logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nikon prezentuje najsłynniejsze baśnie za pomocą zdjęć

  PR 26.05.2015, przeczytano 1440 razy
ilustracjastrzałka
Dan Bannino

Firma Nikon przedstawia wyniki projektu „Obraz wart więcej niż 1000 słów”, którego celem jest ukazanie najsłynniejszych baśni poprzez serię 4 zdjęć wykonanych aparatem Nikon D5500. W ramach projektu #PicWorth1000Words trójka fotografów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch zaprezentowała opowieści o Małej Syrence, Królewnie Śnieżce i Czerwonym Kapturku. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nikon-prezentuje-najslynniejsze-basnie-za-pomoca-zdjec,24988,artykul.html

Pierwszą osobą, która podjęła to wyzwanie, była Cristina de Middel. Jej upodobanie do łączenia faktów z fikcją uwidoczniło się już wcześniej, kiedy to postanowiła opracować autorskie portrety nadawców niechcianych wiadomości mailowych. W swojej współczesnej adaptacji baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Mała Syrenka” Middel przenosi akcję wydarzeń do Meksyku, gdzie fotografka przyglądała się lokalnym tradycjom związanym z dorastaniem dziewcząt z arystokratycznych rodzin.

Chciałam pokazać, że można robić ambitne zdjęcia bez ogromnych nakładów finansowych, jeśli znajdzie się prosty, a zarazem niezwykle wymowny temat. Kiedy zobaczyłam na własne oczy te fascynujące meksykańskie obrzędy przejścia, od razu skojarzyły mi się z Małą Syrenką &mdash klasyczną opowieścią o dojrzewaniu – mówi de Middel


Inne spojrzenie na tradycyjne baśnie proponuje Dan Bannino, fotograf z Włoch. Zdobył on uznanie na arenie międzynarodowej dzięki swojemu przedstawieniu diet znanych osób w stylu malarstwa dawnych mistrzów. To właśnie XV-wieczne malarstwo było dla niego inspiracją przy tworzeniu nowej adaptacji historii o Królewnie Śnieżce braci Grimm z 1812 r.

Prostota i niewinność emanujące z tej historii sprawiają, że nie traci ona swojego znaczenia, podobnie jak klasyczne dzieła sztuki nabierają nowego znaczenia z każdym nowym pokoleniem jej odbiorców. Mam nadzieję, że ten projekt zachęci utalentowanych, kreatywnych artystów do poszukiwania świeżego spojrzenia na sztukę i jej interpretacji na swój własny sposób. Jeszcze nigdy nie było to tak proste, a wszystko dzięki fotografii cyfrowej – mówi Bannino


Sandro Giordano, trzeci z wytypowanych fotografów oferuje śmiałe spojrzenie na Czerwonego Kapturka, który, w nowej wersji baśni przedstawionej przez fotografa, zmaga się z presją i ograniczeniami współczesnego świata.

Niesamowite zdjęcia są inspiracją do dyskusji i zmuszają do myślenia. Przez pokazanie znanej historii z nowej perspektywy z wykorzystaniem mocnych obrazów możemy zdać sobie sprawę z potęgi naszej wyobraźni - wyjaśnia Giordano.


Serie czterozdjęciowych opowieści przedstawiających nowe wersje baśni są dostępne na stronie http://www.nikonlife.eu/events/1000-words. Każda seria zdjęć pokazuje wybraną baśń z nowej perspektywy. Zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D5500, wyposażonym w dotykowy ekran o zmiennym kącie nachylenia. Dodatkowe dyskusje prowadzone są w serwisie Twitter z użyciem hashtagu #PicWorth1000Words oraz na profilach Nikon w serwisie Facebook.

Obecnie coraz więcej osób odnajduje przyjemność w fotografii, głównie dzięki rozwojowi najnowszych technologii. Mamy nadzieję, że zainspirujemy tych, którzy chcą zagłębić się w tę dziedzinę, aby jeszcze lepiej wykorzystywać obraz do opowiadania swoich historii. Ten „fantastyczny” projekt, w ramach którego artyści pokazują krok po kroku, jak maksymalnie wykorzystać możliwości aparatów, takich jak Nikon D5500, na pewno się do tego przyczyni – mówi Jordi Brinkman, Product Manager firmy Nikon w Europie.

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764