logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nudne marki – 4 pomysły na content marketing

  PR 04.03.2015, przeczytano 1165 razy

Są firmy, których działalność praktycznie od razu nasuwa szereg pomysłów na prowadzenie ciekawych, angażujących działań content marketingowych. Są też niestety firmy, dla których jest to prawdziwe wyzwanie. Przykłady? Jaja, ubezpieczenia, usługi pogrzebowe, zarządzanie parkingami, przemysł… Jest tego sporo. Jednak takie firmy nie są skazane na inne formy promocji, potrzeba jednak sporo kreatywności i… dystans do siebie. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nudne-marki--4-pomysly-na-content-marketing,24118,artykul.html

Remediów na „nudną markę” może być wiele, ale w tym artykule omówimy cztery z nich. Często droga do skutecznej kampanii CM stanie się otwarta dopiero, kiedy spojrzymy na markę z innej perspektywy. A to nie zawsze jest łatwe, szczególnie dla właścicieli firm. Warto zatem pomysł rozpoczęcia kampanii content marketingowej zakomunikować pracownikom i zarządowi, tak aby każdy mógł przedstawić swoją ideę. Taka burza mózgów często jest kamieniem milowym w opracowaniu strategii CM. 

Na początek musimy wyzbyć się przekonania, że istnieją takie marki, dla których nie jest możliwe stworzenie interesujących treści. Takie marki nie istnieją i koniec. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jeśli marka z jakiegoś powodu jest nudna, powinno to stanowić jeszcze większe wyzwanie dla zespołu marketingowego. Trudny temat, wymaga bowiem więcej kreatywności i zaangażowania. Robin Swire z brytyjskiej agencji Parallax wspomniał kiedyś, że jedną z najciekawszych kampanii, realizowanych przez jego agencji była ta dla marki związanej z parkingami samochodowymi. Trudny temat oznacza często nieodkryty potencjał i szansę na szybkie wybicie się na tle często generycznej konkurencji. Nie da się ukryć, że powiedzieć „nie da się” jest najłatwiej i sporo firm właśnie wybiera takie rozwiązanie. Dlatego nudna marka paradoksalnie może być bardzo wdzięczna do promowania. 

Pierwszy pomysł: podejdź z dystansem

General Electric to jedno z największych przedsiębiorstw na świecie związanych z branżą energetyczną. Poważny biznes i to dosłownie. Mimo, że firma nie kojarzy się z młodym, pokoleniem, doskonale odnajdującym się w mediach społecznościowych, to okazuje się, że świetnie radzi sobie właśnie na tej płaszczyźnie. Szczególnie uwagę zwraca profil marki na Pintereście. 

 


źródło: https://www.pinterest.com/generalelectric/ 

Na profilu znajdują się tablice zatytułowane m.in. “Badass Machines”, czy też “Mind-Blown”, gdzie publikowane są najbardziej odjechane fakty naukowe (w delikatnym tłumaczeniu). Na profilu marki znajdziemy też piny nawiązujące do popularnych memów z Rayanem Gosllingiem - “Hey Girl”. W tym przypadku z Thomasem Edisonem w roli głównej. Aktualnie profil General Electrics obserwują ponad 23 tysiące osób. Jak na branżę to fantastyczny wynik. W ten sposób marka stara się pokazać, że ma dystans do swojej działalności i nie traktuje swojej działalności śmiertelnie poważnie. General Electrics jest żywym dowodem, że mało angażująca działalność nie oznacza automatycznie mało angażującego contentu.  

Drugi pomysł: bądź pomocny

Drugim sposobem na “nudną markę” jest tworzenie treści, które odpowiadają na problemy klientów i starają się im w czymś pomóc. W taki sposób działa np. firma GorillaGlue, czyli producent kleju. Klej, jak wiemy to bardzo praktyczna rzecz, przyda się w każdym domu. Tego prostego założenia trzymają się też twórcy treści dla tej marki. Na stronie głównej znajdziemy wiele porad i wskazówek w temacie DIY (zrób to sam) podobne działania zostały zastosowane również na kanale na YouTube. 

