logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

New Sky chce zdominować europejską TV biznesową

  PR 25.07.2014, przeczytano 1009 razy

Spółka 21st Century Fox ogłosiła dziś zamiar przeniesienia udziałów w Sky Italia oraz 57,4% udziałów w Sky Deutschland na rzecz BSkyB, w celu utworzenia - poprzez połączenie tych stacji - podmiotu dominującego na europejskim rynku telewizji cyfrowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/new-sky-chce-zdominowac-europejska-tv-biznesowa,22260,artykul.html

W zamian za przeniesienie udziałów, 21st Century Fox otrzyma od BSkyB równowartość ok. 9,3 mld USD, w tym 8,6 mld USD w gotówce oraz 21% posiadanych dotąd przez BSkyB udziałów w kanałach National Geographic Channels International, zwiększając tym samym udział własnościowy 21st Century Fox do 73%. Ponadto 21st Century Fox skorzysta ze złożonej przez BSkyB oferty sprzedaży udziałów, nabywając dodatkowe udziały w BSkyB o wartości ok. 900 mln USD, w celu utrzymania udziału własnościowego spółki na poziomie 39,1%. Wartość netto przychodów gotówkowych (po odliczeniu podatku), które 21st Century Fox uzyska po sfinalizowaniu przedmiotowej transakcji wyniesie ok. 7,2 mld USD. Umowa w sprawie transakcji podlega zatwierdzeniom regulacyjnym, zatwierdzeniu przez udziałowców BSkyB oraz zwyczajowym warunkom realizacji transakcji.

"Od zawsze wierzyliśmy, że połączenie europejskich kanałów telewizji Sky będzie korzystne zarówno dla takiego wspólnego przedsięwzięcia biznesowego, jak i naszych udziałowców - powiedział James Murdoch, jeden z dyrektorów operacyjnych 21st Century Fox. - Na paneuropejskiej telewizji Sky skorzystają przede wszystkim abonenci, którzy dzięki pełnej integracji działalności będą mogli cieszyć się z zalet innowacji technologicznych i wzbogaconych doświadczeń konsumenckich. Transakcja ta podkreśla wagę, jaką 21st Century Fox przykłada do upraszczania istniejącej struktury, przy jednoczesnym zwiększaniu wartości na rzecz naszych udziałowców. Z przyjemnością oczekujemy otwarcia kolejnego ekscytującego rozdziału w działalności Sky pod kierownictwem Jeremy’ego Darrocha i przy wsparciu ze strony pozostałych dyrektorów, kolegów oraz niezwykle utalentowanych współpracowników ze wszystkich europejskich telewizji Sky".

"Ze strony 21st Century Fox transakcja podyktowana była dążeniem spółki do zmaksymalizowania wartości poszczególnych przedsięwzięć telewizji Sky, przy jednoczesnym uznaniu ich godziwej wartości oraz umożliwieniu nam uczestnictwa w bieżących korzyściach Sky, dzięki posiadanemu udziałowi własnościowemu w rozszerzonej i umocnionej spółce - powiedział Chase Carey, prezes i dyrektor operacyjny 21st Century Fox. - Transakcja ta zdecydowanie zwiększy naszą obecną płynność finansową, umożliwiając nam realizację kluczowych celów operacyjnych oraz zapewniając naszym udziałowcom stały zwrot z zainwestowanego kapitału. W związku z tym, w roku podatkowym 2015 będziemy kontynuować realizację programu odkupu udziałów. Szczegółowe informacje na temat przedłużonego porozumienia w sprawie odkupu udziałów zostaną ogłoszone wraz z wynikami finansowymi za rok podatkowy 2014 w środę, 6 sierpnia 2014 r".

"Przedłużone porozumienie w sprawie programu odkupu udziałów wejdzie w życie niezależnie od wszelkich możliwych transakcji nabycia oraz inwestycji realizowanych przez spółkę - powiedział Rupert Murdoch, prezes i dyrektor generalny 21st Century Fox. - Zasadniczym priorytetem 21st Century Fox jest usystematyzowane zwiększanie wartości udziałowców, w związku z czym rozważamy realizację wyłącznie tych transakcji, które umożliwią realizację przyjętego przez nas celu".

Źródło: 21st Century Fox

www.21CF.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764