplikowane wymiany

z chęcią zapoznamy jakiś serwis z Łodzi lub okolic do obsługi solwentu Mimaki, pigmentowych Epsonów i tnących Graphteców

brak ikonki
+

Łódź
wiadomości: 2
w Signs.pl od 22.04.2014
IP: 31.182.70.XXX

rekla-ma rekla-ma | 22.04.2014 16:04

Tam nie ma łożysk tylko tuleje ślizgowe, czemu chcecie wymieniać?

rekla-ma

| 22.04.2014 17:04

Tak. tuleje

zaczęło się od błedu Y CURRENT [zatrzymanie karetki] podczas druku raz na kilka metrów. Teraz zatrzymuje sie już podczas mierzenia szer. Rolki. Oczywiscie smarujemy regularnie prowadnice.

brak ikonki
+

Łódź
wiadomości: 2
w Signs.pl od 22.04.2014
IP: 31.61.131.XXX

rekla-ma rekla-ma | 22.04.2014 18:04

Też u nas czasami wywala ten błąd przy druku papieru 80g w rozdzielczości 360dpi w 1 pasie. U nas pomaga przeważnie czyszczenie paska enkodera, bo jak już staje to zawsze w tym samym miejscu.

Na początek wyczyść dobrze enkoder, pasek enkodera, i nasmaruj prowadnicę po której śmiga karetka olejem maszynowym powinno pomóc.

rekla-ma

| 22.04.2014 20:04

To raczej nie łożyska karetki tylko silnik sie konczy albo rozpadło sie łożysko koła zespolonego (ew. łożysko w silniku lub górne nad osią wirnika). Mogła też obluzowac się oś łożyska zespolonego lub któreś łożysko koła naciągowego. Sprawdźcie najpierw to a potem bierzcie się za karetkę.

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 22.04.2014 22:04

Też miałem problemy z Y current - wymieniłem łożyska od paska karetki oraz tuleje na karetce i problem zniknął (wymieniał mi to serwis)

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 516
w Signs.pl od 04.11.2011
IP: 89.77.248.XXX

rekla-ma rekla-ma | 23.04.2014 09:04

Koledzy powyżej mają rację, te łożyska to jedne z niewielu elementów które trzeba w tych ploterach czasami wymieniać.

rekla-ma

| 23.04.2014 22:04

prosto możesz sprawdzić, jeśli poruszasz kartką góra/dół to wyczujesz czy jest luz na tulejach. W każdym bądź razie wymieńcie najpierw to, łożyska są tanie. Ale w przypadku 80% wymienić trzeba będzie silnik. Y current wypadał nam zarówno kiedy musieliśmy wymienić łożyska ślizgowe, łożyska po bokach gdzie pasek na nich lata, i oczywiście gdy silnik już odmawia posłuszeństwa.

brak ikonki
+

Bydgoszcz
wiadomości: 25
w Signs.pl od 07.06.2012
IP: 83.8.1.XXX

| 24.04.2014 11:04

Witam,

Podepne sie i zapytam, czy lozyska od paska napedu po prostu sie wybija, czy wymienia sie je w inny sposob? Dzieki z gory za odpowiedz.

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 94.251.227.XXX

| 24.04.2014 12:04

Najlepiej fleksem rozciać koło - oba same wypadną

Ps. Wybija się lub wyciaga odpowiednim ściagaczem. Ale generalnei filozofii nie ma bo siedzą w alu które z zasady jest miękkie i nie stanowi wielkiego oporu dla stali - punkąc od drugej strony i wypadają. Dlatego też stosuje się tak łożyska z kołnierzem aby się to nie przekaszało podczas pracy pod obciążeniem.

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764