logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Paweł Sky: Posters for Bródno - plakaty z lat 2000-2014

   20.11.2014, przeczytano 2804 razy
ilustracjastrzałka

Paweł Sky w plakatach składających się na wystawę „Posters for Bródno” pozwala korespondować ze sobą swojemu zawodowi – jest projektantem i grafikiem komputerowym – oraz pasji – animacji kultury. W ramach wystawy w Domu Kultury Świt zaprezentuje wybór prac z lat 2000-2014 awizujących, a z perspektywy czasu także dokumentujących, wydarzenia kulturalne rozgrywające się w bliskiej mu przestrzeni bródnowskiego blokowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pawel-sky%3A-posters-for-brodno---plakaty-z-lat-2000-2014,23271,artykul.html

„Oglądanie plakatu to lektura emocjonalna, którą trzeba przeżyć, tak jak dobrą poezję.”
Rafał Nowakowski „Paweł Sky: Wizualna rebelia" Warszawa 2014

„...odpowiedzialne projektowanie jest budowaniem cywilizacji wizualnej – istotnej części kultury społeczeństwa."
Krzysztof Lenka „Leszek Hołdanowicz. Plakaty, grafikony, varia” Warszawa 2009


Twórca przyznaje, że wystawa w DK Świt jest dla niego wydarzeniem niezwykłym – to tu, jako dziecko, rozpoczął swoją przygodę z „polską szkołą plakatu”. Przychodząc do Kina Świt na seanse z taką samą atencją analizował filmowe plakaty, co same filmy. Historia zatoczyła koło – w ramach współpracy z DK Świt teraz to Sky projektuje plakaty do cykli filmowych. W projektach Sky’a odnaleźć można inspriację  „polską szkołą plakatu”, a także nawiązania do stylistyki znaków drogowych i graffiti. Widać wyraźnie, jak na przestrzeni lat udało mu się wypracować autorski styl, a plakaty, które tworzy dla Kina Świt stały się swoistą wizytówką instytucji.

Prace Sky’a doceniono między innymi  na 4 Międzynarodowym Konkursie Znaków Graficznych w Nowosibirsku, gdzie w 2004 roku otrzymał nagrodę Silver TaMga. Rok 2004 przyniósł mu także zwycięstwo w konkursie Obsesja Papieru w kategorii „praca użytkowa”. W 2011 roku jedenaście plakatów Sky’a z cyklu „Civil War” oraz „WARsaw” uświetniło 15. Salon Plakatu Polskiego w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Pełniejsza prezentacja cyklu „WARsaw” odbyła się w Galerii W-Z w Warszawie, gdzie w maju 2013 roku miał miejsce wernisaż debiutanckiej wystawy Pawła Sky’a.

Aleksandra Smorawska


Paweł Sky

projektowaniem grafiki użytkowej zajmuje się od 1994 roku. Pracował między innymi w CSW Zamek Ujazdowski oraz Agencji ALTER ART. W 2010 roku otworzył autorskie studio projektowe. Od połowy lat 90-tych XX wieku zaangażowany w życie kulturalno-społeczne na Bródnie. Między innymi zorganizował dwie edycje Zielonego Festivalu (1997-1998), który był cześcią kampani przeciwko budowie spalarni śmieci na Targówku. W 2000 roku współpracował z Pawłem Althamerem przy realizacji akcji „Bródno 2000”. Pomysłodawca Kina na B(l)oku - od 2003 roku zorganizował sześć seansów. Od 2012 roku na potrzeby DK Świt projektuje plakaty do filmowych cykli Kina Świt. Prace Sky’a doceniono między innymi  na 4 Międzynarodowym Konkursie Znaków Graficznych w Nowosibirsku, gdzie w 2004 roku otrzymał nagrodę Silver TaMga. Rok 2004 przyniósł mu także zwycięstwo w konkursie Obsesja Papieru w kategorii „praca użytkowa”. W 2011 roku jedenaście plakatów Sky’a z cyklu „Civil War” oraz „WARsaw” uświetniło 15. Salon Plakatu Polskiego w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Pełniejsza prezentacja cyklu „WARsaw” odbyła się w Galerii W-Z w Warszawie, gdzie w maju 2013 roku miał miejsce wernisaż debiutanckiej wystawy Pawła Sky’a.

Więcej: www.pawelsky.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Paweł Sky: POSTER FOR BRÓDNO – plakaty z lat 2000-2014
Dom Kultury Świt, Wysockiego 11, Warszawa
Wystawa czynna od 15 listopada do 31 grudnia 2014

organizator: Dom Kultury i Kino Świt
wsparcie: KUCYK.PL – drukarnia internetowa
patronat medialny: TVP Kultura, City Poster, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, targowek.info, independent.pl, Radio Kampus

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
Platige Image prezentuje VFX Showreel
Platige Image, polskie studio produkcyjne i postprodukcyjne, znane z realizacji efektów do takich tytułów, jak The Witcher, Shadow&Bone czy Blood Origin,  prezentuje najnowszy showreel.
Fenty x Puma z eventową premierą Creeper Phatty Earth Tone
FENTY x PUMA prezentują premierę Creeper Phatty Earth Tone z okazji Światowego Dnia Ziemi. Sneakersy, które pojawiły się w 2015 roku, dziś powracają w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764