 


Jednak to nie wszystko. Działania firmy są na tyle skuteczne i angażującej społeczność, że na profilu pojawiają się treści autorstwa poszczególnych osób – tzw. user-generated content, pokazujące przykłady na użyteczność produktu i utwierdzające w przekonaniu, że jest on niezwykle skuteczny.


źródło: https://www.facebook.com/GorillaGlue 

Trzeci pomysł: mów o tym co jest ważne dla twoich klientów

MetLife Insurance to amerykańska firma zajmująca się ubezpieczeniami. Na profilu na Facebooku marka nie mówi jednak o swoim produkcie. Skupia się na istocie swojego produktu. Osoby zarządzające marketingiem zadały sobie podstawowe pytanie – po co ludziom są potrzebne ubezpieczenia? Oczywiście po to, żeby zadbać o własną przyszłość, a przede wszystkim o przyszłość bliskich. Stąd już blisko do dobrego pomysłu. Na bazie tego założenia marka prowadzi akcję #‎WhoILiveFor, która jest częścią większego przedsięwzięcia, związanego z uświadamianiem społeczeństwa na temat wagi posiadania ubezpieczenia. Na fan page’u publikowane są filmy wideo zawierające pełne emocji, wzruszające historie ludzi, którzy opowiadają o najważniejszych dla siebie osobach. 

wideo:https://www.youtube.com/watch?v=pADuoxun0yw&index=7&list=PLn9gUpFr0L_5poW0vRlEGKAPgQ4wcPD6m 

W ten sposób MetLife buduje wizerunek marki budzącej zaufanie, dla której nie jest najważniejszy produkt sam w sobie, ale ludzie którzy przychodzą do firmy po jej produkt. Firma w ten sposób pokazuje, że traktuje poważnie swoją działalność i szczerze zależy jej na dobru klientów. Niektórzy też mogą odnieść wrażenie, że takie działanie świadczy o indywidualnym podejściu do każdego klienta. 

Czwarty pomysł: staraj się zaangażować

Tym razem za przykład posłuży brytyjska firma CityPark. Parking raczej nie jest miejscem, nad którym się często zastanawiamy. Jednak i dla takiej firmy można stworzyć atrakcyjny content. W ramach kampanii content marketingowej dla CityPark przygotowano m.in. kilka interaktywnych i angażujących stron internetowych: test “Battle of the sexes. Who are the better drivers” (pol.“Bitwa płci. Kto jest lepszym kierowcą”), quiz na temat znaków z całego świata - “Interactive road signs quiz”, czy stronę przekonującą, że lepiej zostawić samochód na parkingu niż wsiadać za kierownicę po spożyciu alkoholu: “Drink Driving Awarness”.

 

źródło: https://citipark.co.uk/battle-of-the-sexes

A zatem firma postawiła na angażujący content, ale też na ważny aspekt jakim jest odpowiedzialne korzystanie z samochodu. Dzięki temu, że każda osoba, która weźmie udział w grze lub quizie może podzielić się uzyskanym wynikiem w social media, zaangażowanie kolejnych osób przychodzi stosunkowo łatwo. 

Omówione przykłady pokazują, że „nudna marka” to kwestia percepcji i niczego więcej. Prawda jest taka, że jest dokładnie odwrotnie. To nie marka jest nudna. Nudne może być nasze spojrzenie. Od tego, jaki content dostarczymy naszym odbiorcom, będzie zależało to jak będą nas postrzegać. Warto podjąć wyzwanie i zacząć myśleć o swojej marce w nowy, odświeżony sposób. Może się okazać, że to początek fascynującej kampanii! 

Paulina Kamińska

Źródło: Whitepress.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764