logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie uchowa się żadna puszka - Coca-Cola monitoruje obrazy

  PR 03.09.2014, przeczytano 1423 razy
ilustracja

Nadeszły czasy, w których zastosowanie technologii monitoringu i rozpoznawania obrazu przez marki przestało być już tylko futurystyczną fantazją. Czy to samo stanie się z automatycznym śledzeniem treści wideo, umieszczonych przez użytkowników sieci? Wydaje się, że to tylko kwestia czasu. W każdym razie już od niedawna dla Coca-Coli pracują najnowocześniejsze algorytmy i serwery, dzięki którym na Facebook'u, czy Instagramie uwadze nie umknie prawie żadne zdjęcie zawierające puszkę tej najbardziej rozpoznawalnej firmy na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-uchowa-sie-zadna-puszka---coca-cola-monitoruje-obrazy,22509,artykul.html

Elektroniczny system monitorowania obrazu poszukując logotypu Coca-Coli, przeczesuje bazę zdjęć portali społecznościowych. Dzieje się to z większą lub mniejszą skutecznością, w zależności od jakości i kompozycji fotografii. Ważna jest również konstrukcja samego znaku. Im bardziej charakterystyczny, nie tyle w kwestii wizualnej a matematyczno-informatycznej, tym lepiej. Zebranymi danymi zajmuje się zespół analityków.

Fani napoju są zatem wyławiani spośród milionów innych użytkowników, dzięki udostępnieniu zdjęć puszki lub butelki napoju. Oznacza to, że z wielką precyzją można dotrzeć do zainteresowanego odbiorcy i natychmiast wejść z nim w interakcję. W połączeniu z systemami wychwytującymi frazy, uzyskujemy potężne narzędzie skrupulatnie obserwujące aktywność internautów.

Dzięki docenianiu aktywności fanów, zwiększa się ich przywiązanie do marki. Obecność Coca-Coli na koncie poszczególnych użytkowników jest widoczna dla ich znajomych, więc jest to też duża szansa na zaangażowanie nowych klientów. Wbrew pozorom, działając punktowo, można systematycznie zwiększać czasem długookresowy zasięg
- zauważa Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365NET.

Rozwijaniem modeli śledzenia obrazu zajmuje się coraz więcej firm. Koszty inwestycji w takie przedsięwzięcia z roku na rok maleją, a sama technologia jest ciągle udoskonalana, przez co wszystko staje się coraz bardziej opłacalne. Dodatkowo, system wspomaga pracowników, którzy do tej pory zajmowali się kontaktem z fanami. Przez oszczędność ich czasu i energii wzmaga bowiem ich efektywność.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764