logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKO BP zwycięzcą konkursu Miastoszpeciciel 2014

   20.08.2014, przeczytano 2725 razy
strzałkistrzałka
Nagroda główna Witold

Znamy już wyniki konkursu Miastoszpeciciel 2014. Nagroda główna przypadła w udziale bankowi PKO BP za zatapetowanie reklamami budynku warszawskiej Rotundy. Oprócz nagrodzonych prac publikujemy także komentarz banku-zwycięzcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pko-bp-zwyciezca-konkursu-miastoszpeciciel-2014,22417,artykul.html

Wyniki konkursu Miastoszpeciciel 2014:

Nagroda główna - PKO BP
Wyróżnienia - Kraków za ul. Conrada i Limanowa za kamienice przy rynku.
Nagrody publiczności:
1. Kielce za "Ścianę płaczu" przy ul. Sienkiewicza
2. Kraków za ul. Conrada
3. Olsztyn za "Czarną perłę"

W nawiązaniu do wyników konkursu, organizatorzy otrzymali następujący komentarz Banku PKO BO:

- Wynik konkursu traktujemy przede wszystkim jako dowód ogromnej rozpoznawalności Rotundy i żywego zainteresowania Polaków jej przyszłością. Z samym werdyktem jury i internautów trudno dyskutować jak w każdym przypadku, gdy mamy do czynienia z kategorią estetyczną.

Warty podkreślenia jest jednak fakt, że przed rozpoczęciem procesu rewitalizacji przeprowadziliśmy badanie wśród mieszkańców stolicy na temat wykorzystania Rotundy jako nośnika różnorodnych treści, np. edukacyjnych, związanych z dziejami Polski. Uczestnicy badania odnieśli się pozytywnie do takiej propozycji, nie byli też przeciwni obecności samych reklam PKO. Stąd pojawiające się na budynku wizualizacje związane np. z biegami historycznymi, których organizację w stolicy wspiera PKO. Bank z zasady nie wykorzystuje powierzchni Rotundy do celów komercyjnych, a pojawiające się na budynku siatki pomagają w zachowaniu komfortu pracy i obsługi klientów w Rotundzie, w której z uwagi na stan techniczny nie można zainstalować klimatyzacji.

Sytuacja ta ma jednak charakter przejściowy, gdyż według planu rewitalizacji w 2. kwartale 2015 powinny ruszyć prace budowlane nowej Rotundy. Część jej powierzchni - zgodnie z wynikiem konsultacji z mieszkańcami Warszawy – zostanie przeznaczona na cele społeczne.  


Przez ponad miesiąc internauci przysyłali zdjęcia nośników reklamowych najbardziej szpecących przestrzeń. W galerii na profilu Miastoszpeciciela na Facebooku znalazło się 57 fotografii. Dziesięć z nich – te, które dostały najwięcej polubień – trafiło do finału konkursu. To spośród nich tegorocznego Miastoszpeciciela wybrało jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Ruszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Good Looking Studio), Kamil Białas (Bryla.pl) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim). Równolegle swój tytuł Miastoszpeciciela publiczności przyznali internauci.

Wręczeniu nagród towarzyszył panel dyskusyjny pt. „Czy należy uporządkować chaos?”, w którym wzięli dział jurorzy konkursu.

Dlaczego Miastoszpeciciel?

Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.

Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”.  Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.

W ubiegłym roku, podczas pierwszej edycji konkursu, Miastoszpecicielem został olsztyński „Okrąglak”, stojący przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego.

Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Więcej informacji: https://www.facebook.com/Miastoszpeciciel

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Miastoszpeciciel 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

3. Olsztyn za "Czarną perłę"
Trudno się nie zgodzić. Ogólnie całe centrum Olsztyna jest brzydkie i obwieszone reklamami Po zeszłorocznym 1. miejscu - tego samego skrzyżowania - w 2015 obstawiam czołówkę kolejnego rogu. Ostatni - czwarty - wygra w 2016!

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764