logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Outsourcing druku – kiedy warto?

  PR 15.08.2014, przeczytano 1556 razy

Każdego roku na świecie produkuje się około 300 milionów ton papieru. Według różnych szacunków, duża część tej produkcji jest zużywana na cele nie zawsze przemyślane, czy konieczne. Warto dokładniej zastanowić się nad tą kwestią, jest to w końcu ważny aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu, norm ISO* i oczywiście firmowych finansów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/outsourcing-druku--kiedy-warto,22386,artykul.html

Zrezygnuj z zakupu drukowanych wydań gazet na rzecz elektronicznych. Kiedy to możliwe – drukuj dwustronnie. Zawsze zapisuj zeszyty, notatniki i kalendarze do końca, nie zmieniaj ich bez wyraźnej potrzeby. Ustaw firmowe drukarki na tryb oszczędnościowy. Postaraj się zminimalizować a może nawet wyeliminować druk na potrzeby wewnętrzne. Zawsze korzystaj z papieru ekologicznego (przetworzonego). Wprowadź w firmie politykę gromadzenia makulatury na recykling. To tylko kilka przykładów zaleceń, których wprowadzenie ma pomóc ograniczyć zużycie papieru. Ale kwestia podejścia do zużycia papieru w firmie jest dużo szersza.

Może kilka przykładów. Polscy urzędnicy produkują ponad 8 600 000 zapisanych kartek każdego dnia, czyli około 40 ton**. Przedsiębiorcy nie wypadają lepiej. 11 milionów ryz papieru A4 jest wykorzystywanych miesięcznie w polskich firmach. Daje to 464 miliony kartek***. Jeden dokument potrafi być kopiowany nawet 19 razy. To daje zupełnie inne spojrzenie na druk papieru w polskich firmach i instytucjach. Żeby temu zaradzić wdrażane są wspomniane normy ISO, a także szeroko rozumiana polityka CSR firmy. W końcu przedsiębiorstwo, które nie drukuje bez potrzeby, to przedsiębiorstwo odpowiedzialne i przyjazne Ziemi. Ale CSR to nie tylko ograniczanie zużycia papieru wewnątrz firmy. To również działania zewnętrzne, przede wszystkim w kwestii druku na cele handlowe i marketingowe.

Ulotki, bannery, opakowania…

Druk marketingowy pochłania równie dużo, jeśli nie więcej, zasobów. Bardzo dużo firm drukuje ulotki, foldery reklamowe, roll-upy, bannery, billboardy, kalendarze, ale tyczy się to również opakowań produktów, POS (wszelkiego rodzaju materiały wspierające sprzedaż, ustawiane w sklepach), plakatów, książeczek konsumenckich i wielu innych materiałów. Wszystkie one wymagają wykorzystania papieru. W grę wchodzi wiele czynników, które decydują o tym jak dużo papieru zostanie wykorzystane i jaki będzie koszt określonego projektu, choćby nakład, objętość, rodzaj papieru, czy rodzaj zastosowanego uszlachetnienia.

Firma drukująca na potrzeby sprzedaży i marketingu ma przed sobą dwa rozwiązania. Może zdecydować się na bezpośrednią współpracę z drukarnią, albo skorzystać ze wsparcia zewnętrznego. Pierwsze rozwiązanie jest dobre dla firm, które drukują mało i rzadko. Są to też stosunkowo proste projekty, jak wydruk wizytówek, czy dwustronicowych ulotek, których nakład nie przekracza 10 000 egzemplarzy.

W przypadku kiedy jednak firma drukuje regularnie i dużo materiałów marketingowych, POS, gadżetów, a proces zakupowy i decyzyjny jest długi i obciążający dział marketingu, wtedy pomoc zewnętrznego print partnera może się okazać wartościowa. Właśnie z tej potrzeby powstała usługa określana jako print management, czyli nic innego jak zarządzanie drukiem w celu zoptymalizowania zakupów marketingowych. Print management znany jest na Zachodzie Europy od ponad 25 lat i wykorzystywany przeze wiele liczących się na rynku firm. To bardzo dojrzały sektor, który w Polsce wciąż raczkuje. Powodem jest brak zaufania do partnera zewnętrznego, brak zrozumienia konieczności takiej współpracy, a przede wszystkim brak wiedzy o tej usłudze.

Jestem świadkiem rozwoju tego sektora w regionie od kilku lat. Cieszę się, że coraz częściej polskie firmy czy polskie oddziały firm zagranicznych, decydują się na tego typu rozwiązanie. Główną korzyścią wynikającą ze współpracy z partnerem print management jest odciążenie firmy, działu marketingu lub zakupów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Duże projekty print potrafią być bardzo czasochłonne i wymagać wielu ustaleń z kilkoma podmiotami – drukarnią, magazynem, agencją reklamową, kurierem… To pochłania cenny czas pracy, który marketing powinien przeznaczyć na własne obowiązki. Rolą firmy print management jest przejęcie na siebie tych obowiązków włącznie z odpowiedzialnością za finalny wynik wszystkich powiązanych działań” – wyjaśnia Anna Przybylska, Dyrektor Zarządzająca Paperhat Poland Sp. z o.o., polskiego oddziału globalnej firmy działającej w obszarze print  management od ponad 20 lat.

Oprócz Paperhat Poland, w Polsce obecnie jest zaledwie kilka podmiotów świadczących usługi tego typu****. Sektor jednak bardzo się rozwija i powstają nowe spółki  o szeroko powiązanych działaniach. Każda firma print management cechuje się również swoją indywidualną specyfiką działania, więc nie można też mówić o w pełni zunifikowanej usłudze. Warto dodać, że firmy print management są nieraz uważane, za konkurencję dla agencji reklamowych, które przy okazji kreacji do tej pory proponowały usługi druku.

Outsourcing druku w eksperckich firmach print management jest najczęściej stosowany przez firmy z branż: FMCG, farmaceutycznej, healthcare, motoryzacyjnej, detalu czy custom publishing. Wynika to z dwóch kwestii: po pierwsze marketing we wszystkich wspomnianych branżach opiera się o przekaz wizualny, a ściślej rzecz ujmując – przekaz wizualny wysokiej jakości. Po drugie, firmy te regularnie produkują materiały promocyjne lub reklamowe przeznaczając na to spore budżety, które można zoptymalizować.

Źródło: Paperhat Poland

Dodatkowe informacje:

* - norma PN-EN ISO 14001:2005 wskazuje wymagania dotyczące systemu zarządzania środowiskowego, w tym ograniczania zużycia zasobów.
** - raport Rhenus Logistics 2014; http://www.officemanager.pl/ile-kartek-papieru-zuzywaja-polscy-urzednicy-2/.
*** - Raport KPMG Wykorzystanie papieru w przedsiębiorstwach działających w Polsce 2012: http://m.chip.pl/mobile/artykuly/porady/2013/11/oszczedne-drukowanie-w-firmie/mobile_view.
**** - np. PrintCare, Adare czy MMDS [publikacja informacji do decyzji dziennikarza].

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764