logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP walczy o wyższe limity na artykuły promocyjne

  PR 18.12.2012, przeczytano 903 razy
ilustracjastrzałka

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwraca uwagę, że branża artykułów promocyjnych jako jedyna jest objęta limitami wydatków ograniczających jej przychody. Jako fatalne w skutkach Zarząd PIAP uznał proponowanie przez Ministerstwo Finansów podwyższenie limitów i następnie wycofanie się z tego pomysłu. W opinii Zarządu, spowodowało to nie tylko duże zamieszanie na rynku reklamowym, ale najprawdopodobniej negatywnie odbije się na wydatkach na tego typu reklamę w 2013 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-walczy-o-wyzsze-limity-na-artykuly-promocyjne,17537,artykul.html

W okresie przedświątecznym PIAP rozesłał nietypowe kartki świąteczne. Ości z karpia mają odzwierciedlać wymierne szkody, jakie branża ponosi z tytułu najmniejszych w całej Unii Europejskiej limitów kwotowych produktów o małej wartości. Ministerstwo Finansów proponowało wzrost limitu z 10 do 20 zł w przypadku prezentów jednostkowych oraz ze 100 do 200 zł w przypadku prezentów wręczanych w ciągu roku jednej osobie. Propozycja PIAP to odpowiednio: 40 i 200 zł.

- Nie wnioskujemy o ich wyrównaniu do średniej europejskiej, a jedynie podniesieniu do poziomu realnego do polskiego rynku. Żadnych ograniczeń nie ma reklama telewizyjna, radiowa, prasowa czy też outdoorowa – mówi Artur Ogiegło, Członek Zarządu PIAP.

87% marketerów uważa, że artykuł promocyjny jest skutecznym narzędziem reklamy. Jednak tylko niewielka ilość produktów mieści się w limicie 10 zł.

- Mały limit niesie za sobą zmniejszenie sprzedaży, mniej zleceń dla podwykonawców, a co za tym idzie – mniejsze wpływy z podatków, a nawet w konsekwencji może doprowadzić do zmniejszania zatrudnienia – dodaje Ogiegło.

Branża artykułów promocyjnych w Polsce jest szacowana na ok. 6000 agencji reklamowych oraz ok. 700 głównych dostawców. Wraz z podwykonawcami to ponad 10 tys. firm i setki tysięcy zatrudnionych. Upominki reklamowe wspierają sprzedaż i działania wszystkich sektorów gospodarki – także służą promocji Polski.

Źródło: PIAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764