logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Oscarowy product placement Samsunga

  PR 05.03.2014, przeczytano 1255 razy
ilustracjastrzałka

Po ostatniej gali Nagród Akademii Filmowej, znanej szerzej jako Oscary, świat social media obiegło zdjęcie prowadzącej, Ellen DeGeneres wraz z licznymi przybyłymi gwiazdami. Zyskało ono rekordową liczbę udostępnień i doczekało się nawet stworzenia memów na ten temat. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że była to sprytnie zaplanowana akcja promocyjna Samsunga.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oscarowy-product-placement-samsunga,21028,artykul.html

Po bliższym przyjrzeniu się całej sytuacji, taka informacja jednak już nie powinna dziwić. Reklamy Samsunga przewijały się w przerwach pomiędzy nadawaniem gali, a program ABC o kulisach rozdania Oscarów był również przez niego sponsorowany. Co więcej, prowadząca zamieściła jeszcze później swoje zdjęcie zrobione urządzeniem Samsunga. Fotografia była delikatnie zamazana, przez co udało się pokazać produkt od strony realistycznego użytkowania. Eksperci oceniają, że mimo zakulisowej wpadki Ellen DeGeneres, która została przyłapana jak chwilę po słynnej już „selfie” korzystała ze swojego prywatnego iPhone'a, akcja Samsunga zdecydowanie się opłaciła.

Co w tej sytuacji złożyło się na sukces promocyjny marki? Przede wszystkim synergia działań w kilku mediach. Sam product placement nie powinien być postrzegany jako samodzielny element promocji, a jako jeden z poszczególnych puzzli które ułożą później pełniejszy obraz
– komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET – Minęły już czasy, kiedy w strategii można uwzględnić tylko jedno medium i nastawić się na sukces. Dzisiaj, kiedy konwergencja czyli przenikanie się mediów stała się namacalnym faktem, do działań PR należy zaangażować kilka różnych platform – dodaje.

Co ciekawe, Samsung w oficjalnych kanałach social media prawie w ogóle nie wspomniał o tej akcji, co może wydawać się niezbyt rozważne. Przeciwnie – gdyby marka wyeksploatowała całkowicie potencjał drzemiący w zdobytym kapitale, nie zostawiła by w ogóle miejsca dla głosu swoich odbiorców, a co najważniejsze – zraziłaby ich do siebie. Nachalna komunikacja bowiem to jeden z podstawowych błędów popełnianych przy wdrażaniu tak subtelnej formy jaką jest product placement.

Jak widać, taki sposób działania opłacił się. Tweet Ellen DeGeneres został udostępniony ponad 3 miliony razy, a to tylko z jej oficjalnego kanału na Twitterze. Nie sposób zliczyć jaki zasięg to zdjęcie osiągnęło na prywatnych kontach i na Facebooku. Ciężko również określić chociażby przybliżoną liczbę powstałych memów czy przeróbek, które niosą dodatkową wartość w postaci user generated content.

Firmy, które chciałyby zatem odnieść sukces stosując praktykę product placement powinny szczególnie uważnie przyjrzeć się tej sytuacji, aby odnieść sukces. Powtórzyć go na taką skalę będzie bardzo trudno, jednak żaden marketer nie byłby niezadowolony z osiągnięcia chociażby części takiego osiągnięcia.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764