logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Paryż w kolorach” zwycięzcą konkursu Nikon City Story

  PR 09.04.2014, przeczytano 1332 razy
ilustracjastrzałka

Znamy już zwycięzcę konkursu Nikon City Story, który odbył się 20 marca w ramach Międzynarodowego Dnia Storytellingu. Tego dnia na ulice w 9 krajach Europy wyszło 18 blogerów, którzy za pomocą zdjęć próbowali oddać ducha i historię swojego miasta, a ich fotograficzne podróże można było śledzić na bieżąco na profilu flickr IAMNIKON. W ocenie jury najlepszą opowieść z pomocą aparatu stworzyła paryska blogerka Audrey Felix, która w wyjątkowy sposób przedstawiła stolicę Francji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/paryz-w-kolorach-zwyciezca-konkursu-nikon-city-story,21340,artykul.html

W 2014 roku firma Nikon Europe zaprosiła do konkursu blogerów z 9 krajów Europy, aby po raz pierwszy upamiętnić Międzynarodowy Dzień Storytellingu. 20 marca m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Serbii oraz Polsce na ulice miast wyszli blogerzy mając do dyspozycji aparat Nikon D5300. Dzięki wbudowanej obsłudze sieci Wi-Fi oraz modułowi GPS ich fotograficzne przygody można było śledzić na bieżąco w internecie na profilu flickr IAMNIKON. Wśród uczestników znaleźli się dwaj blogerzy z Polski: Andrzej Tucholski znany z jestKultura.pl, który w unikalny sposób przedstawił dinozaura odkrywającego miasto oraz Arvind Juneja z Fitback.pl ze swoim spojrzeniem na aktywną Warszawę.

Jestem pod wrażeniem, jak różne były wszystkie historie. Niektórzy robili zdjęcia jedynie do wieczora, inni tylko po zmroku, a pozostali przez cały dzień. Podczas gdy część blogerów uwieczniła na zdjęciach siebie lub postać dinozaura wędrującego przez miasto, inni skoncentrowali się na przedstawieniu samego miasta. Dodatkowe efekty zastosowane przy robieniu zdjęć – m.in. monochromatyczny, nasycenia kolorów i selektywnego koloru dodatkowo pomogły przy oddaniu ducha miast. Takie zróżnicowanie w sposobie dokumentowania, to znak, że fotografowanie było dla autorów naturalne i intuicyjne. Dzięki rosnącemu znaczeniu portali i sieci społecznościowych, ludzie mogą się dziś dzielić swoimi historiami jeszcze szybciej i łatwiej. Dzięki wykorzystaniu lustrzanek cyfrowych, jakość zdjęć stoi na najwyższym poziomie, a Ci którzy doskonale wiedzą jak wykorzystać ich możliwości i opowiedzieć historię, mogą nas zabrać w magiczną wędrówkę wykorzystując swoje zdjęcia.” – skomentował akcję Thomas Maquaire, Nikon School Manager i jeden z jurorów konkursu Nikon City Story.

Najlepszą opowieść za pomocą zdjęć w ocenie jury, złożonego z fotografów i ekspertów Storytelling’u, przedstawiła francuska blogerka Audrey Felix pokazując Paryż w kolorach (Paris en couleurs’). Na jej zdjęciach znaleźć można szeroką paletę barw przy pomocy której uwieczniła najważniejsze i najpiękniejsze przykłady architektury stolicy Francji. W zupełnie inny sposób została przedstawiona Wędrówka przez Belgrad, gdzie za ukazanie historii miasta, w którym przeszłość miesza się z nowoczesnością, nagrodę za drugie miejsce otrzymał Tihomir Stojanović. Trzecie miejsce przyznano Stelli Harasek za świeże spojrzenie na stolicę Finlandii w materiale Pocztówki z Helsinek.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764