logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie odstraszaj swoich klientów (stroną internetową)

  PR 08.04.2014, przeczytano 1232 razy
ilustracja

Twoja firma nie ma strony internetowej? Nie istniejesz! W dzisiejszym świecie takie stwierdzenie wydaje się być mocno uzasadnione. Firmowa strona to podstawa. Dobra strona. Elementarne błędy mogą bowiem skutecznie i na zawsze odstraszyć twoich klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-odstraszaj-swoich-klientow-%28strona-internetowa%29,21334,artykul.html

Czas to pieniądz

Obecnie jedną z największych wartości jest czas. Dookoła ciągle słyszymy stwierdzenia typu „nie mam czasu”, „szybko”, „jestem spóźniony”. Również internauta chce odnaleźć w sieci to czego potrzebuje w tempie natychmiastowym. Jak to się ma do firmowej strony?

Po pierwsze strona powinna ładować się błyskawicznie. Szybkość tego procesu ma bowiem ogromny wpływ na zadowolenie i interakcję użytkownika. Internauta otwierając stronę www pozostaje skupiony tylko przez moment, długie ładowanie się strony wywoła irytację i co bardzo prawdopodobne- przedwczesne jej zamknięcie.

Drugą kwestią odnoszącą się do czasu jest nawigacja strony. Użytkownik bez dłuższego zastanawiania się powinien wiedzieć, gdzie ma kliknąć pragnąc uzyskać konkretne informacje. Intuicyjna nawigacja i dobrze zrobiona mapa strony to kolejne kryteria pozwalające uniknąć u internauty negatywnych emocji takich jak irytacja, stres czy złość.

Ocena wzrokowa

W wypadku strony internetowej oczywistym jest, iż jej ocena w ogromnej mierze zależy od tego, jak podoba nam się to co widzimy. Właściwy dobór kolorów, odpowiednia czcionka i ekspozycja najistotniejszych treści to kwestie podstawowe. Nie trzeba chyba nawet wspominać już o rzetelności i aktualności informacji. Musi być ciekawie, na bieżąco i konkretnie. Jakość tekstów i grafik świadczy o firmie, o jej profesjonalizmie i szacunku dla klienta, który pofatygował się odwiedzić naszą stronę.

Musi działać- wszystko i na wszystkim

Nic tak nie frustruje użytkownika jak wadliwe linki, które prowadzą donikąd. Jeżeli na stronie cokolwiek nie działa, może to skutkować utratą szansy pokazania klientowi jakiegoś produktu, czy zachęcenia go do skorzystania z usług właśnie twojej firmy. Nawet jeżeli pojawia się strona błędu, powinna ona informować internautę o powodach takiego stanu rzeczy. Tylko wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że odwiedzający mimo wszystko się nie zniechęci.

Kolejną z podstawowych kwestii jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. To co jeszcze kilka lat temu wydawało się kwestią dalekiej przyszłości, dziś jest już zupełnie naturalne. Ogromna większość internautów korzysta z internetu na swoich smartfonach. Istnieje więc spore prawdopodobieństwo, że twój potencjalny klient trafi na twoja stronę właśnie przez swój telefon. Konsekwencje tego, że będzie on miał trudności ze skorzystaniem z twojego www w taki sposób, są oczywiste.

Dobra strona internetowa firmy buduje jej wizerunek. Nie chodzi tylko o firmy z obszaru e-commerce. Ludzie szukają dziś w internecie informacji także o tych przedsiębiorcach, z których usług skorzystają poza siecią. Tworzenie strony warto zatem powierzyć doświadczonym, prawdziwym specjalistom. Tylko oni bowiem są w stanie zaprojektować i zrealizować firmową stronę naprawdę profesjonalnie, uwzględniając wszelkie zasady jej optymalizacji – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764