logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie masz strony mobilnej? Znikniesz z Google

  PR 20.04.2015, przeczytano 1099 razy

21 kwietnia 2015 Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany w algorytmie wyszukiwania. Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania będą promowane strony internetowe, które zostały przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Według raportu mShopper przygotowanego przez agencję badawczą Mobile Institute z urządzeń mobilnych korzysta w Polsce prawie 70% internautów. Największą grupę osób korzystających ze smartfonów stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia (62%), z tabletów zaś najchętniej korzystają osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Każda licząca się firma powinna mieć stronę z wersją mobilną, bo inaczej może być niewidoczna w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo użytkownicy postrzegają markę przez pryzmat jej strony internetowej. Jeśli witryna nie wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych może to przełożyć się na postrzeganie takiej firmy, jako przestarzałej, staroświeckiej i firmy która jest daleko w tyle za konkurencją.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-masz-strony-mobilnej-znikniesz-z-google,24595,artykul.html

Zmiany w algorytmie wyszukiwania Google dotyczą stron wyszukiwanych na urządzeniach mobilnych. Z wyników wyszukiwania znikną strony bez wersji responsywnej i strony bez wersji mobilnej, niewyświetlające się poprawnie na urządzeniach i nieprzystosowane do urządzeń, na których są przeglądane.

Według danych StatCounter ruch mobilny w Polsce stanowi już znacznie ponad 20 proc. całego ruchu w Sieci i na pewno będzie wzrastał biorąc pod uwagę rosnącą popularność urządzeń mobilnych. Natomiast z badań TNS/Google 2014, Connected Consumer Study, aż 43 proc. Polaków do korzystania z Internetu używa co najmniej 2 urządzeń, a 12 proc. minimum 3. Wiadomo też, że użytkownicy smartfonów używają ich najczęściej do wyszukiwania informacji czy produktów, a zakupu dokonują za pomocą innego urządzenia.

Strona mobilna czy responsywna

Mobilna wersja strony jest odwzorowaniem tradycyjnej strony www, często z subdomeną "m" (nazwastrony.pl -> m.nazwastrony.pl). Układ strony dostosowany jest do ekranów urządzeń mobilnych. Strona mobilna jest mniej bogata w grafikę, może także mieć uproszczone funkcjonalności, w celu maksymalizowania szybkości działania strony i minimalizowania zużycia transferu danych.

Strona responsywna jest to strona, która dostosowuje swoją wielkość do rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlana. W czasie jej wczytywania czy tez w momencie zmiany wielkości okna przeglądarki sprawdza aktualną rozdzielczość i dostosowuje się do niej poprzez dostosowanie układu strony oraz wyświetlenie grafik i innych elementów w odpowiednim rozmiarze.

Sprawdź czy Twoja strona nie zniknie z pierwszych stron wyszukiwarki Google

Jeśli nie jesteśmy pewni tego, jak dobrze strona jest przystosowana do wyświetlania na urządzeniach przenośnych, można to zweryfikować. Pod adresem https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ Google udostępniło narzędzie umożliwiające sprawdzenie czy dana strona internetowa odpowiada nowym wymaganiom wyszukiwarki. Należy jednak mieć na uwadze, że test pod podanym adresem sprawdza jedynie wpisany przez nas adres strony www, a nie całą witrynę internetową (np. artykuły czy kategorie).

Ponadto oprócz samego sprawdzenia tego czy strona posiada wersję mobilną warto zweryfikować czy wszystko na niej zrobione jest funkcjonalnie i użytecznie. 

Oto siedem najczęstszych błędów spotykanych na stronach internetowych:

1. Zbyt długie ładowanie się strony.

2. Niedostosowanie strony do różnych przeglądarek na urządzeniach mobilnych.

3. Niedostosowanie wymiarów strony do wielkości i rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych.

4. Błędnie wprowadzone dane kontaktowe i numery telefonów.

5. Badania pokazują, że bardzo często użytkownik odwiedza stronę z poziomu urządzenia mobilnego w celu skontaktowania się z firmą. Jeśli numer telefonu jest poprzedzony „0” (zerem), to uniemożliwia bezpośrednie wykonanie połączenia z poziomu urządzenia, a przecież to bardzo duże udogodnienie. Dodatkowo, nadal zdarza się, że numer telefonu podany na stronie mobilnej jest w postaci graficznej i w ogóle nie jest „klikalny”.

6. Zbyt małe linki oraz przyciski, które uniemożliwiają wygodne poruszanie się po stronie mobilnej. To bardzo częsty i poważny błąd. Zniecierpliwiony użytkownik nie mogąc trafić w dany przycisk czy odnośnik, opuszcza taką stronę udając się do konkurencji. Tu warto zaufać dobrej agencji interaktywnej, która opracuje całą stronę mobilną. „Wygodne” rozmiary przycisków na stronach mobilnych według Apple to 44 px × 44 px, natomiast według Microsoftu długość krawędzi przycisku powinna wynosić około 34 px, a według firmy Nokia – 28 px.

7. Zbyt małe odległości pomiędzy przyciskami lub linkami (trudność w trafieniu w dany odnośnik). Odległości powinny mieć co najmniej 8 px.

8. Niefunkcjonalnie zaprojektowany komunikat o polityce „cookies”.

W marcu 2013 roku wszedł w życie przepis, który nakazuje umieszczenie informacji dla użytkownika o działaniu „cookies” na stronie internetowej. Komunikat ten wyświetlany jest najczęściej w postaci okienka, które z uwagi na źle przemyślany rozmiar lub umiejscowienie w wersji mobilnej jest trudny do zamknięcia czy zaakceptowania lub komunikat zasłania istotne treści witryny. Skutkiem braku funkcjonalnych rozwiązań są błędne kliknięcia i zniechęcenie użytkowników do witryny internetowej, gdyż przycisk zasłania istotne treści na stronie. W tej sytuacji zirytowany, konsument z reguły opuszcza witrynę i udaje się do konkurencji.

System App Indexing - nowe narzędzie od Google

Nowością wprowadzoną przez Google będzie również narzędzie App Indexing. W momencie, kiedy twórca aplikacji umieści ją we wspomnianym systemie, aplikacja ta będzie również pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google.

Znikasz czy nie

Nawet, jeśli obecnie firma nie notuje dużej liczby odwiedzin swojej strony z urządzeń mobilnych to i tak warto zadbać o jej mobilną wersję, gdyż kontrahenci często szukają danych kontaktowych lub adresu firmy z poziomu urządzenia mobilnego. Według PBI/Gemius Megapanel, na koniec 2014 roku internauci generowali miesięcznie ok 2,5 mld odsłon przy użyciu urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób właśnie za pomocą smartfonów czy tabletów szuka w Internecie firm, ofert, informacji. Co więcej zmiany, które planuje wprowadzić Google również potwierdzają ten trend. Jeśli nie mamy pewności czy nasza strona odpowiada nowym wymaganiom wyszukiwarki warto zwrócić się o pomoc do agencji interaktywnej, która sprawdzi stronę, doradzając najlepsze rozwiązania.

Michał Hryniszyn,

prezes agencji Migomedia.pl

Źródło: Migomedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764