24 sierpnia 2014 wystartowała kampania reklamowa nowego katalogu IKEA 2015. Kampania w dowcipny sposób przedstawia zalety różnych materacy dostępnych w ofercie oraz możliwość bezpłatnej porady fizjoterapeuty.
Kampania ruszyła 24 sierpnia i potrwa do 28 września. Emitowana jest w TV oraz w internecie. To seria czterech filmów: „IKEA Oparcie”, „IKEA Wampir”, „IKEA Księżniczka” i „IKEA 90Nocy”. Każdy ze spotów w żartobliwy sposób opisuje walory poszczególnych materacy, opowiadając historie nietypowych bohaterów. - Niezależnie od tego czy jesteś księżniczką, wampirem lub też masz problem z oparciem, fizjoterapeuta pomoże Ci dobrać odpowiedni materac. Bo w IKEA są materace dla każdego – mówi Natalia Dudek, senior copywriter Grey Group.
- To już druga kampania dla IKEA, po systemie kuchennym METOD, realizowana przez naszą agencję - mówi Monika Bierwagen, VP Managing Director GREY group – Niezmiernie cieszy nas to, że wraz z Klientem decydujemy się na coraz odważniejsze i mocniejsze pomysły. Liczę, że niebawem zyskają one wielu wielbicieli, co przełoży się również na efektywność kampanii. Ze wszystkich spotów najbardziej podoba mi się „Księżniczka”, nie tylko ze względu na Księcia Malforsa.
Za kreację kampanii odpowiadają: Jakub Korolczuk (Executive Creative Director), Natalia Dudek (Senior Copywriter), Aneta Szeweluk (Senior Art Director)
Client Service: Małgorzata Łoza, Marta Ramos
Reżyseria spotów: Maciej Kowalczuk
Dom produkcyjny: Tank Production
Dom postprodukcyjny: Lunapark
Dom mediowy: MEC
Wszystkie spoty IKEA dostępne są pod linkami:
IKEA Oparcie: https://www.youtube.com/watch?v=tNbBfjbL_BA
IKEA Wampir: https://www.youtube.com/watch?v=gfW-HzvHy4s
IKEA Księżniczka: https://www.youtube.com/watch?v=r3-C0NlXIMk
IKEA 90 nocy: https://www.youtube.com/watch?v=g8LPJISEClg
Źródło: GREY group