logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Panorama Firm coraz bardziej mobilna

  PR 19.08.2014, przeczytano 1508 razy
ilustracjastrzałka

Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, dynamicznie przechodzi na mobile, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/panorama-firm-coraz-bardziej-mobilna,22409,artykul.html

Panorama Firm, lider wśród wyszukiwarek lokalnych w Polsce, od ponad 20 lat pomaga Polakom znaleźć informacje lokalne, a firmom – klientów. Przez tak długi czas na rynku zaszło wiele zmian. Również Panorama Firm, wychodząc naprzeciw użytkownikom oraz dostosowując się do realiów rynkowych i zmieniającego się w szybkim tempie otoczenia biznesowego, przeszła transformację. Pierwszym etapem zmian było przejście od katalogów drukowanych do mediów on-line. Kolejny etap to coraz powszechniejsza dostępność usług firmy na urządzeniach mobilnych.

Eniro Polska stawia na mobilnych użytkowników

Internetowy ruch mobilny stanowi w Polsce ok. 11% w porównaniu do ruchu desktopowego. Rośnie on bardzo dynamicznie i należy się spodziewać, że w perspektywie kilku lat będzie stanowił ponad 50%, tak jak dzisiaj w Indiach. O rozwoju rynku mobilnego w Polsce świadczą liczby. Badania Millward Brown (grudzień 2013 r.) pokazują, że ponad 12 milionów (44%) Polaków powyżej 15 roku życia korzysta ze smartfonów, a blisko 4 mln (14%) używa tabletów. Jest to dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku mobilnego, Eniro Polska, podobnie jak i cała Grupa Eniro, stawia na mobilność i rozwiązania w mediach cyfrowych. W Polsce jest to nie tylko lokalna wyszukiwarka panoramafirm.pl, ale także mapy internetowe, rozwiązania mobilne (aplikacje, Nawigacja Panorama Firm), strony WWW przygotowywane w technologii Responsive Web Design czy wideo. Klienci firmy w znakomitej większości wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy być tylko w Internecie. Aby skutecznie konkurować na rynku trzeba być łatwo wyszukanym i komunikować się z użytkownikami w atrakcyjny dla nich sposób, w tym także poprzez urządzenia mobilne.

„Oferta naszej firmy dostosowana jest dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Proponujemy klientom kompleksowe rozwiązania reklamowe, począwszy od prezentacji ich firmy, jej lokalizacji, oferty produktowej lub usługowej aż po przygotowanie multimedialnej kampanii reklamowej”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Niewiele firm posiadających swoje strony internetowe ma je dostosowane do rozmiaru ekranu telefonu lub małego tabletu. W większości przypadków są one nieczytelne i użytkownicy nie są w stanie z nich skorzystać”. – dodaje Magdalena Wypychowicz. „Obecność w mobilnych wyszukiwarkach, takich jak panoramafirm.pl, jest dziś konieczna. Jeśli użytkownik nie znajdzie szukanej przez siebie firmy w wynikach wyszukiwania, to tak jakby ona nie istniała”. – podsumowuje Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług.

Eniro Polska stawia na mobilność, ponieważ wyszukiwanie lokalne opiera się w głównej mierze na wyszukiwaniu w pobliżu lub na mapie, a ten sposób jest naturalnie mobilny. Większość (ponad 80%) tego typu wyszukań dotyczy potrzebnych użytkownikom produktów czy usług w najbliższej okolicy, w której się znajdują. Wyszukiwania mobilne znacznie częściej prowadzą do bezpośredniego kontaktu z firmą i w efekcie do transakcji. Badania wskazują, że 70% wyszukań mobilnych prowadzi do działania w ciągu godziny np. kontaktu z firmą. Jednocześnie, aż 63% użytkowników smartfonów będzie szukać innej firmy, jeśli nie znajdzie tej, na której im zależy.

„Użytkownicy naszych produktów mobilnych doskonale wpisują się w pożądany profil klientów dla reklamodawców Eniro. Są to przede wszystkim osoby otwarte na nowe technologie, poszukujące konkretnych produktów czy usług w okolicy, w której się znajdują. A do tego zdecydowane na ich zakup już w momencie wyszukiwania”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie posiadanie smartfona to niemalże standard, to możliwość dotarcia do osób zdecydowanych na zakup jest szczególnie atrakcyjna”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

W 2013 roku Eniro Polska wprowadziła na rynek nowe aplikacje mobilne (iOS i Android), a w tym roku strona mobilna została zastąpiona responsywną (RWD), natomiast aplikacje zostały odświeżone. Dzięki nowym rozwiązaniom firma odnotowała 410% wzrost liczby odsłon mobilnych (źródło: Adobe SiteCatalyst) rok do roku. Jak widać po liczbie pobrań (ponad 70 tysięcy w ciągu zaledwie trzech miesięcy od premiery) bezpłatnej nawigacji Panorama Firm, Polacy chętnie korzystają z darmowych rozwiązań mobilnych. Jednocześnie do oferty zostały wprowadzone nowe mobilne produkty reklamowe, które również cieszą się ogromnym powodzeniem wśród reklamodawców.

Reklama mobilna w Polsce

Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych rozwija się również w Polsce segment reklamy mobilnej. Jak wynika z badań IAB Polska AdEx (cyklicznego pomiaru wartości wydatków na reklamę internetową), segment mobile jest najszybciej rozwijającym się typem reklamy w Polsce. W ostatnich dwóch latach przychody branży w tym sektorze odnotowały ponad 100% wzrost każdego roku. W 2010 roku wydatki na reklamę mobilną były na poziomie 1,6 mln złotych, a trzy lata później przekroczyły już 27 mln złotych.

Reklama mobilna jest także najszybciej rosnącym segment w Eniro. Wzrost firmy napędzany jest przez stale rosnącą mobilność użytkowników oraz ich przyzwyczajenia do korzystania z wielu urządzeń w tym samym czasie.

„Nasza firma nieustannie zabiega o uwagę użytkowników, dlatego też oferujemy im rozwiązania typu „multiscreen”. Użytkownicy w szybki i łatwy sposób mogą znaleźć potrzebne im produkty i usługi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują i sposobu wyszukiwania – korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Na tym właśnie polega wyszukiwanie lokalne, czyli misja naszej firmy”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

Źródło: Panorama Firm

panoramafirm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764