logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe laminatory serii RSC w Atrium

  PR 27.01.2015, przeczytano 3637 razy
ilustracjastrzałka

Od kliku lat na polskim rynku cenione są ekonomiczne i zarazem profesjonalne laminatory serii RSC. Producent przygotował na ten rok kilka nowych modeli, zastępujących starsze odpowiedniki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-laminatory-serii-rsc-w-atrium,23756,artykul.html

Laminatory serii RSC produkowane przez Royal Sovereign są w Polsce dystrybuowane przez Atrium Centrum Ploterowe. Przez kilka lat obecności na lokalnym rynku zdobyły szerokie uznanie i dobrą opinię wśród polskich użytkowników. Można je opisać dwoma słowami: ekonomiczny i profesjonalny. - informuje Paweł Stania, z działu marketingu firmy Atrium.

Seria RSC oferuje blisko 20 modeli. Aby wybrać odpowiedni model do potrzeb należy ściśle określić wymagania i potrzeby takie jak, preferowana szerokość urządzenia od 380 do 1650 mm, rodzaj i nakład prac, pożądane funkcje dodatkowe.

Nowości 2015

Wśród nowych modeli warto zwrócić uwagę na RSC 1651 LSH, RSC 1401 LSH, RSC 1651 LS. Zastąpiły one starsze modele, odpowiednio: RSC 1650 LSH, RSC 1400 LSH i RSC 1650 LS. W odróżnieniu od poprzedników, producent ulepszył konstrukcję. Jej podstawa jest solidniejsza, z krzyżowym ułożeniem profili. Ma to na celu ustabilizowania konstrukcji podczas pracy laminatora. Urządzenia zyskały górny, podgrzewany wałek. Ma on za zadanie wstępnie rozgrzać klej na laminacie eliminując efekt „srebrzenia” w niektórych nośnikach.

Parametry nowych urządzeń przedstawiają się bardzo dobrze. RSC 1401 LSH to laminator pracujący w technologii „na zimno”. Maksymalna temperatura pracy to 50 stopni Celsjusza. Model ten obsługuje laminaty w roli o szerokości maksymalnej do 1400 mm. Grubość medium to aż 25 mm. Prędkość robocza wynosi 5 metrów na minutę. Model RSC 1651 LSH posiada takie same parametry jak mniejszy 1401 LSH, z różnicą w maksymalnej szerokości medium – ta wynosi 1400 mm.

RSC oprócz „klasycznych” laminatorów wprowadził na rynek także specjalistyczne modele. Przykładowo RSL 2701 to mały biurkowy laminator o szerokości roboczej 686 mm. Laminuje on w technologii „na ciepło”. Temperatura pracy mieści się w zakresie od 100 do 155 st. C. Grubość robocza to 1.6 mm. Znajdzie on zastosowanie w zakładach introligatorskich czy punktach ksero.

Ciekawym urządzeniem jest także RSC 5500H. Jest to ciężki laminator wyposażony w system rozwijający oraz podwójny, nawijający. Dodatkowo posiada wysunięty stół. Maszyna ta pracuje w technologii „na zimno” i posiada dodatkową, podgrzewaną rolkę. RSC 5500H może laminować płyty o grubość do 5 cm. Prędkość robocza tego ciężkiego laminatora sięga 8.5 m/min.

Wybór laminatora

Przy wyborze laminatora kierujemy się aplikacjami jakie wykonujemy najczęściej. Generalnie laminatory możemy podzielić na pracujące na ciepło (ang. hot), na zimno (ang. cold) i podgrzewany (ang. cold with heat assist). Laminator „na ciepło” wybierzmy, jeżeli będziemy zabezpieczać grafiki drukowane atramentami wodnymi na papierze lub potrzebujemy enkapsulacji (laminacja dwustronna). Laminator „na zimno” wybierzemy w przypadku druku większości aplikacji na folii za pomocą atramentów solwentowych. Jeżeli zabezpieczamy wydruki krótkookresowe – laminator „na zimno” z funkcją heat assist. Laminator „na zimno” z podgrzaniem (heat assist) użyjemy przy zabezpieczaniu folii zadrukowanej w technologii UV. Spowodowane jest to tym, że warstwa atramentu UV w odróżnieniu od solwentu i pigmentu posiada strukturę na powierzchni materiału. 

Laminatory RSC, ściśle dzielą się według klas: ekonomiczne, profesjonalne i produkcyjne. Ekonomiczne laminatory to „najlżejsze” konstrukcje, idealne dla początkujących i niewielkich firm reklamowych, gdzie urządzenie pracuje nie więcej jak 1-2 godziny dziennie. Laminatory profesjonalne przeznaczone są dla większości agencji i drukarni. Mocna, stabilna  konstrukcja umożliwi realizację nawet dużych zleceń. Ten segment posiada funkcję heat assist. Z kolei laminatory produkcyjne oprócz zaawansowanej konstrukcji posiadają szereg opcji dodatkowych. Pełna automatyzacja pozwoli na szybką i bardzo precyzyjną laminację.

Laminatory firmy Royal Sovereign oferowane są w ponad 100 krajach. Firma posiada własne centrum badawczo-rozwojowe oraz fabryki. Produkowane laminatory spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa i posiadają niezbędne certyfikaty. 

Projektowane przez RS urządzenia cechują się wysokim współczynnikiem jakości w porównaniu do ceny przez co gwarantują szybki zwrot inwestycji, jak określa producent – najlepszy na rynku. Royal Sovereign jak i lokalni dystrybutorzy (w Polsce jest to Atrium Centrum Ploterowe) gwarantują pełne wsparcie, szkolenia i instalacje.

Warto wspomnieć, że firma z Opola jest producentem wysokiej jakości laminatów Ikonos Profiflex Lam-Pro do zabezpieczania grafik i wydruków wielkoformatowych. Dzięki absorberowi UV chronią one przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Dodatkowo zabezpieczają przed wilgocią, uszkodzeniami mechanicznymi. Odmiana monomerowa przeznaczona jest do zastosowań krótko i średnio okresowych, natomiast polimerowa – długookresowych. Nadają one w zależności od powłoki wysoki połysk lub też matowy efekt oraz wydobywają głębię kolorów. Jego najważniejszym zadaniem jest zapewnić grafice odpowiednią trwałość.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764