logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsze badanie branży event marketingowej w Polsce

  PR 29.10.2014, przeczytano 1040 razy

We współpracy pomiędzy Klubem Agencji Eventowych a Media & Marketing Polska został przebadany rynek agencji event marketingowych w Polsce. Jest to pierwsza tego typu publikacja na naszym rynku. Raport został przygotowany na podstawie badań przeprowadzonych przez Millward Brown.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsze-badanie-branzy-event-marketingowej-w-polsce,23066,artykul.html

Millward Brown wraz z Media & Marketing Polska realizuje od 15 lat badanie, mające na celu ocenę jakości relacji, jakie ze swymi klientami budują firmy z obszaru komunikacji marketingowej, uwzględniając między innymi agencje reklamowe, interaktywne, domy mediowe. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało badanie oceny obsługi klientów firm eventowych. 

W badaniu przeprowadzonym przez MillwardBrown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie. 

W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5. 


Co ważne, przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości w gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30% odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56% „raczej tak”).


Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61% odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20% i 19%).

– Wyniki te wskazują, że największe na rynku agencje eventowe produkują wydarzenia na najwyższym poziomie. Są gwarantem najwyższej jakości wykonania od strony technicznej i logistycznej i tego klienci mają świadomość. Pokazuje to więc, że punkt ciężkości przeszedł na element kreatywny, bo przy gwarancji, kiedy nie trzeba pytać „jak?”, najważniejsze staje się pytanie „co?” – powiedział Szymon Walkiewicz, partner w Walk, prezes zarządu KAE.   

Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.    


– Najważniejszy wniosek z badań to uzyskanie przez badane agencje eventowe najwyższych ocen jakościowych z pośród wszystkich badanych podmiotów oferujących usługi marketingowe (agencji BTL, sieciowych i niesieciowych agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych). Wyniki badań pokazują, że duże zaangażowanie pracowników agencji eventowych, perfekcyjna realizacja eventów, intensywna praca często również w nienormowanych godzinach (nocne montaże i realizacje) jest doceniania przez klientów. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że badane firmy należą do Klubu Agencji Eventowych, który skupia agencje oferujące usługi na wysokim poziomie – gwarantujące realizację z sukcesem nawet najbardziej skomplikowanych projektów event marketingowych – podsumował raport Sebastian Oprządek, Prezes Zarządu El Padre, członek zarządu KAE.

 

Pełen raport „Agencje Eventowe” można pobrać bezpłatnie razem z październikowym wydaniem Media i Marketing Polska na systemy: 

iOS:

https://itunes.apple.com/pl/app/media-marketing-polska/id914807125?mt=8Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.embuk.mmp&hl=pl

Źródło: Klub Agencji Eventowych

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764