logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Newsletter - internetowa ulotka czy może coś więcej?

  PR 17.04.2014, przeczytano 1046 razy
ilustracja

Budowanie długofalowych relacji z klientami wymaga wysiłku na wielu frontach i integracji różnych kanałów komunikacji. Powinno ono opierać się na przemyślanej koncepcji i doborze odpowiednich narzędzi. Dlaczego warto więc rozważyć dołączenie do koszyka tych narzędzi newsletter?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/newsletter---internetowa-ulotka-czy-moze-cos-wiecej,21407,artykul.html

Niektórym kojarzy się on ze zwykłą internetową ulotką. To błąd, choć w pewien sposób uzasadniony. Kiepski newsletter przypomina bowiem nachalną reklamę i spam, choć należałoby formy te stanowczo oddzielić. Newsletter bowiem nawiązuje do koncepcji Permission Marketingu co stanowi jedną z jego największych zalet. Permission Marketing to inaczej marketing za zgodą, pozwoleniem. Oznacza to, iż klient otrzyma newsletter wyłącznie po wyrażeniu chęci. Dzięki temu wiadomość taka zyskuje atut dowolności, automatycznie wyłączającej wrażenie nachalności. Internauta ma poczucie, że zgodnie ze swymi zainteresowaniami i potrzebami sam decyduje o tym, czy dany newsletter znajdzie się w jego skrzynce.

Z punktu widzenia firmy taka sytuacja również ma wiele zalet. Newsletter to bowiem szansa na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami. Wydawanie newslettera pozwala stworzyć i powiększać systematycznie bazę takich klientów i co najważniejsze, docierać do nich bezpośrednio i regularnie. Inicjacja kontaktu i jego utrzymywanie, może w perspektywie przekształcić klienta potencjalnego w rzeczywistego. Jednocześnie newsletter to więc także narzędzie komunikacji z tymi osobami, które skorzystały już z usług firmy. Dobry newsletter pozwala dotrzeć z przekazem, który przestaje być traktowany jak zwykła reklama. Stanowi bowiem formę przyjaznej wizytówki. Dodatkowo, wydawany na przykład jako e-gazeta czy e-poradnik, sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku, a nawet autorytetu firmy.

Firma, która podejmuje się wydawania newslettera w oparciu o powyższe zalety, musi jednak pamiętać by przełożyć je także na wymogi względem planowanego przekazu. Kiepski newsletter może bowiem nie tylko zirytować internautę, ale wręcz zrujnować wizerunek firmy w jego oczach.

Obecnie istnieje wiele możliwości wyboru jeśli chodzi o formę wydawanego newslettera. Atrakcyjne z punktu widzenia klienta są te z nich, które pozwalają mu czerpać przede wszystkim informacje zgodne z jego zainteresowaniami, nie są zaś oparte wyłącznie na aspekcie reklamowym. Sytuacja, gdy internauta będzie oczekiwał kolejnego wydania, jest naprawdę możliwa do osiągnięcia. Chodzi jednak o to, by czytelnik czuł się traktowany personalnie i z należytym szacunkiem
– komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764