logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon prezentuje AF-S DX NIKKOR 16–80mm f/2.8–4E ED VR

  PR 02.07.2015, przeczytano 676 razy
ilustracjastrzałka

Firma Nikon wprowadza na rynek nowy obiektyw zmiennoogniskowy NIKKOR DX 16–80mm f/2.8–4. Obiektyw, wyposażony w rozwiązania znane z systemów profesjonalnych, spełni wymagania fotografów, którzy posiadają lustrzankę formatu DX i oczekują zdjęć najwyższej jakości. Dzięki niskiej masie doskonale sprawdzi się on zarówno w dokumentowaniu wakacyjnych podróży, jak i poważniejszych fotograficznych wypraw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-prezentuje-af-s-dx-nikkor-1680mm-f-2.84e-ed-vr,25325,artykul.html

NIKKOR DX 16–80mm f/2.8–4 to zaawansowana i zwarta konstrukcja, ważąca jedynie 480 gramów. Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych - 16–80 mm - obiektyw umożliwi fotografowanie w większości sytuacji zdjęciowych: od rozległych krajobrazów do dyskretnych portretów. Duży maksymalny otwór względny f/2,8–4 pomaga w fotografowaniu słabo oświetlonych planów. Unikalny dla Nikona system redukcji drgań VR oferuje zysk czterech stopni ekspozycji, co pozwala na ostre zdjęcia nawet, gdy czas ekspozycji jest relatywnie długi. Jest to pierwszy obiektyw do formatu DX, który posiada technologie znane z segmentu profesjonalnego: elektromagnetyczną przysłonę, ochronne powłoki fluorynowe oraz powłoki nanokrystaliczne.

Wyposażenie nowego obiektywu 16–80 mm w systemy znane z systemów profesjonalnych powoduje, że jest on najlepszym wyborem dla każdego podróżnika. Z technicznego punktu widzenia, obiektyw posiada zarówno innowacyjne dla formatu DX rozwiązania, takie jak powłoki nanokrystaliczne, jak i sprawdzone od lat elemnty – na przykład wydajny system VR. Obiektyw oferuje ponadto dogodny zakres ogniskowych od szerokiego kąta widzenia do teleobiektywu, jak również duży maksymalny otwór względny f/2,8–4. Wszystko to udało się zmieścić w niewielkim korpusie. Połączenie tych cech powoduje, że obiektyw idealnie sprawdzi się w podróży, gdyż nie zabierze wiele miejsca w torbie, a na pewno umożliwi wykonanie fantastycznych zdjęć – powiedział Zurab Kiknadze, kierownik produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania Nikon Europe. 

Jasny zoom

Nowy NIKKOR DX 16–80mm f/2.8–4 to mobilny pięciokrotny zoom, który jest odpowiednikiem ogniskowych 24–120 mm w formacie pełnoklatkowym. Bez względu na to, czy obiekt jest fotografowany szerokokątnym zakresem obiektywu, czy przy użyciu największej ogniskowej, uzyskasz na zdjęciu miłe dla oka rozmycie tła, nawet w słabym oświetleniu. Dodatkową zaletą jest minimalna odległość fotografowania, pozwalająca zbliżyć się do obiektu aż na 0,35 m.

Najnowsze technologie

Zastosowanie technologii z modeli profesjonalnych pozwala na osiągnięcie imponującej jakości zdjęć. Elektromagnetyczna przysłona odpowiada za precyzyjną ekspozycję, zwłaszcza przy szybkich zdjęciach seryjnych. Ochronna warstwa fluorynowa aktywnie odpycha wodę, pył i brud bez pogarszania jakości optycznej obiektywu oraz ułatwia czyszczenie szkła bez niszczenia powierzchni soczewek. Dodatkowo jest to pierwszy obiektyw formatu DX, w którym zastosowano powłoki nanokrystaliczne Nikon.

Stały i cichy

Nowy obiektyw został wyposażony w najnowszej generacji system redukcji drgań (VR), który umożliwia fotografowanie z czasem ekspozycji o cztery stopnie dłuższym bez poruszenia wywołanego drgnięciem aparatu. Działanie systemu VR jest ciche, a możliwe do wyboru są dwa tryby pracy (Normal do ogólnego fotografowania „z ręki” lub Activesłużące do zniwelowania drgań o częstotliwościach wywołanych urządzeniami mechanicznymi). Przełącznik M/A pozwala na płynne przejście na ręczne ustawianie ostrości w szczególnych przypadkach.

Wysoka wydajność optyczna 

Obiektyw został zaprojektowany do wydobycia maksymalnej jakości z obecnych lustrzanek formatu DX o wysokiej rozdzielczości matrycy. Jego zaawansowany układ optyczny składa się z 17 elementów w 13 grupach. Poza zastosowaniem powłok nanokrystalicznych i ochronnych powłok fluorynowych, w obiektywie użyto trzy soczewki asferyczne i cztery wykonane ze szkła o niskiej dyspersji (ED). Błędy optyczne takie, jak “ghosting”, flary czy inne zniekształcenia, zostały zminimalizowane tak, aby otrzymać obraz o wysokim kontraście w różnorodnych warunkach oświetleniowych w całym zakresie ogniskowych obiektywu.

Doskonale wyważony &mdash podróż pierwszej klasy

Ważący zaledwie 480 g, NIKKOR DX 16–80mm f/2.8–4 jest doskonałym wyborem do ogólnego fotografowania jak również do fotografii podróżniczej. Dzięki zaawansowanym technologiom zawartym w niewielkich rozmiarach obiektyw zadowoli zarówno wymagających entuzjastów fotografii, jak i zawodowców, którzy chcą podróżować z lekkim zestawem obiektywu z aparatem o matrycy w formacie DX.

Źródło: Nikon

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764