Polska Izba Artykułów Promocyjnych po raz czwarty bada postrzeganie artykułów promocyjnych przez klienta końcowego. Ostatnia edycja badania miała miejsce w ubiegłym roku. Wyniki ankiety potwierdziły skuteczność upominków reklamowych - w 2014 roku aż 81,25% marketerów uważało artykuły promocyjne za skuteczny nośnik reklamy.
Czwarta edycja badania ruszyła w kwietniu br. i zakończy się w czerwcu. Wzorem ubiegłych lat ankieta on-line będzie dystrybuowana do klientów końcowych za pośrednictwem serwisu paxonta.com, w formie linków do bazy kontaktów PIAP oraz pośrednictwem agencji reklamowych zrzeszonych w Izbie. Adresatami badania jest kadra zarządzająca budżetami marketingowymi w polskich przedsiębiorstwach i instytucjach.
Celem kolejnego badania Polskie Izby Artykułów Promocyjnych jest sprawdzenie w jaki sposób zmieniła się pozycja gadżetów w tegorocznych planach marketingowych i jak artykuły promocyjne są postrzegane przez klienta końcowego.
– Chcemy po raz kolejny zweryfikować wizerunek gadżetu reklamowego jako środka promocji i jego status w wyborach klientów finalnych. Badanie pokazuje m.in. czy klienci doceniają efektywność artykułów promocyjnych, jakie gadżety wybierają i dlaczego, jakie kryteria przesądzają o ich wyborach. Badanie wyznacza więc pewien kierunek, w jakim powinny się rozwijać oferty artykułów promocyjnych – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Biura Zarządu PIAP.
Polska Izba Artykułów Promocyjnych po zakończeniu badania rozlosuje atrakcyjne zestawy upominków reklamowych dla 10 osób, które wezmą udział w badaniu, polubią fun page PIAP w serwisie facebook.com, pozostawią swój adres e-mail w formularzu ankiety. Upominki zostaną wysłane zwycięzcom w czerwcu/lipcu br.
Wyniki badania PIAP zostaną przedstawione w drugiej połowie bieżącego roku.
Źródło: PIAP