logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nowoczesny marketing w internecie

  PR 09.07.2014, przeczytano 1563 razy

Nowoczesny marketing polega na szybkim dostosowywaniu się do potrzeb rynku, a także reagowaniu na zmiany, które na nim zachodzą. W tym procesie pomocne są współczesne narzędzia marketingu działające w oparciu o wiedzę, kim jest nasz potencjalny klient. Ilość i jakość pozyskanych informacji pomaga w zrozumieniu jego zachowań i sposobu myślenia, a także potrzeb. Otwiera to nowe możliwości kierowania do klienta różnych, ściśle sprofilowanych przekazów reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowoczesny-marketing-w-internecie,22147,artykul.html

Rozwój Internetu oraz metod monitorowania ruchu w sieci pozwala poznać płeć, wiek, geolokalizację i upodobania naszych hipotetycznych klientów. Dzięki temu możemy stworzyć ich profil „szyty na miarę”, bez względu na rodzaj działalności naszej firmy, charakter świadczonych usług czy oferowanych produktów.

Istnieje wiele programów i technik rozpoznawania potencjalnych klientów i ich potrzeb. Najpopularniejszym narzędziem służącym do gromadzenie i selekcjonowania danych na temat konsumentów jest Google Analytics - darmowe i proste w obsłudze narzędzie analityczne, którego możliwości i sposoby funkcjonowania można poznać dzięki dostępnym w Internecie instrukcjom oraz tutorialom.

Dużo informacji o naszych klientach dostarcza także planer słów kluczowych, kolejne narzędzie dostarczone przez Google'a. Rozwiązanie to posiada dwie ważne funkcje. Po pierwsze, pokazuje, jak wiele osób wyszukiwało konkretne słowo kluczowe, np. łóżeczko dziecięce, w przeciągu ostatniego roku, a także podpowiada zbliżone słowa, np. wózek dziecięcy, sen, śpiworek dziecięcy itp., które cieszyły się dużym zainteresowaniem. W efekcie pozwala szybko zrozumieć sposób wyszukiwania i wybrać słowa kluczowe, po których klient szuka naszych produktów i usług.
   
Rynek narzędzi analitycznych oferuje nam kilka alternatywnych rozwiązań. Na szczególną uwagę zasługuje darmowy program Piwik, którego największą zaletą jest niezależność od Google'a. Niestety jest to również jego duża wada, gdyż nie ma możliwości powiązania Piwika np. z popularną usługą Google AdWords. Część danych na temat słów kluczowych, dzięki którym klient trafił na naszą stronę, jest niejawna. Kryją się one pod określeniem „Słowo kluczowe niezdefiniowane”.

Ciekawym rozwiązaniem są także systemy reklamy kontekstowej typu Businessclick.com. Pozwalają one na umieszczenie reklam na stronach wyraźnie powiązanych ze sobą tematycznie, dzięki czemu oferta kierowana jest do ściśle określonej grupy odbiorców, np. kobiet w wieku 25-35, matek z dziećmi itp. Wadą tych systemów jest nieduża liczba stron, na których wyświetlają się reklamy oraz koszt realizacji takiej kampanii, który jest zdecydowanie wyższy niż w przypadku AdWords. Dzięki nim możemy osiągnąć duże dopasowanie tematyczne oraz dotrzeć do stron, na których nie ma reklam Google AdWords.

Metoda kampanii Google AdWords pozwala nam zareklamować się zarówno w wyszukiwarce Google'a pod konkretnymi frazami, jak i na wielu stronach partnerskich, na przykład Onet.pl czy Kwejk.pl. - Możliwości tego narzędzia są ogromne - pozwalają na szybkie wyświetlanie swoich reklam na stronach i portalach, na których pojawiają się nasi potencjalni klienci – przekonuje Patryk Sudnik z firmy SEOfabryka.pl, zajmującej się działaniami z zakresu marketingu internetowego. Przekazywany w ten sposób komunikat może być zarówno tekstowy, jak i graficzny. Spory potencjał reklamowy drzemie również w serwisie YouTube.com, który oferuje nam możliwość zamieszczenia swoich reklam wideo przed określonym typem filmów. Narzędzie to, w odróżnieniu od wielu innych, oferuje bardzo urealniony koszt. Nadawca spotu ponosi koszty dopiero w momencie obejrzenia całej reklamy.

Żadne z dostępnych na rynku narzędzi e-marketingowych nie jest w stanie wygenerować tylu odwiedzin na stronie internetowej, co proces pozycjonowania. - Organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników Internetu, między innymi z uwagi na niskie koszty związane z wykorzystaniem tej metody w porównaniu do chociażby Google AdWords. Na efekty trzeba poczekać od kilku do kilkunastu tygodni, w zależności od konkurencyjności konkretnego słowa kluczowego – podkreśla Maciej Ciesielski, specjalista SEO w firmie SEOfabryka.pl

- Duży ruch na stronie internetowej nie jest jeszcze sukcesem samym w sobie, ale w połączeniu z wiedzą na temat odwiedzających, daje nam nieograniczone możliwości zamiany ich w klientów, a pojedynczych wejść na stronę w konwersję – dodaje Maciej Ciesielski. Jednym z najciekawszych narzędzi służących do osiągnięcia tego celu jest remerketing, czyli narzędzie w ramach Google AdWords pozwalające wyświetlać reklamę użytkownikowi, który odwiedził już wcześniej naszą stronę, ale nie dokonał poprzez nią żadnego zakupu. Metod zastosowania remarketingu są setki, a głównym ograniczeniem jest wyobraźnia i pomysłowość marketera. Remarketing to jedno z najnowocześniejszych narzędzi marketingu dostępnych na rynku.

Od niedawna modnym określeniem w branży jest marketing 360. Oznacza sprzężenie ze sobą wszystkich dostępnych form dotarcia do klienta w jeden sprawnie działający mechanizm. - Powiązanie ze sobą kampanii AdWords, pozycjonowania, social media, mailingu i remarketingu sprawi, że nie będziemy czekać na przypadkowego użytkownika, który może być zainteresowany naszą ofertą, ale w świadomy i aktywny sposób dotrzemy do potencjalnych klientów i zmienimy ich w stałych odbiorców – zapewnia Patryk Sudnik.

W prowadzeniu skutecznej kampanii promocyjnej kluczowy jest dobór takich narzędzi, które pozwolą nam uzyskać spodziewane rezultaty przy odpowiednich nakładach finansowych. Nowoczesny marketing dąży bowiem do optymalizacji zarówno kosztów, jak i efektów prowadzonych kampanii. Właściwie zaplanowane działania zintegrowane to dobra droga do pozyskania stałego klienta.

Źródło: SEOfabryka.pl

www.seofabryka.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764