logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy 24” monitor Eizo z serii ColorEdge CS

  PR 02.09.2014, przeczytano 792 razy
ilustracjastrzałka

W dniu dzisiejszym EIZO poinformowało o wprowadzeniu na rynek nowego modelu monitora z serii ColorEdge. CS240 ma 24” panel wyświetlający prawie całą przestrzeń Adobe RGB. Stanowi ekonomiczną alternatywę dla profesjonalistów z zakresu fotografii i grafiki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-24-monitor-eizo-z-serii-coloredge-cs,22505,artykul.html

ColorEdge CS240 dysponuje wieloma narzędziami znanymi z innych modeli serii ColorEdge, m.in. kalibrację sprzętową. Posiada również zalety, których nie mają zwykle tańsze monitory graficzne, takie jak dedykowane oprogramowanie do kalibracji kompatybilne z szeroką gamą urządzeń do kalibracji popularnych marek. Jak wszystkie modele graficzne EIZO, CS240 objęty jest 5-letnią gwarancją.

ColorEdge CS240 posiada szerokogamutową matrycę IPS (in-plane switching) z naturalną rozdzielczością 1920 x 1200 i umożliwia reprodukcję 99% barw z palety Adobe RGB. Dzięki rozszerzonemu gamutowi, obrazy w RAWach mogą być konwertowane do Adobe RGB, a zdjęcia wykonane w przestrzeni Adobe RGB będą wyświetlane z żywymi i nasyconymi kolorami. Podświetlenie LED redukuje pobór mocy do zaledwie 27W podczas typowej pracy. Wykorzystuje ono technologię kontroli jasności, zapobiegającą migotaniu obrazu, które powoduje zmęczenie oczu.

 

ColorEdge CS240 ma kilka wejść umożliwiających podpięcie monitora do różnych źródeł sygnału: DisplayPort, HDMI oraz DVI. Korzystając z portu DisplayPort monitor może wyświetlać obraz 10-bitowy  (jednocześnie wyświetlany jest miliard odcieni) z 16-bitowej tablicy kolorów look-up table. Ponadto, wykorzystując złącze HDMI, urządzenie może reprodukować kolory z dokładnością 10-bitów przy połączeniu z urządzeniami obsługującymi technologię Deep Color.

Autorska technologia EIZO - DUE (digital uniformity equalizer) ma za zadanie kompensowanie niejednorodności podświetlenia, będące częstą przypadłością monitorów LCD. Dzięki zastosowaniu DUE, obraz będzie wyświetlany w taki sam sposób w obrębie całej matrycy. 

Z myślą o różnego rodzaju użytkownikach, zarówno zaawansowanych, jak i nie mających doświadczenia w zakresie kalibracji powstało oprogramowanie EIZO ColorNavigator 6. Dołączana do monitora aplikacja umożliwia przeprowadzenie kalibracji na różne sposoby. Aby maksymalnie uprościć cały proces, w oprogramowaniu dostępne są domyślne wartości ustawień dedykowanych do fotografii, druku i projektowania stron internetowych. Natomiast doświadczeni użytkownicy mogą określać samodzielnie preferowane wartości takich parametrów, jak jasność, gama, punkt bieli i wygenerować profil ICC. ColorNavigator 6 oferuje szereg zaawansowanych funkcji, takich jak pomiar bieli papieru (co zwiększa zbieżność kolorów wykonywanych wydruków) czy walidacja profilu do weryfikacji wyników kalibracji.

Ponieważ ColorNavigator 6 jest autorskim oprogramowaniem EIZO, producent może zagwarantować pełną kompatybilność z urządzeniami kalibracyjnymi X-Rite, DataColor i innych popularnych marek  zarówno dla platformy Macintosh, jak i Windows. Aktualizacje oprogramowania dostępne są za darmo na stronie www.eizo.com.

Monitor posiada ergonomiczną stopkę, umożliwiającą regulację panelu w pionie w zakresie 35°, obrót w poziomie o 344°, pracę w trybie portretowym i regulację wysokości ekranu w pionie w zakresie 130 mm. Dzięki temu użytkownik może umieścić ekran w optymalnej pozycji.

ColorEdge CS240 objęty jest 5-letnią gwarancją, co oznacza, że jest ona co najmniej o dwa lata dłuższa w stosunku do innych monitorów na rynku. Gwarancja obejmuje wszystkie komponenty, a naprawy serwisowe realizowane są w trybie door-to-door przez polskiego dystrybutora. Oferuje on specjalną usługę o nazwie EIZO Exclusive Service.

Inne cechy

  • Krzywa gamma każdego monitora indywidualnie regulowana w fabryce EIZO
  • Dwa porty USB upstream i dwa downstream
  • Monitor kompatybilny z oprogramowaniem EIZO UniColor Pro, które symuluje obraz widziany oczami osób z upośledzeniem widzenia kolorów, dzięki czemu projektanci mogą dobrać odpowiednie schematy kolorów dla map, znaków drogowych, stron internetowych, itp. i będą one czytelne dla wszystkich. 
  • Opcjonalnie dostępny jest kaptur, ograniczający refleksy świetlne.

Dostępność

Sprzedaż modelu ColorEdge CS240 rozpocznie się w Polsce w pierwszej połowie października. Pierwsze egzemplarze będzie można oglądać na stoisku EIZO podczas targów Photokina w Kolonii (16 - 21 września, hala 4.1 stoisko I025 J030). Niestety jeszcze nie jest znana cena urządzenia.

Źródło: Alstor

www.alstor.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764